Strona główna Grupy pl.sci.medycyna Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ... Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..

Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..

From: Juanitos <j...@p...me.uk>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Nadciśnienie pewnie raz kolejny ;) pisane lekko na wesoło ..
Date: Sat, 28 Apr 2007 16:57:47 +0200

Michał napisał(a):
> Witam,
> a co powiesz o sprzecie szwajcarskiej firmy microlife, model BP 3AC1-1.
> Uzywam tego miernika jako, ze ma interfejs pozwalajacy zgrywac wyniki
> pomiarow na PC. Biore sobie pozniej taki wydruk i pokazuje lekarzowi.
> Akurat w cisnieniomierzach nie jestem specem ale witam kolege po fachu.
> Ja dla odmiany zajmuje sie sprzetem dla diagnostyki laboratoryjnej od
> ok 20 lat.

Witam :-) Model z górnej półki "dla domu"... kosztuje w UK ok. 100
funtów i jest tam stosowany dosyć powszechnie. Dobra rozdzielczość, błąd
praktycznie najmniejszy z możliwych. Ambitni lekarze są zdania, że może
prowadzić do hipochondrii właśnie z powodu tak rozbudowanego modułu
analizy wyników... może coś w tym jest... Jeżeli chodzi o wyroby
sprzedawane na tzw. zachodzie a w Polsce, to jest nie tyle kolosalna
różnica, ale to są całkiem inne wyroby pod tą samą nazwą. U nas
oczywiście są te gorsze... Dotyczy to nie tylko wyrobów technicznych,
ale też i spożywczych... Nie zajmowałem się tym modelem, nie pracuję w
serwisie, ale przy atestacji w tzw. badaniach typu, na zlecenie. W
Polsce największym problemem jest brak urządzeń kontrolnych. Kiedyś
brałem udział w opracowaniu takiego wzorcowego "człowieka" do skalowania
ciśnieniomierzy, ale fabrykę zaorano w ramach restrukturyzacji i zapadła
cisza. Zawodowo zajmuję się sprzętem do kontroli działania narządów np.
pilotów, nurków i innych "samobójców" :-) w zastosowaniu wojskowym. Tam
jest inne podejście do pacjenta, chodzi bowiem o wydłużenie maksymalnie
czasu przeżycia w skrajnych warunkach. Pomału i ta dziedzina zostanie
zaorana i na słowiańskich ziemiach powstanie skansen techniczny...

Pozdrawiam
Juanitos