Data: 2011-12-07 20:34:27
Temat: Re: O co biega z kara smierci ?
Od: Nixe <n...@n...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
W dniu 2011-12-07 09:43, zażółcony pisze:
> Zatrzymajmy się na chwilę i skręćmy w kierunku pedagogiki.
> Dramat, którego sprawcą był Breivik widziały miliony ludzi,
> w tym informacje o tym dotarły do bardzo wielu dzieci. Postaw siebie
> teraz w sytuacji matki dziecka powiedzmy 8-11 lat, które przypadkiem
> zobaczyło 'za dużo' - czyli obejrzało jakiś filmik na YT, jakieś
> krwawe lub w inny sposób bardzo sugestywne materiały w TV. Musisz
> teraz z nim porozmawiać. Nie ma problemy z pierwszą częścią:
> "To był bardzo zły i chory człowiek".
> Jest też nieźle ze środkową:
> "Ale nasza policja go złapała"
> A co z 'koncówką' ?
>
> "... i teraz do końca życia będzie siedział w więzieniu"
>
> czy może wolałabyś
>
> "... a potem został zabity"
>
> ?
>
> (btw: istnieje duża szansa, że dziecko w tym wieku zapyta o szczegóły
> techniczne)
Ale w którym miejscu widzisz problem? Rozmawiam z dziećmi na wszystkie
tematy i z reguły udaje mi się przystosować rozmowę do ich poziomu
percepcji. Zresztą dokładnie tak samo, jak o szczegóły kś, mogą zacząć
pytać o szczegóły mordu wykonanego przez Breivika, szczegóły zbrodni
katyńskich czy szczegóły eksperymentów wykonywanych na ludziach w
obozach koncentracyjnych.
BTW - w USA nadal stosuje się kś, a nie sądzę, by tamtejsze dzieci nie
były równie dociekliwe, jak w innych krajach.
N.
|