Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!j27g2000yqn.googlegroups.com!not-for-mail
From: Stalker <t...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Date: Thu, 11 Mar 2010 04:24:24 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 67
Message-ID: <9...@j...googlegroups.com>
References: <hn2bsv$vn6$1@news.onet.pl> <hn5e37$ed5$1@news.onet.pl>
<hn5f1n$idm$1@news.onet.pl> <hn5feg$jta$1@news.onet.pl>
<hn5gf7$oge$1@news.onet.pl> <hn5kbc$lhf$1@node2.news.atman.pl>
<hn6l9k$k99$1@news.task.gda.pl> <hn7nlf$h6r$1@news.onet.pl>
<hn7q1t$u6j$1@news.task.gda.pl> <hn7rei$eip$1@inews.gazeta.pl>
<5wd31tangtwc$.1tyk2u3kszz67.dlg@40tude.net> <hn85cr$a2a$1@news.onet.pl>
<hn85mc$aff$1@news.onet.pl> <hn86tf$gjr$1@news.onet.pl>
<hn87el$iug$1@news.onet.pl> <hn88t4$pec$1@news.onet.pl>
<hn8a2h$usg$1@news.onet.pl>
<1s06zc1vjm8c3$.1jkmh1kkm7ta8$.dlg@40tude.net>
<f...@q...googlegroups.com>
<hnaelm$p3d$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 193.174.94.18
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1268310264 12792 127.0.0.1 (11 Mar 2010 12:24:24 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Mar 2010 12:24:24 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: j27g2000yqn.googlegroups.com; posting-host=193.174.94.18;
posting-account=MZEQ8woAAABJH1zdYUPin1BnpY7IigVU
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1.8)
Gecko/20100202 Firefox/3.5.8,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:521581
Ukryj nagłówki
On 11 Mar, 13:05, XL <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Thu, 11 Mar 2010 10:55:26 +0100, Ender napisa (a):
>
>
>
> > Stalker pisze:
> >> On 10 Mar, 23:15, XL <i...@g...pl> wrote:
> >>> Dnia Wed, 10 Mar 2010 15:24:40 +0100, Ender napisa (a):
>
> >>>> Wiele os b uwa a, ze co jest b dem, a co zalet nie widz c w og le,
> >>>> e to s jedynie w a ciwo ci i e s one niezb dne, e mog o w og le
> >>>> istnie co , co mog oby je mie .
> >>>> Cz owiek bez grzechu, kt ry tu opisa e ju to po prostu oksymoron,
> >>>> wi c aby m g istnie cz owiek, nie mo e istnie ten grzech.
> >>>> Zreszt jak wiele innych.
> >>>> Osobi cie szanuj bardzo ko ci , ksi y, papie y i radio maryja za ich
> >>>> pozytywny wk ad w ludzko i w spo ecze stwo, bez kt rego wiat
> >>>> nowo ytny m g by dawno ju sko czy jak staro ytny.
> >>>> I nawet chocia by jak radio maryja to jest kompletny bzdet,
> >>>> to pomaga jako prze y starszym ludziom w jakim celu i poczuciu
> >>>> cz owiecze stwa, kt rego nasze aroganckie spo ecze stwo z pewno ci by
> >>>> im nie zapewni o, tak jak rodk w na pogodne i dostatnie (lub coraz
> >>>> cz ciej cho by godne) ycie.
> >>> Szapoba za ten tekst.
>
> >> Nie do ko ca wiem, za kt r cz szapoba, ale ja do pocz tku posta.
> >> W sumie do obojga, bo XL zd y a ju poprze Endera tutaj:
>
> >> Ender
> >> Czyli ka dy normalny m czyzna jest grzeszny.
> >> Zatem grzech jest jego obowi zkiem
>
> >> XL:
> >> No, mo e raczej atrybutem... jak ka dego cz owieka.
>
> >> A tutaj Ender:
> >> Wiele os b uwa a, ze co jest b dem, a co zalet nie widz c w og le,
> >> e to s jedynie w a ciwo ci i e s one niezb dne, e mog o w og le
> >> istnie co , co mog oby je mie . Cz owiek bez grzechu, kt ry tu
> >> opisa e ju to po prostu oksymoron,
> >> wi c aby m g istnie cz owiek, nie mo e istnie ten grzech....
>
> >> Ot jest inaczej :-)
>
> >> Atrybutem cz owieka jest podobno jego wolna wola. I to jest cecha.
> >> I dlatego, dopiero kontekst jej u ycia nadaje jej znaczenia moralnego.
> >> I jej u ycie staje si cnot , albo grzechem i ma JASNO sprecyzowane
> >> znaczenie :-)
>
> > Ju pisa em, wolna wola nie mo e mie miejsca, kiedy cz owiek nie ma
> > praktycznie kontroli nad reakcj .
> > Czy nad rozszerzeniem renic masz kontrol podczas zmiany o wietlenia?
> > Tak samo z odczuwaniem po dania na okre lone bod ce.
> > Co z tym po daniem zrobisz, to ju sprawa twojej wolnej woli i tu si
> > zaczyna ew. grzech.
> > Ale samo odczuwanie, jest od niego wolne, poniewa jest atrybutem.
> > ENder
>
> Dok adnie.
Dokładnie. To co robimy z przykazaniem "nie będziesz pożądał żony
bliźniego swego?" :-)
Stalker
|