Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4

Data: 2011-11-09 17:46:07
Temat: Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Od: AW <d...@g...com>

> Nie rozumiem, dlaczego niepoznawalność implikuje to, że możemy o tym
> czymś twierdzić wszystko. Twierdzić należy prawdę. Jeżeli zaś nie możemy
> nic powiedzieć o czymś, bo jest niepoznawalne, to powinniśmy:

> 1) albo milczeć,

Milczenie implikuje że wymiar nieznany jest niczym. Wymiar nieznany
jest zaś nieskończonym potencjałem, z którego nic nie można
wykluczyć. Nieskończoność nie jest zerem, więc twój nr 1 odpada.

> 2) albo formułować swoje zdanie tylko w formie hipotez i wnioskowań, ale
> nie twierdzeń, że coś jest takie bądź inne.

Nr 2 jest natomiast słuszny. Chodzi o to, że odnośnie tego co
niepoznawalne każda teza jest jednakowo słuszna i niesłuszna. Nie ma
tu żadnych obiektywnych przesłanek, wobec czego nie można twierdzić
niczego, jako ustalonych faktów.

Natomiast w sensie domniemań lub przypuszczeń, absolutnie wszystko
jest możliwe, choć niczego nie da się empirycznie potwierdzić.

Skoro brak obiektywnych kryteriów, masz wobec tego prawo stosować
własne, subiektywne kryteria, które będą równie dobre jak i
czyjekolwiek. W odniesieniu do tego wymiaru wszystkie nasze hipotezy
są równorzędne, tak jak każda liczba skończona jest jednakowa w
odniesieniu do nieskończoności.

W ten sposób powstaje też wolność. W ramach tego wymiaru nie musisz
już dostosowywać się do obiektywnych uzależnień, lecz możesz
realizować najśmielsze ideały. Wymiar nieznany może z równym
prawdopodobieństwem potwierdzić każdą tezę.

AW

.