OT - tępienie się noży

1. Data: 2004-07-02 21:23:26

Temat: OT - tępienie się noży
Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiedziałam, na którą grupę to wysłać, ale chyba tutaj najwięcej
fachowców od noży :-)

Pytanie jest takie: mój TŻ twierdzi, że noże tępią się od wkładania ich do
wrzątku, gorącego płynu. Ja za nic nie mogę znaleźć żadnego powodu, dla
którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia
go nie interesują - tak jest i już !

Co Wy na to ?

Natalia

1. Data: 2004-07-02 21:45:42

Temat: Re: OT - tępienie się noży
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 2 juillet 2004 ŕ 23:23:26, Natalia a écrit :

> Pytanie jest takie: mój TŻ twierdzi, że noże tępią się od wkładania ich do
> wrzątku, gorącego płynu.

Fakt, wrzatek jest potwornie twardy.

--
Niesz

1. Data: 2004-07-02 21:52:01

Od: Garyf <g...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-07-02 23:23, Natalia napisał/a :
> [...]
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia

nie ma obaw. temperatura topnienia stali nierdzewnej wynosi 1400 st
Celsjusza, wiec wrzatek nozom mnie grozi.

Garyf

1. Data: 2004-07-02 21:54:27

Od: "Maciej Muran" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N."
> Fakt, wrzatek jest potwornie twardy.

Ale czasami jest tak, że pod wpływem temperatury materiał może tracić
swoje właściwości nadane mu w procesie produkcji.
Weź np. takie hartowanie stali. Rozgrzewasz do czerwoności i zanurzasz w
zimnej wodzie - stal jest zahartowana, czyli twarda. Ponownie
rozgrzewasz zahartowany kawałek stali do czerwoności i pozostawiasz do
wystygnięcia i... stal traci swą twardość.

Doświadczenia praktyczne przeprowadzałem jeszcze w podstawówce na
zajęciach ZPT :)

Oczywiście na pewno istnieje technologia, która pozwala na robienie z
metalem co się chce. Podejrzewam, że wtedy jest mowa o stopach metali, a
to nie to samo co nóż aluminiowy ze stołówki WSS Społem ;)

--
Maciek.

1. Data: 2004-07-02 22:07:55

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Muran" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> Oczywiście na pewno istnieje technologia, która pozwala na robienie z
> metalem co się chce. Podejrzewam, że wtedy jest mowa o stopach metali, a
> to nie to samo co nóż aluminiowy ze stołówki WSS Społem ;)

no pewnie, ten jest tępy z zasady ;)))

Margola

1. Data: 2004-07-02 23:11:51

Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia

Wrzatek to pikus, ale wystawianie nozy na dzialanie powietrza to dopiero
tepi noze. Przecietny noz bedzie tepy jak cholera juz tak gdzies po 1500
latach.

1. Data: 2004-07-03 00:14:53

Od: "sawicki" <a...@m...elka.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia

Nie wierze ze moga isteniec ludzie tak ograniczeni, no ale skoro tak jest
wiec odpowiem. Jest bardzo malo prawdopodobne aby noz mogl sie stepic od
przebywania w wysokiej temperaturze.

1. Data: 2004-07-03 07:58:03

Od: "Adam Ant" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

sawicki <a...@m...elka.pw.edu.pl> napisał(a):

> Nie wierze ze moga isteniec ludzie tak ograniczeni, no ale skoro tak jest
> wiec odpowiem. Jest bardzo malo prawdopodobne aby noz mogl sie stepic od
> przebywania w wysokiej temperaturze.

Nie moge wrecz uwierzyc, ze istnieja ludzie tak chamscy, no ale czegoz sie
spodziewac po czlowieku tak malo ograniczonym, ze nie ma nawet najmniejszych
problemow z uprazeniem kukurydzy (vide post z dn. 2004-05-10, 13.29)
Adam

1. Data: 2004-07-03 07:59:39

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia

Skoro tak, to zróbcie eksperyment. Dwa identycznie ostre noze - najlepiej
kupić dwa małe jarzyniaki, one są początkowo ostre jak pies - jeden do
wrzatku na jakiś czas, drugi nie. I kroić pomidory ze skórką, bo tu potrzeba
rzeczywiscie dość ostrego noża. Potem znów bach do wrzątku i tak w pięciu
powtórzeniach :) Wynikami proszę sie podzielić z grupa :)
U mnie w domu z dziada pradziada stosuje sie tę zasadę, że noży do wrzątku
sie nie wkłada ;) Taki atawizm ;) (A ciasto na chleb rozcina sie na krzyż,
jak ma rosnać :) ) Nawet sie nad tym nie zastanawiałam, ależ ja ograniczona
jestem :-P Inna sprawa, ze nigdy nie miałam takiej potrzeby :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-07-03 08:47:42

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cc4joc$jpf$1@news.onet.pl>, "Natalia" <b...@o...pl>
wrote:

> [...]
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia

Co to TŻ?

Władysław

proste ciacho z porzeczkami
Kurki vel pieprznik jadalny