Re: Niepełnosprawny zakłada własną firmę

From: Robert G <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Niepełnosprawny zakłada własną firmę
Date: Tue, 25 Oct 2011 10:15:23 +0200

Użytkownik Piotrek napisał:
> Mam kilka pytań
> 1. Czy mogę otrzymać dotację na otwarcie własnej działalności? Jeśli tak
> jakie warunki muszę spełnić i w jakiej wysokości?

Do nie dawna mogłeś, ale słyszę, że to tylko do końca roku, zatem idź do
miejscowego UP i dopytaj. Można było otrzymać bezzwrotną dotację bodajże
do 46 tys PLN.

> 2. Jakie składki będę musiał opłacać?

Normalne... jak wszyscy :-). Jeżeli przez ostatnie 5 lat nie prowadziłeś
DG, to płacisz nie od 70 proc średniej krajowej, tylko od 30 proc.

> 3. Czy PFRON ma jakiś program wsparcia dla niepełnosprawnych
> przedsiębiorców?

Coś tam jest, ale to musisz dopytać w pfron - zależne to jest od stopnia
niepełnosprawności. Nie znam szczegółów, bo mi to robi księgowa.

> 4. Czy prowadząc własną firmę muszę zawiesić rentę socjalną?

Tu nie dam sobie głowy uciąć, ale raczej tak.

> 5. Czy prowadząc jednoosobową działalność mogę zatrudnić niepełnosprawnego
> pracownika?

Możesz zatrudnić kogo chcesz, ale jak liczysz na jakieś subwencje w
związku z zatrudnieniem ON, to zaczną się schody. Musisz sobie poszukać
wiedzy na ten temat. Najlepiej zasięgnąć porady kogoś, kto zajmuje się
tym profesjonalnie.

pozdrawiam
Robert G.

Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla