Re: O co biega z kara smierci ?

From: michał <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: O co biega z kara smierci ?
Date: Wed, 07 Dec 2011 23:34:36 +0100
<1...@4...net>
<jblrhc$1en$1@inews.gazeta.pl> <jbm1hq$m2m$1@inews.gazeta.pl>
<jbm2p8$q4k$1@inews.gazeta.pl> <jbm67q$8na$1@inews.gazeta.pl>
<jboeid$6da$1@inews.gazeta.pl>

W dniu 2011-12-07 20:25, Nixe pisze:

> Pewnie byłoby mi przykro, ale jednocześnie wiedziałabym, że w pełni
> zasłużyłam na taką reakcję.
> Nie jestem małym dzieckiem, zdaję sobie sprawę, że jak zrobię źle, to
> ponoszę potem konsekwencje. Że nie zawsze można liczy na wybaczenie,
> możliwość naprawienia błędów, rehabilitację i że nie wolno mi mieć o to
> pretensji do tych, którzy zostali skrzywdzeni.

> Tylko, że my nie mówimy o drobnych sprawach.
> W drobnych sprawach jestem w stanie wybaczyć wiele i tak naprawdę moją
> wadą jest to, że często wybaczam zbyt szybko i zbyt pochopnie.

Zaliczyłbym raczej do zalet tę przypadłość. Tak naprawdę.

> Co komu przychodzi z tego "wiem, przepraszam" w przypadku morderstwa
> dokonanego z zimną krwią?
> Bo ja nie mówię nawet o zabójstwie w afekcie, w jakimś akcie rozpaczy
> czy bezsilności. Mówię o najgorszych przypadkach ohydnego bestialstwa.
> Nie widzę możliwości wybaczenia czegoś takiego.

> Nie zawsze.
> Patrzysz na świat zero-jedynkowo, a on taki nie jest.
> Stąd właśnie paradoks, o którym piszę.

Kiedy nie jest? Przypomnę, że zabójstwo to zadanie śmierci umyślne.

> Podobnie jak wcześniej to życie zabrał bandzior.

Pod tym stwierdzeniem kryje się tylko akt zemsty.

> Szybko udało Ci się z mordercy zrobić ofiarę...

A Ty nie możesz się nad tym choć trochę pochylić? Nie myśl zero-jedynkowo.

> Podobnie jak żołnierze w Afganistanie czy Iraku, prawda?
> Podobnie jak lekarz dokonujący eutanazji czy inny aborcji.
> Czy policjant w akcji strzelający do bandyty.
> Czy wreszcie zwykły człowiek zabijający drugiego z totalnej bezsilności
> (vide "Dług" - to nawet nie jest obrona własna)
> Wszędzie w takich przypadkach zadaje się komuś śmierć.
> Nie zawsze ma ona taki sam wymiar.

Brawo! To zadawanie śmierci ma różne wymiary - śmierć to śmierć.

michał