Data: 2009-07-24 05:27:24
Temat: Re: Nowa pralka
Od: "Misiek" <p...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
wiadomości news:h49nd7$ctp$1@inews.gazeta.pl...
> Misiek pisze:
>>
>> Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
>> wiadomości news:h49kg0$rge$1@inews.gazeta.pl...
>>> Po pierwsze - nie podpieraj sie artykulem, gdzie mowa o rekojmie, a jak
>>> sam napisales - rękojma zostala zastąpiona przez nowa ustawe (przy
>>> umowie firma-os.fiz.) . Przy firma-firma ciagle ma zastosowanie.
>>
>> No tu sie czesciowo zgodze (choc takie dzialanie jest bardzo niekorzystne
>> dla klienta indywidualnego)
>
> Ustawa jest lepsza od rekojmy - wiec jest to lepsze rozwiazanie.
W ktorym miejscu ustawa jest dla KONSUMENTA lepsza od rejkojmii?
(czytaj - korzystniejsza) ?
>>> Po drugie - kupujacy wybiera sposob rozwiazania, ale sprzedajacy musi go
>>> zaakceptowac - to nie jest tak ze chcesz kasy i nic innego - kupujacy ma
>>> dostac sprawny towar i tyle- a to sprzedajacy DECYDUJE jak do tego
>>> doprowadzi - patrz Art 8 $1 ustawy:
>>
>> W ktorym miejscu jest napisane ze to SPRZEDAJACY decyduje?
>> bo ja jakos czegos takiego nie widze...
>
> O to wlasnie po czesci chodzi - nie jest napisane ze sprzedajacy musi sie
> zastosowac do tego co chce kupujacy.
Jest napisane - poczytaj dokladnie i ze zrozumieniem :-))
>>> http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
ory=321
>>>
>>> Art. 8.
>>>
>>> 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
>>> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
>>> albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub
>>> wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów
>>> uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień
>>> stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności,
>>> na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
>>
>> KUPUJACY i jego zadania
>
> Nie tylko - jest np o nadmiernym koszcie naprawy czy wymiany (kupiles np
> samochod, kosztowal 50k, potem podrozaly takie auta i nowy kosztuje juz
> 80k - a wiec np wymiana na nowy jest nieoplacalna i sposobem rozwiazania
> bedzie np zwrot kasy lub naprawa - a nie wymiana na nowy):
>
> chyba że naprawa albo wy- miana są
> niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Brak czytania ze zrozumieniem... niestety
Sprzedajacy ma doprowadzic przedmiot do stanu "uzywalnosci" (czytaj do stanu
sprzed awarii takiego jak nowa rzecz).
>>> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
>>> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
>>> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
>>> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>>
>> Znowu kupujacy
>>
>>> 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w
>>> ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa
>>> się, że uznał je za uzasadnione.
>>
>> Ponownie nma korzysc kupujacego ( i zgodnie z JEGO zadaniami)
>
> tylko jesli nie masz odpowiedzi po 14 dniach. Jesli masz odpowiedz odmowna
> ew propozycje innego rozwiazania problemu - to ustep ten nie ma
> zastosowania.
Tyle ze kupujacy ma tu glowy glos. Sprzedajacy nie ma prawa narzucic swojego
zdania...
>>> 4. [...]
>> Znowu o kupujacym..
>> Gdzie jest napisane ze od "widzimisie" sprzedawcy zalezy jaka forme on
>> wybierze????
>
> A gdzie jest napisane ze sprzedajacy MUSI wykonac wole kupujacego? Ma
> doprowadzic przedmiot tranzakcji do sprawnosci.
>
Jesli tego nie zrobi - ma problemy...
Uwierz mi - tak jest w realnych sytuacjach (nie na papierze)...
|