O czym teraz myśli i co robi Philip Zimbardo

1. Data: 2009-05-12 06:59:07

Temat: O czym teraz myśli i co robi Philip Zimbardo
Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

http://wyborcza.pl/1,88975,6592038,Polacy__zostawcie
_juz_przeszlosc.html?as=1&ias=4&startsz=x

Nie głównie o tym, o czym mówi link :)

Saulo

2. Data: 2009-05-12 07:23:36

Temat: Re: O czym teraz myśli i co robi Philip Zimbardo
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości

http://wyborcza.pl/1,88975,6592038,Polacy__zostawcie
_juz_przeszlosc.html?as=1&ias=4&startsz=x

Hasełko dla głupców.
W domyśle - z drugiej strony banera:

"Polacy, gdy juz wszystko stracicie, wtedy zaczniecie znów śnic sny o
potędze".

3. Data: 2009-05-12 08:04:25

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Saulo" <s...@l...po> wrote in message news:gub6nu$nnp$1@news.onet.pl...

Smieszne bo facet namawia na myslenie o przyszlosci, a nie "tu i teraz",
ktore okresla negatywnie!

"Mój ojciec żył inaczej, dla niego liczyło się to, co tu i teraz. O
przyszłości nie myślał"

Potem znowu odwrotnie. hmmmmm......

----
Widzę ze Wyborcza znowy wsadzila w usta Zimbardo cos czego nie powiedział
(Polacy zostawcie przeszłość),
czyli zgodnie ze swoim strachem przed przeszłościa (kłania sie niezamknięta
komunistyczna przeszłosc?).

Pozdrawiam,
Duch

4. Data: 2009-05-12 08:22:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> (Polacy zostawcie przeszłość),
> czyli zgodnie ze swoim strachem przed przeszłościa (kłania sie

Zaklinanie deszczu.

5. Data: 2009-05-12 09:08:03

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch <n...@n...com>

> [...]
> teraz", ktore okresla negatywnie!
>
> "Mój ojciec żył inaczej, dla niego liczyło się to, co tu i teraz. O

Może to ci trochę pomoże: "Największe sukcesy odnoszą ci, którzy
potrafią zrównoważyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość." :D

Saulo

6. Data: 2009-05-12 10:11:24

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Duch <n...@n...com>

> Może to ci trochę pomoże: "Największe sukcesy odnoszą ci, którzy potrafią
> zrównoważyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość." :D
>
> Saulo
O, o, właśnie ! Chciałeś może powiedzieć: którzy rozumieją iluzoryczność
wszystkich trzech
;)))

7. Data: 2009-05-12 10:16:50

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Redart <r...@o...pl>

> Użytkownik "Saulo" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> O, o, właśnie ! Chciałeś może powiedzieć: którzy rozumieją
> iluzoryczność wszystkich trzech
> ;)))

Może być :)

Saulo

8. Data: 2009-05-12 10:19:28

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Saulo <s...@l...po>

> Redart <r...@o...pl>

> Może być :)

Chociaż wolę jednak myśleć ze znakiem plus :)

Saulo

9. Data: 2009-05-12 10:49:21

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smieszne bo facet namawia na myslenie o przyszlosci, a nie "tu i teraz",
> ktore okresla negatywnie!..

Wracając do tematyki grupy ( :-))) ) i NLP.
Spotkałam się z podziałem na sposób podejścia do czasu na
narody/społeczności (!) myślące o przyszłości i narody/społeczności żyjące
tu i teraz.

Ciekawe jest powiązanie geograficzne.

Narody północy żyją z reguły "w przyszłości":
Tzn. nieustannie dokształacają się i pracują, żeby osiągnąć jakieś tam
(iluzoryczne?) status quo w przyszłości i wtedy sobie pożyć.

Narody południa (np. południe Włoch) żyją tu i teraz.
Czyli zyją, bawią się i nie myślą o tym co będzie potem.

Efekt jest taki, że Ci myślący wyłącznie "o przyszłości" są zabezpieczeni,
bogatsi i niezby zdowoleni z życia, natomiast Ci z południa, zyjący "tu i
teraz" biedni i szczęśliwi.
(bo jak wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety).

Jaki wniosek?
Taki jak zwykle....Złoty środek! (ale dobrze sobie zdawać sprawę z pewnych
mechanizmów).

M.

10. Data: 2009-05-12 11:20:20

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote in message

> Jaki wniosek?
> Taki jak zwykle....Złoty środek! (ale dobrze sobie zdawać sprawę z pewnych
> mechanizmów).

Tak jest. Niestety albo stety,
caly czas trzeba szukac tego zlotego srodka w gaszczu zlotych przepisów na
zycie.

Ale zaraz...
"nie daj mi Boze, - bron Boze - skosztowac, tak zwanej zyciowej madrosci",

hehe, kolejna rada :)

Pozdrawiam,
Duch

O populacji ludzkiej i nie tylko