Re: Nadczynnosc tarczycy

Data: 2004-10-29 14:56:43
Temat: Re: Nadczynnosc tarczycy
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

Klapuch :-) <k...@o...-p-l> napisał(a):

> Mowisz, ze nie wolno sie stykac z nikim, a POTEM (tzn. w okresie kiedy
> pacjent rzekomo nie stanowi juz zagrozenia dla otoczenia) nie wolno
> zblizac sie do dzieci. Ciekawe dlaczego, skoro pacjent moze juz
> "normalnie" zyc i przebywac wsrod ludzi.

Dzieci nie wolno brać na ręce i przytulać. Przytulać dlatego, że na tę
odległość promieniowanie działa, a dzieci dlatego, że osobniki niedojrzałe są
o wiele bardziej wrażliwe niż dojrzałe. Elementarne.

Wszystkie środki ostrożności w zaleceniach dla osób po terapii radiojodem są
oczywiście przewidziane ze sporym marginesem bezpieczeństwa. Tak naprawdę to
trzeba unikać ludzi przez 3-4 dni, kiedy wydala się nadmiar jodu (bo to jest
główny problem, a nie robienie za chodzące radioźródło) oraz przez parę
tygodni nie przytulać się do małych dzieci i kobiet w ciąży. Tyle.

> 1) Leczenie zwierzat aktywnym jodem:
^^^^^^^^^
NTG. pl.sci.weterynaria.

> 2) okres 1/2 rozpadu jodu 131J wynosi 8 dni. Przez tyle czasu jest on
> aktywny wydzialając z siebie promieniowanie.

O matko, następny, który do szkoły miał pod górkę i na lekcję fizyki w
podstawówce nie dotarł. Na tę o tym, czym jest "okres połowicznego rozpadu"
na pewno.

[chlast straszne skutki promieniowania]

Które z powyższych występują u pacjentów poddanych terapii radiojodem, w
jakim nasileniu i u jakiego procenta?

> 5)
> Dodatkowe efekty uboczne leczenia radiojodem
> Wczesne:
>
> zaostrzenie nadczynności tarczycy,

Oczywiste - uwalniane są hormony. Ale (co równie oczywiste) jest to bardzo
krótkotrwały efekt i dla większości pacjentów i tak niedostrzegalny.

> zapalenie tarczycy,
> zapalenie ślinianek,
> niedoczynność przytarczyc.
> Późne:

Kolego dyletancie, kolega nie wymienił najczęściej spotykanego skutku
ubocznego. Ale skoro z kolegi taki ekspert w guglaniu, to nie będę
podpowiadać jakiego.

> niedoczynność tarczycy: po upływie roku 3 - 46 % leczonych, po
> upływie 10 lat 30 - 80 % leczonych

Tak, tak, po wycięciu tarczycy oczywiście nie występuje niedoczynność.

> Wiesz co - moze sie nie znam. Nie moge znac sie na wszystkim.
> Stad moje stwierdzenie: "wedlug mnie".

"Według Ciebie" to możesz sobie pisać o pogodzie albo ostatniej piosence
Britney Spears. Na grupie sci przynajmniej wypadałoby nie pisać takich
zuzpełnych nonsensów.

> Jesli twierdzisz, ze pisze bzdury to mam do Ciebie pytanie. Skad
> pochodzi Twoja wiedza na ten temat, skoro na jej podstawie osądzasz
> innych?

Ta konkretna? Od personelu Zakładu Medycyny Nuklearnej Szpitala Wojskowego w
Krakowie. Dać telefon do kierownika?

> Nie powiedzialem, ze terapia jodem od razu zabije pacjenta.
> Moze czasami wyolbrzymiam sprawy tak, aby latwiej byly widoczne, albo
> po prostu mam taki styl wypowiedzi.

Co w większości przypadków prowadzi do pisania bzdur. Pogratulować.

> Moze rowniez jest nieco ironiczny, ale powstal on z obserwacji swiata
> i z usuwania skutkow postepowan niektorych osob, ktore np. przepisuja
> tabletki na obnizenie cisnienia przy cisnieniu 110/70 ze skutkiem
> zapasci.

Hipnotyczny ogląd świata u niektórych to naprawdę nie jest wina redakcji.

> A jesli oskarzasz mnie o pisanie glupot to prosze o udowodnienie tego.

Mówisz, masz.

JoP