OMLET ala KONWALLIA

1. Data: 2002-05-14 18:09:47

Temat: OMLET ala KONWALLIA
Od: "Konfalijka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skladniki:
- jajka (ilosc uzalezniona od liczby osob zjadajacych)
- ser zolty (na 1 jajko okolo jeden sredniej wielkosci plasterek)
- w zaleznosci od pory roku: cebulka, szczypiorek, szynka
- maslo
- woda lub smietana (na jedno jajko jedna lyzka)
- sol
- pieprz
- dla urozmaicenia: kukurydza z puszki, groszek z puszki, pomidor itd

Sposob przygotowania:
Na patelni rozpusicc kawalek masla, wrzucic pokrojona w kostke cebulke,
szczypiorek lub szynke. Podsmazyc (jezeli podsmazamy cebule to na szklisto).
W miedzy czasie wbijamy jajka do garnuszka lub kubka. SOlimy i pieprzymy.
Dodajemy tyle lyzek wody (lub smietany) ile jajek wbilismy. Wszystko
roztrzepujemy widelcem do momentu uzyskania jednolitej masy. Wlewamy na
patelnie z cebulka. Na gore kladziemy plasterek sera (jezeli ktos woli to
kilka), pokrojone w kostke pomidory, kukurydze, groszek (wg uznania).
Smarzymy na srednim ogniu podwarzajac delikatnie brzego omletu w ten sposob
aby neizciete jajko splywalo na dno patelni. Dla wtajemniczonych: omlet
mozna odwrocic w odpowiednim momencie w celu podsmazenai drugiej strony. Z
doswiadczenia wiem, ze nei jest to konieczne. Mozna w zamian dluzej trzymac
potrawe na piecu (na mniejszym ogniu) a gora sama ladnie sie zetnie.

Smacznego

Ps. Przepis wyprobowany i z checia zjadany przez moich domownikow.

1. Data: 2002-05-17 12:54:57

Temat: Re: OMLET ala KONWALLIA
Od: "Mac66" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Już wydrukowałem. Dzisiaj wieczorem spróbuję.
Czy nie lepiej byłoby przykryć w końcowej fazie smażenia w celu
roztopienia sera ?

> Ps. Przepis wyprobowany i z checia zjadany przez moich domownikow.

Mam nadzieję, że domownicy jedzą omlet a nie przepis ( hi,hi,hi...)

Pozdrowienia.

1. Data: 2002-05-17 14:27:55

Od: "Konfalijka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już wydrukowałem. Dzisiaj wieczorem spróbuję.
> Czy nie lepiej byłoby przykryć w końcowej fazie smażenia w celu
> roztopienia sera ?

Ser roztopi sie bez przykrywania :)
Smacznego

Pozdrawiam konwallia

Zaraz robię ciasto z bakaliami "raz, dwa, trzy"
mloda kapusta z pieczarkami na maśle
Pizza !!!
na parze
zakupy na targu + klipsy (OT)