Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi

Data: 2011-01-02 21:44:05
Temat: Re: Nieoplacalnosc solarów naukowo, czyli jak byc snobem we wsi
Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

news:be77db89-6883-483c-9844-

> No widzisz - czyli przyznajesz, ze slonce ma wplyw na ogrzewanie i

Jasne ze ma, pod warunkiem, ze swieci. Wtedy grzeje tez kolektor.

> przez szyby ciepelko wpada - mimo, ze nie masz pokojow jak sadze
> wymalowanych na czarno :-) Zima oczywiscie wplyw jest mniejszy ale
> jest - i to cieplo trafia bezposrednio do srodka domu, a nie do
> zamknietej banki na zewnatrz, gdzie zeby to cieplo wydobyc, trzeba go
> najpierw tam sporo nagromadzic (a jest to tym trudniejsze im wiekszy
> mroz - bo straty kolektora sa wtedy wieksze :)

Przypominam, ze nie rozmawiamy o zyskach domu ze slonca a o powietrznych
pompach ciepla. Ogrzewania pomieszczen od slonca nikt tu nie neguje. Nie
czytasz zdaje sie calosci wypowiedzi.
Dzis slonce rozjasnialo niebo za chmurami, ale slonca nie bylo, mimo to
kolektor po raz pierwszy w tym roku podgrzewal mi wode. Wyglada na to, ze
najgorszy okres juz za nami. Na zewnatrz temp. ponizej zera, wiec zadna
powietrzna pompa ciepla nie bedzie oplacalnie grzac.

> Ja czesto robiac rozne testy po wylaczeniu ogrzewania zauwazylem, ze
> pokoje od strony poludnia gdzie mam b. duze okna (2-3 x wieksze niz od
> polnocnego-zachodu) sa zdecydowanie cieplejsze, niz te od polnocnego-
> zachodu (tam mam akurat sypialnie i jedno okno). A wedlug Ciebie (Was)
> powinno byc odwrotnie - bo wieksze okna to wieksze straty :)

No ale kiedy Ci sie ogrzewaja? Jak nie swieci slonce i pada snieg?

> Zeby nie
> bylo - pokoje od poludnia sa najwieksze wiec i scian maja wiecej - sa
> tam wiec wieksze straty przez przenikanie scianami. Praktyka pokazuje
> zupelnie inaczej (i sprawdzaja sie zarowno obliczenia OZC jak i same
> zalozenia domow energooszczednych / pasywnych - duze przeszklenia od
> poludnia daja DUZO !
>
> Przyznam szczerze, ze mnie juz meczy ten watek i z mojej strony
> postaram sie wiecej w nim nie pisac :)

Ja tez mam duze okna od poludnia i od zachodu. W miesiacach od lutego do
listopada zauwazam spory wplyw slonca na ogrzewanie domu. No ale sorry, jak
swieci slonce to i w zasobniku mam cieplo niezaleznie od temp. na zewnatrz.
A poniewaz w grudniu dnia jest tyle co kot naplakal i slonca podobnie to nie
biore tego okresu w ogole pod uwage.

Pozdro.. TK