Nalewka na bursztynie?

1. Data: 2000-03-08 14:31:59

Temat: Nalewka na bursztynie?
Od: "inz. Mamon" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy zbieralem bursztyny nad morzem uslyszalem od rdzennego
mieszkanca, ze z tego co znalazlem (takie tam okruchy) mozna zrobic
nalewke. Podobno bardzo zdrowa :) Pytanie brzmi: Jak??? (zalac
spirytem i koniec czy tez trzeba odprawiac jakies dodatkowe czary?)

pozdrawiam,
Mamon

1. Data: 2000-03-08 16:25:24

Temat: Re: Nalewka na bursztynie?
Od: "Piotr Jóźwiak" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

inz. Mamon <i...@p...fm> napisał(a) w artykule
<8a5o8b$2j94$1@news.ipartners.pl>...
> [...]
> nalewke. Podobno bardzo zdrowa :) Pytanie brzmi: Jak??? (zalac
> spirytem i koniec czy tez trzeba odprawiac jakies dodatkowe czary?)
Nie wiem. Jak nalewka to zalać.
Nie radzę jednak. Piłem coś takiego i o mało mnie kac nie zabił.
Piotr Jóźwiak

1. Data: 2000-03-08 16:50:38

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Slyszalem, ze "BURSZTYNOWKA" to na lekarstwo,
ale zeby tak przedawkowac, ze az "katz" !!!.

Slav

1. Data: 2000-03-08 17:56:38

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"inz. Mamon" wrote:

> [...]
> nalewke. Podobno bardzo zdrowa :) Pytanie brzmi: Jak??? (zalac
> spirytem i koniec czy tez trzeba odprawiac jakies dodatkowe czary?)

Zalac a czary to dowolne. Jeden z czarow mowi, ze zalewac na swiezo
kruszony bursztyn.

1. Data: 2000-03-08 17:57:52

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jóźwiak" wrote:

> Nie wiem. Jak nalewka to zalać.
> Nie radzę jednak. Piłem coś takiego i o mało mnie kac nie zabił.

Toz tego uzywa sie w ilosciach kroplowych a nie ludowych!

1. Data: 2000-03-09 11:30:37

Od: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"inz. Mamon" <i...@p...fm> wrote:

> [...]
>nalewke. Podobno bardzo zdrowa :) Pytanie brzmi: Jak??? (zalac
>spirytem i koniec czy tez trzeba odprawiac jakies dodatkowe czary?)

Generalnie bursztyn trzeba pokruszyc (jak masz okruchy to nawet nie) i
zalac spitytusem 96%. Im dluzej stoi tym lepszy. Oczywiscie tego sie nie
pije. Moja Mama zrobila cos takiego z 15 lat temu i ma do dzis. Smaruje
sobie skronie jak ma migrene oraz dezynfekuje czasami cos.

Pozdrawiam.

Lechu

--
Leszek(Lechu) Marmon
E-Mail: l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| U

1. Data: 2000-03-09 12:09:08

Od: p...@n...pl (propeler) szukaj wiadomości tego autora

Piotr =?ISO-8859-2?Q?J=F3=BCwiak?= napisał(a):
> [...]
> <8a5o8b$2j94$1@news.ipartners.pl>...
> Nie wiem. Jak nalewka to zalać.
> Nie radzę jednak. Piłem coś takiego i o mało mnie kac nie zabił.

bo to nie tyle do picia, co do nacierania :-)))))))))))) na pluca (grypa
i inne), na reumatycznosci i wiele innych. ale jak pic, to po
kilkanascie kropelek na pol szklanki wody. ROTFL :-)))))))))
--
pzdr &:-)))
propeler

1. Data: 2000-03-09 15:19:31

Temat: Dzieki!!! [Bylo: Nalewka na bursztynie?]
Od: "inz. Mamon" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za zywiolowa reakcje. Postaram sie wyprobowac sposoby... Ale
bron boze nie pic kieliszkiem! :))

Mamon

1. Data: 2000-03-09 15:38:17

Od: "Irek" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Toz tego uzywa sie w ilosciach kroplowych a nie ludowych!

Mam cos takiego w domu od kilku lat. Bursztyn zalany czystym spirytusem.
Sluzy tylko do uzytku ZEWNETRZNEGO nacieranie przemoczonych stop itp. Pic
sie tego nieda zwali, a wlasciwie wywali przez gardlo nawet najwiekszego
"degustatora" sprawdzone (takie obrzydlistwo).
Irek

1. Data: 2000-03-10 13:44:04

Od: "Piotr Jóźwiak" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieciol <p...@p...net> napisał(a) w artykule
<3...@p...net>...

> Toz tego uzywa sie w ilosciach kroplowych a nie ludowych!
Spoko. To nie jest grupa medyczna. Po co robić nalekę i jej nie pić:)
A swoja drogą w młodości w wojnę widziałem jak starają się odzyskać
alokohol z takiego czegoś i to tem odzyskany przez destylację był taki
kacodajny.

jak zrobic tortille ?
PLACKI ZIEMNIACZANE
ksiazka