Nasiona z Allegro ?

1. Data: 2004-02-23 18:56:18

Temat: Nasiona z Allegro ?
Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nasiona proponowane na ich stronach można kupować bezpiecznie ?-
tzn. jaka jest gwarancja, że coś z tego wyrośnie, czy są zdrowe? Bo ceny
mają dobre -
między innymi słynne bambusy olbrzymie ;-)
pozdr.Alex

2. Data: 2004-02-23 20:34:05

Temat: Re: Nasiona z Allegro ?
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl>
napisał w wiadomości
pl...
> [...]
zdrowe? Bo ceny
> mają dobre -
> między innymi słynne bambusy olbrzymie ;-)

Allegro to aukcje, nie sklep ogrodniczy.
I jak w życiu sprzedawcy sa różni.
Na każdej aukcji masz taką opcję ; zadaj pytanie
sprzedającemu.
Kto pyta nie bładzi:-)

Zauwazyłam , ze sa tam handlowcy, którzy zajmują się tym na
codzień, ale także ogrodnicy amatorzy.
I tak np. swego czasu dość drogo można było kupić nasiona
piwonii. Bardzo jestem ciekawa czy jest ktoś na grupie, komu
udało się uzyskać jakąkolwiek piwonię z nasion.

Ostatnio widziałam tez sadzonki funkii - z kosztami wysyłki
wychodziło po 9 zł/szt. Dość drogo, zważywszy że to był
dobór odmian łatwych do kupienia w sklepie.

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-02-23 20:42:28

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piwonii. Bardzo jestem ciekawa czy jest ktoś na grupie, komu
> udało się uzyskać jakąkolwiek piwonię z nasion.

Poniekąd tak. Poniekąd bo to były nasiona piwonii krzewiastej ( w ilości 2
sztuki), wzeszły późną jesienią, przyniosłam je domu, ale zostały niestety
pożarte przez dżdżownicę która się zapałętała do doniczki :(
Ciekawa jestem czy wogóle przeżyłyby zimowy pobyt w ciepłej kuchni.

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2004-02-23 20:47:12

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marta Góra
(...)
> Bardzo jestem ciekawa czy jest ktoś na grupie, komu
> udało się uzyskać jakąkolwiek piwonię z nasion.
> Pozdrawiam
> Marta

Jest ktoś na grupie :-))
Kiełkują czasami po dwóch latach, mam kilkanaście siewek :-)
:-) Bogusław

5. Data: 2004-02-23 20:52:26

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl>
napisał w wiadomości

> [...]
zostały niestety
> pożarte przez dżdżownicę która się zapałętała do doniczki
:(
> Ciekawa jestem czy wogóle przeżyłyby zimowy pobyt w
ciepłej kuchni.

Zapewne nie kupowałaś tych nasion po 6 zł za sztukę:-)

Coś mi się kojarzy z archiwum, ze piwonia krzewiasta jest
trudna do utrzymania w naszych warunkach atmosferycznych.

Ciekawe czy ktoś ma u siebie.

Pozdrawiam
Marta

6. Data: 2004-02-23 21:05:10

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski"
<r...@o...pl> napisał w wiadomości
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Marta Góra
> (...)
>
> Jest ktoś na grupie :-))
> Kiełkują czasami po dwóch latach, mam kilkanaście siewek
:-)

Tak czułam, ze Ty i Kasia się odezwiecie:-)))

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-02-23 21:11:53

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> I tak np. swego czasu dość drogo można było kupić nasiona
> piwonii. Bardzo jestem ciekawa czy jest ktoś na grupie, komu
> udało się uzyskać jakąkolwiek piwonię z nasion.

Mnie się udało, wyrosła samosiejka biedna na trawniku, ale ponieważ kilka razy
została skoszona, to jeszcze nie zdążyła zakwitnąć. Mam nadzieję, że uczyni to
w tym roku:))) Jestem jej bardzo ciekawa...

Pozdrawiam. Ania

8. Data: 2004-02-23 21:15:42

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Coś mi się kojarzy z archiwum, ze piwonia krzewiasta jest
> trudna do utrzymania w naszych warunkach atmosferycznych.

U sąsiada piwonia krzewiasta rośnie już z 10 lat... ja mam od dwóch lat,
specjalnie nie przykrywam na zimę i też żyje i pięknie kwitnie:)) /na żółto/

Podrawiam. Ania

9. Data: 2004-02-23 21:21:20

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

(..)
> Coś mi się kojarzy z archiwum, ze piwonia krzewiasta jest
> trudna do utrzymania w naszych warunkach atmosferycznych.
>
> Ciekawe czy ktoś ma u siebie.

Ja mam. Przetrzymała poprzednią zimę i nawet zakwitła. Młoda jest. W
przypadku konieczności wylegitymuję się jej zdjęciem :)). Pewnie wiele
osób ma ją w swoim ogrodzie.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2004-02-23 21:32:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora