Re: O lekarzach i moralnosci.

From: "Jacek S." <o...@n...cy>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: O lekarzach i moralnosci.
Date: Thu, 17 Jun 2004 00:05:27 +0200

Jacek Kawecki wrote:

> [...]

Niestety...

Hm... pewno z jednej strony wstydząc, ale z drugiej strony jednak nie za
bardzo ( rzeczywiście - wciskanie się tych akwizytorów - oficjalnie
"Przedstawicieli firm farmaceutycznych" - bez kolejki do gabinetu pana
doktora jest raczej nie wstydem, tylko... postawą i przyzwoleniem pana
doktora - sorry panowie, ale tak jest!! - który wyobraża sobie, że siedzący
na korytarzu JEGO pacjenci to w istocie "niekumaci" ludzie, którzy nie
domyślą się, co jest grane - no i niestety - w większości wypadków tak
jest). Ciekawe, ilu z ludzi nie będących w temacie ( czytaj: pacjentów
siedzących na korytarzu ) zdaje sobie sprawę z tego, iż mało, że jest to po
prostu niemoralne, najnormalniej w świecie jest... nielegalne!! Oczywiście -
wszystkiego nie wie nikt - ale sądzę że tak jest także i w przychodniach
lekarskich, i wszędzie indziej - ja znam temat od strony w miarę dużego
szpitala - wejście akwizytora na teren oddziału, lub przychodni lekarskiej
podległej i działającej na terenie danego szpitala, oferowanie, późniejsze
przepisywanie tychże oferowanych lekarstw jest nielegalne!! Nawet
pozostawienie bezpłatnych próbek... A czemu?? Bo, pomijając już zapewne
wcześniejsze zawiłe procedury, jakie powinny być wykonane, NA TERENIE
przychodni, oddziału etc. leki mogą się znajdować tylko i wyłącznie
pochodzące z APTEKI Szpitalnej, gdzie o takich rzeczach decyduje kierownik
apteki!!! Inaczej mówiąc - na oddziale, czy też
przychodni nie może się pojawić nic z leków, co nie wyszło z apteki
szpitalnej, i co nie było do niej uprzednio zamówione i przyjęte, nic, o
czym nie wie jej kierownik... Oczywiście to teoria... Bo jest inaczej... Co
potwierdzają po prostu nielegalne i nieetyczne praktyki akwizytorów i
niektórych lekarzy, co jest przykre, ale... prawdziwe... Nie chcę oczywiście
narazić się na zarzut obrażania świata lekarskiego, ale takie są fakty... I
stwierdzenie, że wszędzie się zdarzają czarne owce nie będzie adekwatne
do sytuacji... Jest to nagminny proceder, stosowany nader często. A co do
sponsorowania czegokolwiek przez akwizytorów, to prawda jest... hm... trochę
może "okrutna" dla lekarzy, ale według moich obserwacji... Panowie i panie!!
Jesteście najnormalniej "za krótcy" :) Dla was są długopisy, kalendarze,
gadżety... Może czasem jakiś sponsorowany poczęstunek... A czemu? No bo to
co pisałem powyżej ma swoje odzwierciedlenie także i we wspomnianych
Aptekach Szpitalnych, i ci akwizytorzy doskonale o tym wiedzą!! Wizyta u was
na oddziale czy przychodni jest za zwyczaj tą drugą, po Aptece ( oczywiście
tylko akwizytor o tym wie:) - ani kierownik apteki, ani pan doktor w
gabinecie nie ) - mającą na celu albo poszerzenie ( ale już nielegalnie )
albo, skoro u kierownika ewentualnie nie wyszło, to może zdobycie
dodatkowych punktów
zbycia... Gwarantuje wam, drodzy państwo, że jeżeli akwizytor się dogada
dobrze z kierownikiem apteki, ten ma sponsorowane i kursy, i wyjazdy i
troszkę większe gadżety ( co zapewne też jest bardzo dalekie od legalności,
no ale... bardziej można zatrzeć ślady, iż jest nielegalne... )

Uff... się nabazgrałem :) Nie chciałem nikogo urazić, ani spreparować jakiś
zarzutów, to co napisałem jest wynikiem moich kilkuletnich obserwacji i
wylałem to tu bardziej chyba z potrzeby chwili... Ha, ha - też jestem "za
krótki", aby mówić zbyt głośno o tych sprawach - więc sobie chociaż tu
napisałem :) Swoją drogą i tak wszystkie strony wykorzystują jakieś luki
prawne i sprzyjające warunki ( hm... okazja czyni złodzieja? Jakieś to
przysłowie staropolskie i znane ), bo w przeciwnym razie już dawno by
skutecznie próbowano z tym walczyć... Ale widać wszystkim się opłaca ( no,
może oprócz pacjenta, ale w końcu to on jest tym słabym ogniwem w całej
służbie zdrowia:) ), więc nikt nic nie wie, nikt nic nie mówi...

Aha - co by uprzedzić pytania, skąd ta wiedza... Pracowałem kilka lat w
takiej Aptece Szpitalnej, jako szeregowy pracownik, no ale jednak swoje
widziałem, słyszałem, eh... przerabiałem te tematy "na żywo"... Oczywiście
taka wiedza i tak sie nikomu nie przyda, nikogo przez to nie zamkną, ani nie
ukarzą w inny sposób - to zbyt wielka klika i za duży biznes - więc zgnietli
by pewno takiego typka jak ja jak robaczka::) Aczkolwiek czasy sie
zmieniają, i kto wie, kto jutro będzie u władzy, kto kogo będzie lubił, i
kogo chciał uziemić:)
Smutna to puenta, bo źle świadczy o ludziach "publicznego zaufania". Eh,
Polska to ciekawy kraj.

Sorry za zbyt długi wywód, pozdrawiam wszystkich!

--
Jacek S.