Nigela i jej makaron z mięsem krabowym

1. Data: 2006-01-31 10:49:31

Temat: Nigela i jej makaron z mięsem krabowym
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W którymś z odcinków Nigela robiła spaghetti z mięsem z krabów. Nie
zanotowałam przepisu a mam nieodparta ochotę na to danie. Może ktoś oglądał,
pamięta co i jak i mógłby się podzielić swoja wiedza. Byłabym niezmiernie
wdzięczna.

Anet

2. Data: 2006-01-31 13:08:20

Temat: Re: Nigela i jej makaron z mięsem krabowym
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> pamięta co i jak i mógłby się podzielić swoja wiedza. Byłabym niezmiernie

1/2 na 1/2 białe i ciemne ugotowane mięso z kraba + oliwa + peperoni + zioła +
przyprawy.
Zimny sos do gorącego makaronu.

3. Data: 2006-01-31 13:59:21

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> 1/2 na 1/2 białe i ciemne ugotowane mięso z kraba + oliwa + peperoni +
> zioła +
> przyprawy.
> Zimny sos do gorącego makaronu.

Dzięki. Ok, tylko ten sos robię na zimno czy jednak jakoś to podaje obróbce
cieplnej.

Anet

4. Data: 2006-01-31 14:14:59

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anet <a...@a...pl> napisał(a):

> Użytkownik "turecky " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki. Ok, tylko ten sos robię na zimno czy jednak jakoś to podaje obróbce
> cieplnej.

Poznaj potęgę gugli: oto co specjalnie dla ciebie wyguglałem :-)

http://www.channel4.com/life/microsites/N/nigella/fo
rever5.shtml

5. Data: 2006-01-31 14:15:38

Od: Astarael <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Jan 2006 14:59:21 +0100, Anet napisał(a):

> Użytkownik "turecky " <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dzięki. Ok, tylko ten sos robię na zimno czy jednak jakoś to podaje obróbce
> cieplnej.

Na zimno. Ona wszystko tłukła w moździerzu: najpierw czonek z solą, potem
peperoni (na papkę), potem /chyba/ dymki i do tego dodawała mięso kraba,
tylko wydaje mi się, że jednak nie pół na pół, tylko białego było więcej.
Do tego oliwa, sok z cytryny... hyyyy... i to wszystko, co pamiętam. I taki
zimny sos dodawała do makaronu. HIH

Pozdrawiam
Astarael
--
"Czy to idący wybiera drogę, czy droga idącego?" (Nix)

6. Data: 2006-01-31 14:17:10

Od: Astarael <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 Jan 2006 14:14:59 +0000 (UTC), turecky napisał(a):

> Poznaj potęgę gugli: oto co specjalnie dla ciebie wyguglałem :-)
>
> http://www.channel4.com/life/microsites/N/nigella/fo
rever5.shtml

Ha! Czyli dobrze napisałam!

Astarael z pamięcią wytrenowaną przez sesję
--
"Czy to idący wybiera drogę, czy droga idącego?" (Nix)

7. Data: 2006-01-31 15:02:43

Od: Katarzyna 'Bastet' Świderska <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Astarael napisał(a):

> [...]
> tylko wydaje mi się, że jednak nie pół na pół, tylko białego było więcej.

Dokladnie: bialego miesa z kraba byl caly pojemniczek, a brazowego pol
pojemniczka.

--
pa!
Bastet_Milo "See you in space

8. Data: 2006-01-31 21:59:02

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astarael" <a...@l...pl> napisał w wiadomości
> Dnia Tue, 31 Jan 2006 14:14:59 +0000 (UTC), turecky napisał(a):
> Ha! Czyli dobrze napisałam!
>
> Astarael z pamięcią wytrenowaną przez sesję

To może pamietasz co dodawała do żeberek w tym sammym odcinku??
Tego przepisu nie ma w Guglach ani na Channel 4 (dają tylko po 2 przepisy z
każdego odcinka).
16 dużych żeberek
miód
ocet ryzowy 4 łyżki?
olej sezamowy 3 łyżki?
dymka siekana 4
cynamon 1 laska
anyzek (kilka, jak dla mnie bueee)
chilli 4
duzo imbiru

i ile i w jakiej temp piekła przykryte?
i czym potem posypywała?
bo potem to odkryte 230 C 1/2 h

Bardzo mi się ten przepis spodobał...

:-) M.

9. Data: 2006-01-31 22:09:53

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Astarael wrote:

> [...]
> białego było więcej. Do tego oliwa, sok z cytryny... hyyyy... i to
> wszystko, co pamiętam. I taki zimny sos dodawała do makaronu. HIH

2 czesci bialego, 1 czesc brazowego. Oprocz soku z cytryny, najpierw starla
troche jej skorki.

Zazula

10. Data: 2006-02-01 07:44:38

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

eMonika napisał(a):

> Bardzo mi się ten przepis spodobał...

Mi też, a niestety zasnęłam w trakcie :)

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"
[Rincewind, The Light Fantastic]
http://www.aniared.blog.onet.pl

Ciasto drożdżowe ucierane - pytanie
pasta porady