Re: O co biega z kara smierci ?

From: zażółcony <r...@c...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: O co biega z kara smierci ?
Date: Thu, 08 Dec 2011 09:40:34 +0100
<1p17pceweyotv.12g1dvlq8g3c0$.dlg@40tude.net> <javep1$2v0$1@news.onet.pl>
<f...@4...net> <javrcv$h2p$1@news.onet.pl>
<a2yfpstrxsgf$.1ig22ommzjxy9.dlg@40tude.net>
<jbi4ra$kt2$1@inews.gazeta.pl>
<1eq7fgjg77fqb$.h9ax200qlw3d.dlg@40tude.net>
<jbnulu$bqh$1@inews.gazeta.pl> <jbo2q3$qoe$1@inews.gazeta.pl>
<jbo35t$rv4$1@inews.gazeta.pl> <jbo97b$udl$1@news.icm.edu.pl>
<jbpas6$hho$1@inews.gazeta.pl>

W dniu 2011-12-08 04:26, Iwon(K)a pisze:
> "Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> jasne, ze tak. jednak jak zdazylam zauwazyc dla wielu rodzin da to jakis
> "spokoj". Nie pytaj mnie
> czemu, bo mnie takie nieszczescie nie spotkalo.

To da się zrozumieć. Podstawą tego zjawiska jest głęboki strach.
Ja sobie np. wyobrażam coś takiego, że w społeczeństwie takim
jak USA, gdzie np. bardzo silnie może funkcjonować lęk przed
mordercą z bronią, ludzie muszą mieć równie silne 'stymulanty'
obniżające ten poziom lęku. Takim stymulantem może być egzekucja
'złego'. Ale twierdzę, że są społeczeństwa, w których
może to funkcjonować inaczej. Zobaczymy, jak sobie Norwegia
poradzi z Breivikiem. Nie sądzę jednak, by skrzywdzone przez
niego rodziny potrzebowały jego egzekucji tak bardzo, jak
podobne grupy skrzywdzonych w USA.