Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym

491. Data: 2016-03-07 19:47:32

Temat: Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message
news:56dd88cf$0$660$65785112@news.neostrada.pl...

> "Klient nasz pannnn", a człowiek nie świnia, wszystko zeżre.

Nie jestem pewny czy klient naprawdę chce soi w swoich
szynkach czy pasztetach... Być może głosuje na soję pośrednio,
wybierając na półce tańszy produkt z soją i z biegiem czasu
ten droższy dostosowuje się do tańszego i ze składem...

Czy oprócz ceny niższej przy zastąpieniu nim mięsa, ten
białkowy hydrolizat sojowy ma jakieś zalety (z punktu widzenia
producenta żywności albo z punktu widzenia konsumenta)?

492. Data: 2016-03-07 19:48:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy ktoś żywi się głupotą, w dodatku własną...

Tą własną najtrudniej zwykle zauważyć :-(

493. Data: 2016-03-07 20:51:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2016 o 19:43, Pszemol pisze:

> Nie taki dobry, bo wymaga on zakupu - znasz sposób aby sprawdzić
> to PRZED wydaniem kasy na coś, co może się okazać tylko do wywalenia?

To widać. W surowym mięsie może trudniej, ale taki np. schab jest jakoś
nadmiernie szeroki. Natomiast wędliny są błyszczące, z nienaturalnie
"rozdętymi" włóknami.

Ewa

494. Data: 2016-03-07 20:52:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2016 o 19:45, Pszemol pisze:

> Jest to jakaś forma zauważenia, ale jeśli tak strasznie zależy Ci
> na pochwale za Twoje zasługi to oczywiście masz rację, Ty mnie
> oświeciłaś :-)))
>
> p.s. zastanawiałaś się już czemu tak bardzo Ci na tym zależy?

O przepraszam, linka do składu podałam JA. Też mi bardzo zależy, a co! ;)

Ewa

495. Data: 2016-03-07 21:27:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 07 Mar 2016 17:01:30 +0100, krys napisał(a):

> Ja nie mierzę, dlatego mam się dobrze.

Też W ŻYCIU nie mierzyłam, nie wiem, ile mam i nie mam zamiaru wiedzieć -
nie ma niczego gorszego, niż negatywna autosugestia pod wpływem czyichś
sugestii, bo to zawsze musi się skończyć JAKĄŚ chorobą :-)
Nic mi nie dolega. I od zawsze wiedziałam, ze te normy cholesterolu to
bezdet, potem się zresztą to potwierdziło, gdy okazało się, że wymyślone na
poczekaniu, na szpitalnym korytarzu, przy papierosie, przez lekarzy - już
gadałyśmy o tym :)

496. Data: 2016-03-07 22:28:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 12:43:25 -0600, Pszemol napisał(a):

> Nie taki dobry, bo wymaga on zakupu - znasz sposób aby sprawdzić
> to PRZED wydaniem kasy na coś, co może się okazać tylko do wywalenia?

Ewa zna - bowiem jak niedawno napisała, rozpoznaje PRZED kupnem, czy np
takie buraki mają wewnątrz miąższu czarne korkowate obszary i... nie kupuje
takich. No istny rentgen w oczach :-))

A tak serio - tak, znam sposób, ale trudno go będzie opisać: po prostu
przyglądam się każdej wędlinie dosyć długo, zanim ją kupię, skoro już muszę
- czyli patrzę, czy jej przekrojona powierzchnia ma ślady od nastrzyku
(takie owalne drobniutkie szczelinki) oraz czy pod naciskiem noża w sklepie
wypływa kroplami płyn lub choćby nagle podejrzanie zwiększa się połysk
przekrojonej powierzchni, a także czy powierzchnia przekrojonej szynki jest
prawidłowa, tj musi być widoczny rysunek (poprzeczny lub podłużny i
wyraźny) włókien mięśniowych. Zdarzało się oczywiście, że nie miałam
warunków do obserwacji lub zwyczajnie zapominałam o niej, mając głowę
zajętą czym innym - wtedy z reguły zakup był wadliwy... Pośrednio więc
znaczy to, że jeśli uważnie obserwuję, to się z reguły nie mylę.

497. Data: 2016-03-07 22:37:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 12:45:18 -0600, Pszemol napisał(a):

> Jest to jakaś forma zauważenia, ale jeśli tak strasznie zależy Ci

No bez przesady - skład szynki Krakus to nie jest dla mnie sprawa życia lub
śmierci, bo to już nie TA szynka i dlatego od ...ciu lat nawet nie patrzę w
jej stronę w sklepach - więc też uważam, że to jednak spora zasługa
uświadomić komuś, kto przez TYLE lat nie zauważył, że je truciznę, żeby jej
już nie jadł - w dodatku kupując ją za własne ciężko zarobione pieniądze.
Warto było. Czyż nie?

> na pochwale za Twoje zasługi to oczywiście masz rację, Ty mnie
> oświeciłaś :-)))
>
> p.s. zastanawiałaś się już czemu tak bardzo Ci na tym zależy?

Jak wyżej - oraz także nauczyłam się w życiu, że jeśli nie zaznacza się
swego wkładu w czyjąś wiedzę czy dorobek lub nie prostuje czyjejś wersji
wydarzeń, wielu potem zwykle deprecjonuje ten wkład lub tworzy sobie
zupełnie inną, nową rzeczywistość, więc grunt to utrwalanie, utrwalanie :->

498. Data: 2016-03-07 22:38:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 12:47:32 -0600, Pszemol napisał(a):

> Nie jestem pewny czy klient naprawdę chce soi

No oczywiście, że nie chce - ale nie zawsze umie rozpoznać, więc nie wie,
co je, bo albo nie czyta składu (jak Ty), albo po prostu jest oszukiwany.

499. Data: 2016-03-07 22:44:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Mar 2016 20:52:42 +0100, FEniks napisał(a):

> O przepraszam, linka do składu podałam JA. Też mi bardzo zależy, a co! ;)

JA:

"> Powtórzę pytanie innymi słowami aby nie wzbudzać kolejnych
wątpliwości...
> bo mówiliśmy przecież o szynce Krakusa "POLISH HAM" - więc pytam jeszcze
> raz: czy widziałaś soję na liście składników tej szynki, nawet w postaci
> hydrolizatu?

Za socjalizmu - no gdzie tam, a dziś...

http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductD
etail/2003006101649

"Krakus Szynka konserwowa z galaretką 455 g
Składniki
(...) białko sojowe, (...)
Produkt zawiera soję."

Jakieś KOLEJNE wątpliwości?"

500. Data: 2016-03-07 22:47:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2016 o 22:28, Ikselka pisze:

> Ewa zna - bowiem jak niedawno napisała, rozpoznaje PRZED kupnem, czy np
> takie buraki mają wewnątrz miąższu czarne korkowate obszary i... nie kupuje
> takich. No istny rentgen w oczach :-))

Ach ach, cóż za wysublimowana uszczypliwość!

BTW Wystarczyło czytać ze zrozumieniem, jak zwykle. Nie znam SMAKU
"korkowatych" buraków, bo nawet JEŚLI zdarzy mi się takie kupić, to po
prostu wyrzucam PRZED zjedzeniem. Po przekrojeniu już widać, nawet bez
rentgena. Teraz jasne? He he

Ewa

Buraczki w plasterkach
Malaysia PPC Search Marketing Agencies
TVN24 - nowa piramida żywnościowa
Ale jaja!!!
Ciekawostka dla wielbicieli zdrowych ryb i suszi