Re: Napowietrzacz - znów problem

Data: 2006-01-11 11:32:57
Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: p...@p...onet.pl

> No i super! Az nie chce sie wierzyć że to w (prawie) centrum stolicy :).
> Mam nadzieję że w tym roku już zabiorę się za kaskadę w swoim oczku -
> będę Cię wówczas męczył :) pytaniami.

Zapraszam, nie ma sprawy, cała przyjemność po mojej stronie;)

> A jak z testem membrany (napisałem powyżej)?
> Piotr

Właśnie prze chwilą dostałem telefon z Akwatechu. Oni chyba jeszcze raczkują w
temacie, jak się mają dyfuzory do oczek wodnych. Otóż facet przekonywał mnie do
dyfuzora rurowego o długości 1 m (125.00 zł.), który cytuję "daje ścianę
powietrza taką że woda w oczku gotuje się". Zapytałem się o sposób instalacji
nad dnem, żeby w trakcie tego "gotowania" nie ruszał warstw osadów na dnie,
gościu odpowiedział, że mocuje się do tej rury z EPDM, kawałek linki nylonowej z
bojką i że wystarczy jak będzie to ....plastikowa 2 litrowa butelka po np Coca
Coli!!!! Można także przyczepić do rury dyfuzora, z przodu i z tyłu, dwa kawałi
łańcucha wtedy rura będzie swobodnie pływać nad dnem, na odpowiedniej do
długości łancuchów wysokości. Jak już mu przerwałem "wierszyk o zaletach takich
rozwiązań" pytaniem o sposób instalacji dyfuzora dyskowego 240 PD, to
odpowiedział mi ze nie ma najmniejszych problemów takiego umiejscowienia. Robią
oni obciążoną podstawę. Dyskowy ma tę zaletę że tworzy słup wody o średnicy ok
0,80m i to by mi pasowało. Tylko jak się okazało na końcu rozowy (o cenach) to
taka podstawa kosztuje 109.00 zł + dyfuzor dyskowy...61.00zł = 170.00 zł.
Ale mnie facet zaskoczył jak podał cenę dmuchawy HP10...412.00zł.
Oba dyfuzory zasilane są wężami 5/8"

A tu inormacja dla Andrzeja.
Jak zapytałem się o trwałość dmuchawy to okazało się, że w zasadzie nie ma
terminu trwałości pod jedym jednak warunkiem, a mianowicie trzeba co dwa lata
wymieniać menbrany, bo guma w momencie wyłączenia dmuchawy w niższych
temperaturach twardnieje i ulega skruszeniu po ponownym włączeniu dmuchawy.
Najlepiej jak taka dmuchawa stoi w pomieszczeniu gdzie temperatura nie spada
poniżej +5 stC, lub pracuje non stop, wtedy uzwojenia na elektromagnesach
ogrzewają je.
Acha, ceny oczywiście netto.

Podsumowując, myślę że tego typu urządzenia mają zastosowanie w dużych
zbiornikach wodnych np. stawy hodowlane.Myślę o dyfuzorach bo dmuchawy w naszych
oczkach myślę że sprawdziły by się, są mało awaryjne i wystarczająco wydajne,
gdyby nie ta cena te 412 zł + osprzęt do napowietzania, myślę że zamknęło by się
to w 500zł. To ja za 150 zł (łącznie z kosztem przesyłki) mam cały komplet z
pompą (dmuchawą) SERA 550 R, wężami, 2 kostkami i 1 kurtną. Wydjności obu tych
dmuchaw są bardzo zbliżone (moja i tak pracuje na pół gwizdka), myślę więc że
będę nadal "testował" tę pompę.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski