Data: 2007-04-14 14:38:28
Temat: Re: Ocena z zachowania
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "@nn"
> Rozmowa była, pani bardzo miła, że uczeń zdolny, miły, uczynny itd.,
> itp. - jak zwykle, ale ona mając na piśmie (wydruk z archiwum gg)
> słownictwo jakiego uczeń użył podczas rozmowy postąpiłaby wbrew swojemu
> sumieniu dając mu na koniec wzorowe zachowanie.
>
Jestem rozczarowana.
To niepedagogiczne biorąc pod uwagę zarówno powód użycia wulgarnego
słownictwa, jak i postępowanie ucznia potem: brak wykrętów i natychmiastowe
przeprosiny. Ocenianie ma na celu min. motywowanie ucznia; podobna decyzja
stoi w wyraźnej sprzeczności z tą zasadą.
Nosz q! gdzie możliwość naprawy popełnionego błędu!?
Jest jeden przepis, wyjątkowo durny tak generalnie, ale w tym wypadku
znakomicie nadający się do skorygowania nauczycielskiej decyzji.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: (...)
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych
(semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć
edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
(z rozporządzenia w sprawie warunków i sposobów ocenianiania, klasyfikowania
i promowania ... 7 wrzesień 2004)
Na miesiąc przed końcem roku nauczyciel przedstawia rodzicom przewidywaną
roczną ocenę zachowania, na życzenie jest zobowiązany do podania w jakim
trybie i jakim sposobem uczeń może podwyższyć przewidywaną ocenę. Jeżeli
powyższych nie poda, to ocena końcoworoczna jest zaskarżarna ze względu na
naruszenie procedury wystawiania. Zapytaj po prostu jak można tę ocenę
podwyższyć - oczywiście nie teraz, tylko na wywiadówce informującej o
przewidywanych ocenach.
--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski
|