Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.

Data: 2010-03-11 12:27:18
Temat: Re: Niedaleko pada jabłko terroru od drzewa idealizmu.
Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:35:05 +0100, XL napisał(a):

> Czyli co - wg Ciebie pesymizm jest oznaką dojrzałości osobniczej, starcze?

Nie istnieje coś takiego jak "dojrzałość". Człowiek czyli ciało i psychika
zmieniają się cały czas, przy czym dla każdego wieku istnieje pewien
charakterystyczny wygląd (jeśli chodzi o ciało) czy światopogląd (jeśli
chodzi o psychikę). Jeśli ktoś ma nieadekwatne do wieku jedno lub drugie to
najczęściej zwiastuje to proces chorobowy lub jakąś wadę rozwojową. Można
to częściowo poprawić podejmując określone starania. Zalecam takie, jeśli
rzeczywiście jesteś starsza niż swoje poglądy. Jeśli natomiast tylko
ściemniasz utrzymując że jesteś starsza niż moja ocena a w rzeczywistości
jesteś tak młoda jak one to jest wszystko w porządku i nie masz się o co
martwić. Rozwijasz się harmonijnie. Aczkolwiek jesteś kłamczynią :)
Wracając do mojej oceny twoich poglądów na naturę ludzką nie miałem na
celu wywyższenia się, jak sądzisz. Chciałem ci jedynie zwrócić uwagę że tak
idealistyczny pogląd jest charakterystyczny dla niedoświadczonych życiowo
osobników (czyli na ogół młodych) i że z czasem zmienisz go, nabywając
doświadczenia. Po prostu zaleciłem sceptycyzm i poszerzanie horyzontów :)
--
Jacek