Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4

From: AW <d...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Date: Sat, 5 Nov 2011 00:35:15 -0700 (PDT)

On 2 Lis, 10:02, "spit" <s...@g...pl> wrote:
> Użytkownik "AW"  napisał w wiadomości grup
g2000vbe.googlegroups.com...

> [...]
> nie podkreślając ,że to prawdziwość  symboliczna ,wychodząca poza normy
> prawdziwości lokalnej?
>
> Prawdę ulokowaną w rzeczywistości można udowodnić,a w prawdę określającą
> całą rzeczywistość trzeba wierzyć?
> Czy czasem prawda wywodzące się z tej drugiej to nie jest prawda objawiona?
>
> Jeśli nieskończoność aktualna to ulokowana w rzeczywistości urojona
> nieosiągalność danego świadomie uporządkowanego rozumowania ,
> nie mająca nic wspólnego z prawdziwą nieskończonością to jak to udowodnić ,
> bez stosowania prawd objawionych, dogmatów i aksjomatów?

Tak, racja! Nieskończoność w wymiarze obiektywnym to nic więcej jak
domniemanie. Z tym, że skończoność to również domniemanie - całkiem
równorzędne. A więc jednak tak i nie. Osobiście wierzę w
nieskończoność, bo skończoności jakoś nie potrafię sobie wyobrazić.

Choć rzeczywistość logicznie może być tylko jedna, na jej pewnym
szczeblu występuje dualizm, czyli rzecz zakrawająca o absurd, z punktu
widzenia konwencjonalnej logiki.

No bo z jednej strony dla każdego z nas istnieje tylko i wyłącznie
własna świadomość jako niezaprzeczalny fakt. Choć stanowi wymiar
skończony, jej granice nie są przypieczętowane na stałe. Przeciwnie,
granice poznania mogą się przemieszczać - kurczyć lub poszerzać.

Natomiast wymiar poza świadomością, "z drugiej strony" jej granic,
jest trwałym i niezmiennym kontekstem, który jest nam całkowicie i
absolutnie niedostępny.

Nasze na jego temat domniemania na zawsze pozostają tylko
domniemaniami. Nie stanowią faktów obiektywnych, lecz są wiarą
wewnątrz świadomości.

A więc,ów zewnętrzny wymiar to nieskończony potencjał, znajdujący się
(jednak!) wewnątrz skończonej świadomości (absurd, nieprawdaż? ;-).

Odnośnie wymiaru zewnętrznego zupełnie wszystko jest możliwe. Niczego
o nim nie da się potwierdzić, oraz niczego nie można wykluczyć. Poza
świadomością może być albo zupełne NIC, albo pełna NIESKOŃCZONOŚĆ - i
kto wie co jeszcze.

Dlatego Świadomość sama przypisuje sobie dowolny kontekst - i w ten
sposób wytycza sobie własny kierunek rozwoju.

W zależności od przyjętych założeń, może się albo utwierdzać albo
negować. I na tym polega wolna wola.

Jednak założenia są konieczne, tak czy inaczej. Jeśli nie rozumiemy
ich konsekwencji i nie podejmujemy ich z przemyśleniem, wówczas
powstają domyślnie - jako wpajanie nam w bezwiednie sugestie. I na
tym polega zniewolenie.

Jeśli wiesz, że sam przypisujesz NIEZNANEMU WYMIAROWI obrane cechy,
toś oświecony i świadomie tworzysz swój byt.

Jeśli zaś sądzisz że znasz ów wymiar z zasugerowanych ci "obiektywnych
względów", toś zagubione dziecko we mgle, podatne na manipulacje i
nieuchronnie popadające w ograniczenia.

AW

.