Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!not-for-mail
From: "malkontent" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Nowy Rok
Date: Mon, 10 Jan 2011 00:25:01 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 72
Message-ID: <igdgg4$btp$1@mx1.internetia.pl>
References: <iflia5$j62$1@node1.news.atman.pl>
<5kwmev1vf5w7$.6yuopd2ashx$.dlg@40tude.net>
<2...@q...googlegroups.com>
<1...@j...googlegroups.com>
<ig7pe2$kj7$1@news.dialog.net.pl>
<7...@i...googlegroups.com>
<ig85pq$rpm$1@news.dialog.net.pl><9...@m...googlegroups.com>
<act09y83yir6$.g5qk593752qd$.dlg@40tude.net>
<6...@j...googlegroups.com>
<ig98oq$cma$1@news.dialog.net.pl> <ig9ff0$5lo$1@speranza.aioe.org>
<ig9fr2$6tu$1@news.onet.pl> <igc220$mbr$1@speranza.aioe.org>
<igc66o$clt$1@news.onet.pl> <igc6sv$s2u$1@news.dialog.net.pl>
<igcaoq$rnr$1@news.onet.pl> <igcgk3$14c$1@news.dialog.net.pl>
<igcqal$ncs$1@mx1.internetia.pl> <igd7nd$ot1$3@inews.gazeta.pl>
<igd9c8$888$1@mx1.internetia.pl> <igdace$8os$1@inews.gazeta.pl>
<igdbou$k6a$1@mx1.internetia.pl> <igdddo$hqo$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-36-95-193.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1294615876 12217 178.36.95.193 (9 Jan 2011 23:31:16 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Jan 2011 23:31:16 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:577044
Ukryj nagłówki
Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:igdddo$hqo$1@inews.gazeta.pl...
> malkontent wrote:
..
> Można całkiem łatwo wykazywać związki pomiędzy np. sprawnością wykonania
> testu 1 a badaniami metabolizmu mózgu w obszarze 1', jednocześnie przy
> znacznie mniejszym związku z metabolizmem mózgowym w "miejscu" 2'.
> I odwrotnie, mozna wykazać związek wykonania testu 2 z badaniami
> metabolizmu w miejscu 2' przy znacznie mniejszym zwiazku z metabolizmem w
> miejscu 1'
>
> Można wykazać związki poziomu wykonania testu a wybranymi trudnościami w
> życiu codziennym - np. stosując testy pamięci, jesteśmy w stanie
> przewidzieć, że badany nie poradzi sobie np. w szkole lub pracy zawodowej
> po uszkodzeniu mózgu skutkującym zespołem amnestycznym.
> Sa sytuacje, gdzie można przewidzieć to z prawdopodobieństwem, które
> zadowoliłoby nawet inżynierów lub fizyków.
wiesz - można łatwo wykazać zwiazki między
przesunięciem samochodu a procesami w gumie
tworzącej oponę. Jednak jakbyś nie liczył
to smaochód zasadniczo porusza sie wedle
woli kierowcy a nie gumy :))))
Model tłumaczacy jazdę ( np. miesjce docelowe) samochodu
w oparciu o procesy w gumie opony - nie moga dać sesnsownych
wyników. Co nie zanczy,że nie używam opon zimowych :))))))
>>
>> Jednak to IMO niczego nie przekreśla
>> jeśli chodzi o ta dyskusję :)))
>
> W sumie - wszystko zależy jakie są Twoje wymagania co do treści teorii
> funkcji poznawczych, pewności predykcji i błędu pomiaru.
>
> Jeśli chcesz aby teoria przewidywała zachowanie pojedyńczego człowieka w
> każdej sekundzie i bezbłędnie - tak jak jesteś w stanie obliczyć znając
> prędkość, miejsce w którym znajdzie się parowóz za 10 sekund, to badacze
> funkcji poznawczych wymiękną.
>
> Jeśli chcesz aby teoria oddawała subiektywne niuanse przeżyć ludzkiej
> egzystencji to wymiękną tym bardziej.
oczywiscie - ale choć wymiękają np. przy
definicji miłości lub przyjaźni to podyskutować
o tym chyba można ? .
>
> Jeśli jednak posługujesz się we wcześniejszych postach terminem IQ
IQ był tam tylko w celu uproszczenia dsykusji , by odróznić ją
od inteligencji emocjonalnej - której istnienie było chyba kwestionowane
To skróty na potrzeby tej dyskusji :)))
> to zakładam, że dajesz sobie przyzwolenie i akceptujesz dopuszczalność (w
> tym wartość argumentacyjną) stosowania miar nieprecyzyjnych, acz
> pozwalających przewidywać (wprawdzie z błędem) inne fakty. Np miary
> inteligencji ogólnej pozwalają przewidywać uśrednione, "cyfrowe"/niestety
> nie WSZYSTKIE INNE/ rezultaty edukacji, na grupach badanych - w części
> "przypadków" nawet wyniki pojedyńczych osób.
zbyt poważnie podszedłeś do tych moich linijek.
Chrion nie mógł przebić sie przez opór
Stalkera -więc chciałem go troche wspomóc.
Ale Stalker , ma zbyt duże IQ , i juz
się nie dowie ,czemu to przeszkadza ,
procesom poznawczym :)))))))))))))
pozdrawiam
|