Koniec roku 23 czerwca

21. Data: 2006-03-03 09:25:47

Temat: Re: Koniec roku 23 czerwca
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozs napisał(a):

> Momencik, dlaczego zakładasz, że 5-o latki bedą siedzieć w ławkach?

Bo znam polskie realia.

> Przeciez w obowiązkowej "zerówce" 6-o latki mają zajęcia w ławkach przez
> 30 minut (w iluś tam porcjach, chyba 4), przeplatane zabawami, spacerami
> itp.

A to gratuluję. Mój Jacek siedział w ławce. Zabawy były na przerwie a
spacerów nie było wcale.

> A i w nauczaniu zintegrowanym dzieci nie mają siedzieć w ławkach,
> nie mają przerw wyznaczanych dzwonkiem co 45 minut, tylko nauczyciel
> robi przerwy według własnych obserwacji (stopnia zmęczenia dzieci). W
> teorii może robić przerwę co 30 czy 15 minut.

Też mam inne doświadczenia.

> To nie ma być obowiązkowa "szkoła" dla 5- o latków, tylko wychowanie
> przedszkolne.

Nigdzie o tym nie czytałam. Natomiast słyszałam wywiady z dyrektorami
kilku szkół podstawowych, którzy zgodnie twierdzili, że nie ma kasy ani
miejsca na szykowanie specjalnych klas dla tak małych dzieci ani
zatrudnianie osób kompetentnych do pracy z 5-o latkami. W polskich
szkołach, gdzie często dzieci od pierwszego roku nie mają własnych klas
tylko wędrują po szkole, gdzie często uczy się na zmiany nie widze
miejsca na zrealizowanie tego projektu w takiej formie jak to sobie
wybajdurzył nasz rząd.

> Ja tam jestem za. W mieście większość dzieci chodzi do
> przedszkola od 3 roku życia. Na wsi do zerówki przychodza 6-o latki,
> które nie potrafią ołówka trzymać.

To może zrobić obowiązkowe na wsi a miasto zostawić w spokoju?

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

22. Data: 2006-03-03 09:26:42

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

clio napisał(a):

> A gdziez to?
> Zdaje sie, ze tam to na pewno dziecko bedzie sie intensywnie uczylo jezyka
> od pierwszej klasy:->

Akurat nie o język mi chodzi.

23. Data: 2006-03-03 09:27:57

Od: "clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Akurat nie o język mi chodzi.

Ale akurat o tym pisalas.
Iza

24. Data: 2006-03-03 09:28:30

Temat: Re: Nie rozumiem!!!
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka napisał(a):

> O czym Wy piszecie? Przecież to jest tylko powrót do sytuacji SPRZED
> wydłużenia roku szkolnego.

To znaczy z kiedy? Ja tam kończyłam 30 czerwca.

> I spoko z tym materiałem. Po 15 czerwca w
> szkołach NIC się nie dzieje.

No, a teraz nic się nie będzie działo po pierwszym czerwca.

25. Data: 2006-03-03 09:29:20

Od: Nela Mlynarska <n...@W...security.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> To może zrobić obowiązkowe na wsi a miasto zostawić w spokoju?

Ale w mieście jeśli dziecko chodzi do przedszkola, to tam chyba będzie
odbywało ów obowiązek? Czy się mylę?

A jeśli nie chodzi do przedszkola, to jest w tej samej sytuacji co użyte
tu jako przykładu "dziecko wiejskie" - nie ma kontaktu z edukacją w
grupie, nie ma kontaktu z grupą. I dla niego to dobrze, że będzie
zobligowane (a w zasadzie rodzice) do posłania go do placówki.

Natomiast nawiązując do reszty Twojego postu, której już nie cytuję.
Rzeczywiście masz dużego pecha. Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia
zarówno w zakresie edukacji przedszkolnej jak i nauczania początkowego.
A i przedszkole państwowe i szkoła rejonowa. Może zmień placówkę? Nie da
się?

Pozdrawiam,
Nela

26. Data: 2006-03-03 10:58:44

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nela Mlynarska napisał(a):

> Ale w mieście jeśli dziecko chodzi do przedszkola, to tam chyba będzie
> odbywało ów obowiązek? Czy się mylę?

Tego właśnie nie jestem pewna. Nie wynikało to z treści wypowiedzi jakie
słyszałam.

> Natomiast nawiązując do reszty Twojego postu, której już nie cytuję.
> Rzeczywiście masz dużego pecha. Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia
> zarówno w zakresie edukacji przedszkolnej jak i nauczania początkowego.

Z przedszkola też mam dobre doświadczenia. Ze szkoły nie. Niestety nie
tylko ja.

> A i przedszkole państwowe i szkoła rejonowa. Może zmień placówkę? Nie da
> się?

Nie ma sensu - córka kończy w tym roku, syn za rok. Ale synowi raz
zmieniałam szkołę i jedyna różnica była taka, że w klasie miał 29
kolegów a nie 13 jak w poprzedniej.

27. Data: 2006-03-03 10:58:50

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

clio napisał(a):

> Ale akurat o tym pisalas.

Ustosunkowałam się do całej wypowiedzi a nie do fragmentu. Głównie
chodziło mi o pierwszą część, co zresztą napisałam już chyba trzy razy.

28. Data: 2006-03-03 12:27:17

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elske" <k...@o...pl> wrote in message

> To znaczy z kiedy? Ja tam kończyłam 30 czerwca.

Gdzie? Kiedy? Adam chodzi do szkoły 7 rok - ani razu rok nie kończył się
później niż 24 czerwca. O sobie nie piszę bo to było wieki temu (ale też
zawsze do 24.06 było po wszystkim)

> No, a teraz nic się nie będzie działo po pierwszym czerwca.

Przesadzasz. 15 czerwca to jest data graniczna dla roku szkolnego, który
kończy się 24 czerwca. Wiem z 6-letniej autopsji:))
Anka

29. Data: 2006-03-03 12:32:00

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Borek" <m...@d...chembuddy.these.com.parts> wrote in message

> Chyba niezupełnie - o ile pamiętam, to rok został wydłużony, za to nie
> trzeba było odrabiać w soboty wszystkich wolnych dni wciskających się tu i
> ówdzie między weekendy a święta państwowo usankcjonowane.

Wiesz co? Wolę, żeby moje dziecko poszło do szkoły w dwie soboty w roku niż
siedziało tam przez cały ostatni tydzień czerwca. W te "pracujące" soboty
nie ma lekcji. Są "dni szkoły", festyny, konkursy, sprzątanie świata i różne
takie. W czerwcu nikt na takie rzeczy nie ma czasu, bo są rady pedagogiczne,
wypisywanie świadectw itp, itd, a dzieciaki się obijają.
Anka

30. Data: 2006-03-03 12:41:35

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nela Mlynarska" <n...@W...security.pl> wrote in message

> E? Podzielisz się?

Proszę bardzo: na sprawdzaniu listy, rozdawaniu prac klasowych, wpisywaniu
ocen do dziennika, wpisywaniu usprawiedliwień, wpisywaniu nieprzygotowania
do lekcji, uruchamianiu magnetofonu, albo video, albo komputera do
prezentacji, na pomaganiu pani w wieszaniu klasowych dekoracji, na zadawaniu
kolejnych ćwiczeń z książki, a potem na czekaniu aż wszyscy w klasie je
napiszą.... przy czym połowa klasy czekając umiera z nudów. Lekcja ma 45
min. Połowa czasu bezproduktywnie i bezpowrotnie schodzi na takie właśnie
dyrdymały. Tak było w podstawówce (klasy 4-6) i niewiele lepiej (właściwie
tak samo) jest teraz w gimnazjum. Czasu ucznia nikt nie szanuje.
Anka

7-latka na przednim siedzeniu?
szukam sklepów ze sprzetem sportowym dla dzieci
Poszukiwany dobry psycholog dziecięcy w Warszawie
kaszel... kaszel...kaszel
Wypracowania z internetu - gdzie?