Nalot herbaciany

11. Data: 2007-11-25 09:39:06

Temat: Re: Nalot herbaciany
Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fiaj5l$po$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No właśnie.. Co zrobić z kamieniem w wodzie? co 2 miesiące trzeba
> czyścic czajnik. A nalot na płytkach łazience jest po jednej kąpieli
> już O armaturze umywalkowej mowy nie m. Kamienia jest w sieci
> wodociągowej co raz więcej (dawniej było go znaczne mniej).
> Szukam jakiejś taniej metody, choćby do wody pitnej. Bo herbata ma
> coraz więcej pływających farfocli.

Filtr dzbankowy britta.

Agata

12. Data: 2007-11-25 09:41:10

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Czy można zostawić ocet w czajniku bezprzewodowym na cała noc? i nie
> zeżre czegoś tam?

Mój stary czajnik, traktowany raz na 3 miesiące octem (200ml octu do
całego czajnika wody i zagotować) pękł. Tzn boczna "szybka" z plastiku
stwardniała, pękła i zaczęła puszczać wodę. Ja podejrzewam ocet, ale może
po prostu starość? Czajnik miał 8 lat.
Agata

13. Data: 2007-11-25 09:42:55

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fia4gg$qu8$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *Osadnik* napisał(a):

> Czym wymyć metalowe kubki z nalotu powstałego od ustawicznego parzenia w
> nich herbaty?

Cif + gąbka

--
Big Jack
//////

14. Data: 2007-11-25 09:45:44

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek pisze:
> [...]
> całego czajnika wody i zagotować) pękł. Tzn boczna "szybka" z plastiku
> stwardniała, pękła i zaczęła puszczać wodę. Ja podejrzewam ocet, ale może

Wątpię czy od octu. Tak czy siak - czajniki nie są wieczne ;) A żyją
jeszcze krócej bez octowania.

15. Data: 2007-11-25 09:48:00

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agatek pisze:
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Filtr dzbankowy britta.

I to działa?

Dziś zrobiłem test. Do wyczyszczonego czajnika nalałem wody i
zagotowałem - co było na dnie? już był ładny okrągły nalot z kamienia.
Na oko to z pól grama.

16. Data: 2007-11-25 10:13:32

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik <o...@w...pl> wrote:

> No właśnie.. Co zrobić z kamieniem w wodzie?

Filtr. Dzbanek Brity albo zestaw filtrów montowanych na rurze
zimnej wody pod zlewem - już sama mechaniczna filtracja daje
sporo, a można też dać sekcję zmiękczającą - jakoś niedawno było
o tym na grupie.

J.

17. Data: 2007-11-25 10:22:22

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> I to działa?

Działa. Czajnik właściwie nie ma kamienia. Czasem tylko osad na grzałce w
kolorze brązowym (żelazo z wody lub rur?). W herbacie nie pływa łupież
ani na powierzchni nie robią się glony wyglądające jak osad z ropy
naftowej na morzu. Już zapomniałam, że tak okropnie wyglądała i smakowałą
woda kiedyś. Niestety - herbata w pracy przypomniała mi czego tak
nienawidziłam w czasach przed brittowych...
Agata

18. Data: 2007-11-25 10:46:26

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie zmywarka nie pomaga.

Jeśli zmywarka tego nie ruszy to znaczy, że albo używasz kiepskich środków
albo krótkich programów.

P.

19. Data: 2007-11-25 14:32:34

Od: "HaNo" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
>W wiadomości: news:fia4gg$qu8$1@nemesis.news.tpi.pl

Na pewno nie ostrymi proszkami bo porysujesz, octu też nie polecam, zresztą
zależy to od metalu, ale można sobie zniszczyć i zmatowić trwale
powierzchnię. Osad z herbaty najlepiej czyści się miałką solą i gąbką,
zresztą podobnie jak porcelanę.

20. Data: 2007-11-25 14:46:42

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fic1d1$n9j$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *HaNo* napisał(a):

> [...]
> zresztą zależy to od metalu, ale można sobie zniszczyć i zmatowić trwale
> powierzchnię. Osad z herbaty najlepiej czyści się miałką solą i gąbką,

Po pierwsze, odpowiadasz mi na nie moje pytanie wycinając moja wypowiedź. Po
drugie, czy sól, nawet warzona jest dostatecznie miałka żeby nie porysowała
metalu? Porcelana ze szkliwioną powierzchnia jest twardsza od metalu. A może
tą sól trzeba jeszcze dodatkowo zmielić na pył?

--
Big Jack
//////

problem z robalami