gniazda os/szerszeni

1. Data: 2007-11-25 08:47:05

Temat: gniazda os/szerszeni
Od: "Kazimierz" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

w budynku gospodarczym na poddaszu mam same gniazda szerszeni lub/i
os(domyslam sie ze moga sie wykluczac ale tych gniazd jest kilkanascie i
malych i duzych). sadze ze teraz moge je wyciac i spalic ale wiosna pewnie
problem powroci. osobiscie nie boje sie w/w zyjatek (kiedys lapalem takie w
sloiki) ale teraz, jako ojciec dwojki malych dzieci, troche sie obawiam
(oczywiscie o to ze beda probowaly je lapac w sloiki tudziez probowac bawic
sie z nimi). jak najlepiej sie ich pozbyc teraz i na zawsze?

2. Data: 2007-11-25 09:10:21

Temat: Re: gniazda os/szerszeni
Od: "Sławcio.xww" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kazimierz" <n...@i...pl> wrote in message
jak najlepiej sie ich pozbyc teraz i na zawsze?

Staz pozarna? Sa szkleni w tego typu akcjach i maja odpowiedni sprzet...
S!@w.

3. Data: 2007-11-25 09:13:04

Od: "Kazimierz" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ja bliziutko :)
A kosztowne to jest?

4. Data: 2007-11-25 09:45:50

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazimierz pisze:
> Mam ja bliziutko :)
> A kosztowne to jest?

lepiej taka osoba, co sie zajmuje usowaniem takich gniazd
szwagier mial na dzialce gniazdo os, to taka straz (szwagier tez
strazak, nawiasem mowiac) to tylko usunie gniazdo, a taki pan o tej
profesji, nie dosc ze usunie, to jeszcze zrobi tak, ze przez (jak
dotychczas) 2 lata nie powrocily

u niego kosztowalo to jakies 50 pln 2 late temu

5. Data: 2007-11-25 09:57:04

Od: "Kazimierz" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dosc ze usunie, to jeszcze zrobi tak, ze przez (jak dotychczas) 2 lata nie

a jak taki pan sie nazywa. bo przyznam ze o to mi chodzi by wysiedlic je na
dluzej ...

6. Data: 2007-11-25 17:08:22

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym zawołał Straż Miejską.
Założą blokady na gniazda i po kłopocie.
Jacek

7. Data: 2007-11-25 17:14:37

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie też nie brakuje os i szerszeni i radzę sobie z nimi przy pomocy
środków chemicznych.
a. Raid, Muchozol itp. w aerozolu
b. Alfa Sekt - ten sam środek, który używała u sąsiadki Straż Pozarna na
szerszenie. Wymaga opryskiwacza.

Aby nie dopuścić do odbudowy gniazd trzeba je obserwować i ponawiać oprysk.
W czasie mrozów gniazdo można w miarę bezpiecznie zlikwidować, bo nie grozi
atak chmary żądeł.
Co do szerszeni to w lecie podczas układania chodnika zaobserwowałem całkiem
sporo larw w ziemi, z czego wynika, że i pod ziemią jest im dobrze a wytępić
trudniej
Jacek

8. Data: 2007-11-25 17:29:15

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazimierz pisze:

> a jak taki pan sie nazywa. bo przyznam ze o to mi chodzi by wysiedlic je na
> dluzej ...

no wlasnie nie pamietam jak sie on czy jego profesja nazywa
moge zdobyc nr tel do tego konkretnego, ale to okolice Brodnicy (kuj-pom)

9. Data: 2007-11-26 19:28:44

Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (oczywiscie o to ze beda probowaly je lapac w sloiki tudziez probowac
> bawic sie z nimi). jak najlepiej sie ich pozbyc teraz i na zawsze?

poszukaj zwiazku pszczelarzy. serio.

Nalot herbaciany
problem z robalami
dwufunkcyjny piec gazowy