Re: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...

Data: 2003-06-01 19:54:14
Temat: Re: Naturalny obraz nagości a.... , było: 3 lata po ślubie...
Od: "Jacek" <j...@w...pl>

Użytkownik "Kianit / D.C." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:bbcf0d$89v$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Zależy. O które pytasz ;)
> Kpisz sobie?
> Każdy człowiek jest inny i każda relacja międzyludzka. Naturalna
> ciekawość dziecka każe mu badac swoje ciało, i inne też, skoro sie
> różnią. Jednemu wystarczy pytanie inne musi dotknąć bo chce sprawdzić
> autentycznosć. ;)

Nie kpię sobie, tylko nie pamiętam zadnych takich zabaw co najwyżej zabawę z
noskiem
który imituje klakson.

> Napisałam "tych dobrych", bo w naszym społeczeństwie przyjęło się
> sarkastycznie określać takich ludzi "dobrymi wujkami". Z punktu widzenia
> dziecka jest on dobrym wujkiem. Rozpieszcza słodyczami i przytulankami,
> poświeca dużo czasu i uwagi, bawi się w najbardziej nawet dziecinne
> gry... Przecież aby zdobyć zaufanie musi zbliżyc sie do dziecka.

Tu własnie pokazujesz jak nasze niby zdrowe społeczenstwo funkcjonuję.
Niby wszytsko jest Ok , pod spodem ażkipi od obrzydliwości,
skoro tyle dzieci bylo molestowanych ktoś z dorosłych musiał
o tym wiedzieć tylko jako nie wypadało cos z tym zrobić.

> Ile masz lat??

35
> Ja może wnuków jeszcze nie mam, ale kiedy byłam mała to tabu obejmowało
> całe społeczeństwo. Ale nie jako zmowa milczenia ale jako "nieistnienie"
> samego problemu.

Ja tez jeszcze wnuków nie mam.

>Kiedy powiedziałam mamie, stwierdziła, że to dziecięce
> wymyślanie, chociaż moje częste wyjazdy do wujostwa się skończyły.

No i zaczyna się elemnt zdrowego wychowania, gdyby moja córka powiedziała
mi że coś jest nie tak na pewno nie spoczałbym na niczym.
Tak jak napisałem wyzej to była zwyczajna obłuda.
A Twoj rodzicie nie potrafili z Tobą o tym porozmamwiać
bo to niby nie temat dla dzieci.

> Nie rozumiesz kwintesencji tego o czym mówię. Ja NIE WIEDZIAŁAM _ŻE_
> dzieje się cos złego. Ponieważ przytulanie się czy zabawy typu
> łaskotanie były dla mnie normalnym zachowaniem wewnątrzrodzinnym a
> "wujka" tego traktowałam jak rodzinę, NIE WIEDZIAŁAM _ŻE_ tak nie
> powinno być!

wiedziałaś bo to się czuje a kiedy w domu nie ma tematów tabu
mozna o tym rozmawiać.

> I dlatego napisałam ten post.

wiem że nie było łatwo.

> Nie było łatwo mi przed grupą obcych ludzi pisać o tak osobistej
> sprawie, ale chciałam uwrażliwić Was na fakt, że dziecko ma prawo
> _nie_wiedzieć_ . Jeśli uważa za naturalne widok genitalii męskich (no,
> poza łazienką), to jak ma sobie poukładać w główce granice
> bezpieczeństwa nagości??

Niestety to nie pomaga bo biedne dziecko już nie wie co ma robić
Sama byłas takim dzieckiem wiedziałaś że są jakieś granice
ale zupełnie nie wiedziałąs jak je poukładać i tu leży problem
a nie jest ważne to czy rodziców mozna zobaczyć nago czy nie.

> No widzisz??
> A skąd miałabym to wiedzieć, jeśli spałabym w łóżku z nagimi rodzicami?
> Jeśli ojciec za normalne uważałby chodzenie po domu nago, to nagi wujek
> (jako osoba bliska przecież) nie wywoływałby w mojej głowie strachu,
> prawda?? Pamiętaj, miałam zaledwie kilka lat, takie dzieci inaczej
> pojmują świat, trudno im zrozumieć, ze coś normalnego i pochwalanego,
> moze w pewnych okolicznościach być złe.

Zaraz, zaraz, nie psiałem o wspolnym spaniu,
pisałem tylko o tym że dziecko ma prawo wiedziec ze kiedys tak jak jego
mama czy tato będzie wygladalo trochę inacczej.
Ma prawo nie być zmuszanym do jakis bezesensownych tajemnic.

> Dorosły tak zrobi. My tu piszemy o _dzieciach_. Wolę, aby moje dziecko
> przybiegło do mnie, bez krzyku i paniki ale od razu po fakcie, abym
> mogła zareagować i ustrzec je przed nim w przyszłosci, niż aby spokojnie
> bawiło się dalej w piaskownicy co rusz widząc delikwenta i, nie daj
> Boże, nabierając do niego zaufania.

Dlatego trzeba mu to powiedzieć.Zapewniema Cie raz wystarczy.

> Widziałeś nagiego ekshibicjonistę?
> a odpowiedź znajdziesz powyżej. I proszę, nie pisz, że nie każdy
> ekshibicjonista jest pedofilem, bo nie o to chodzi.

Sama sformułowaś taki pokrętny wywód, prosze przeczytaj swój post,
jak chcesz moge Ci póxniej zacytowac.

> Na strach przed nagoscią?

Dlaczego ciagle łączysz te dwa zboczenia w jedno.
Ekshibicjonista jest moim zdaniem mało groźny,
Dziecko które było na plazy na naturystów na ekshibicjonistę
prawie nie zareaguje bo cóż tam ciekawego będzie widziało.

Pedofil to osoba która działa w bardzo podstępny sposób i jest niesłychanie
groźna
i powinna być zamykana w więzieniu na długie lata.

> nie, na tym bazują wspomniani już
> ekshibicjoniści. Pedofile bazują na wpojeniu dziecku strachu _co
> zrobiło_ a nie strachu przed ciałem. Mnie strach właśnie uratował, bo
> "wujek" za długo musiał przekonywać mnie, ze nagiego dorosłego mężczynę
> przytula sie tak samo naturalnie jak pluszowego misia.

Myśle że nie jest tak do końca do dziś czujesz sie z tym źle,
i czujesz żal do mamy że Ci nie uwierzyła, ale ona biedna nie wiedział co z
takim
przpadkiem zrobić pozorna moralnośc dusiła ją bardziej niz strach o dziecko.
Tak naprawdę to razem Cie skrzywdzili.

> A gdzie to odczytałeś?????

> Napisałam, ze doprowadza mnie do szewskiej pasji. Po prostu bez emocji
> wtedy mówię "kochanie, proszę, zarzuć coś na siebie". Czy kiedy pies
> sąsiada obsikuje Twoje ukochane drzewka to lecisz doń z siekierą? Nie,
> zwracasz uwagę po prostu i prosisz o pilnowanie tego. Prawda?

Wiem że można pisać doprowadza mnie do szewskiej pasji i rozumiec: trochę mi
to przeszkadza.
Więc proszę albo pisz to co naprawdę myślisz albo lepiej dobieraj słowa i
zwroty.
Nie wyobrażam sobie szewskiej pasji której nie widać na zewnątrza , no ale
może mało znam życie.

> Jestem na etapie tłumaczenia starszej dlaczego bieganie nago po ogródku
> nie jest dla niej najlepsze i na pewno nie straszę jej pedofilami za
> każdym krzakiem :)

Właśnie a co jej mówisz ?

> Uwierz, że jak na osobę po traumie to mam naprawdę normalną rodzinę :) i
> to nie moja opinia a psychologa :) Na szczęście moje
> pięcio-sześcioletnie pojmowanie świata uchroniło mnie przed najgorszym a
> instynkt samozachowawczy pozwalał unikać zbytniego zbliżenia się
> "wujkowi".
> Wiele dzieci nie miało tyle szczęscia co ja...

A gdzie "zdrowi rodzicie" ?

> Na szczęście jest obecnie po wylewie i nie skrzywdzi już żadnego
> dziecka, żałuję jednak, że udało im się wogule go odratować.

No cóż powinnaś mu powiedziec to co o nim myślisz
a on powinien Cie przeprosić

JAcek