Re: OT - tępienie się noży

From: "Gusiek" <a...@W...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: OT - tępienie się noży
Date: Sat, 3 Jul 2004 09:59:39 +0200

Użytkownik "Natalia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cc4joc$jpf$1@news.onet.pl...
> Nie wiedziałam, na którą grupę to wysłać, ale chyba tutaj najwięcej
> fachowców od noży :-)
>
> Pytanie jest takie: mój TŻ twierdzi, że noże tępią się od wkładania ich do
> wrzątku, gorącego płynu. Ja za nic nie mogę znaleźć żadnego powodu, dla
> którego miałyby to robić, ale TŻ ma mało naukowe podejście i wytłumaczenia
> go nie interesują - tak jest i już !

Skoro tak, to zróbcie eksperyment. Dwa identycznie ostre noze - najlepiej
kupić dwa małe jarzyniaki, one są początkowo ostre jak pies - jeden do
wrzatku na jakiś czas, drugi nie. I kroić pomidory ze skórką, bo tu potrzeba
rzeczywiscie dość ostrego noża. Potem znów bach do wrzątku i tak w pięciu
powtórzeniach :) Wynikami proszę sie podzielić z grupa :)
U mnie w domu z dziada pradziada stosuje sie tę zasadę, że noży do wrzątku
sie nie wkłada ;) Taki atawizm ;) (A ciasto na chleb rozcina sie na krzyż,
jak ma rosnać :) ) Nawet sie nad tym nie zastanawiałam, ależ ja ograniczona
jestem :-P Inna sprawa, ze nigdy nie miałam takiej potrzeby :)
Pozdrawiam, Agata