PLACKI ZIEMNIACZANE

1. Data: 2000-03-08 12:48:27

Temat: PLACKI ZIEMNIACZANE
Od: "Eric74" <e...@f...internet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam najlepszego sposobu na placki ziemniaczane.
Chce zrobic mojej zonie niespodzianke i mam nadzieje ze mi pomozecie

Zgory dziekuje i pozdrawiam
Eric74

1. Data: 2000-03-08 18:58:30

Temat: Re: PLACKI ZIEMNIACZANE
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu robi sie to tak i dla mnie osobiscie sa to najlepsze placki na
swiecie: (na 3 b. glodne osoby)
1 kg ziemniakow
2 lyzki maki pszennej
1 duza cebula
1 jajko
2 lyzki oleju
sol

Ziemniaki umyc, obrac ze skorki, utrzec na tarce. Nadmiar soku z ziemniakow
odcedzic przez sitko (Uwaga!!! Bialy "krochmal", ktory zbierze sie na sitku
trzeba znow dodac do utartych ziemniakow). Do masy dodac utarta na tarce
cebule, jajko, make i szczypte soli. Wszystkie skladniki dokladnie
wymieszac. Na patelni rozgrzac dobrze olej, lyzką stolowa nabierac mase z
utartych ziemniakow i formowac na patelni male placki. Piec na zloto. U nas
ulubionym dodatkiem do takich plackow jest "ratatuja" (francuska pisownia
mnie nie przekonuje, tyle tam literek, a tak malo sie wymawia) z cukinii,
papryki, cebuli i pomidorow - smarujemy nia placki z wierzchu i zajadamy -
aha ratatuja pownna byc przyprawiona na ostro.
Smacznego
Herbatka

1. Data: 2000-03-08 20:50:30

Od: "Anka" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyszne są też (a przy tym proste i szybkie w wykonaniu nie ma problemu z
tarciem ziemniaka a przepis na opakowani) placki ziemniaczane knora, ale
tylko pod warunkiem, że dodasz do masy drobno posiekane i podsmażone
pieczarki (oczywiście z solą i pieprzem). Moja teściowa polewa to jeszcze
jakimś sosem chyba grzybowym, ale nie jestem zwolenniczką jej kuchni więc
będziesz musiał poeksperymentować sam.
Smacznego
Anka

Eric74 napisał(a) w wiadomości: <8a5i70$7ch$1@korweta.task.gda.pl>...

1. Data: 2000-03-08 22:44:32

Od: "bartmal" <b...@t...uwm.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się jakoś złozylo, ze właśnie kilka godzin temu zrobiłem takowe....

Nie wiem czy sa najlepsze,ale mnie smakują . I jeszcze jedna sprawa - nie
znoszę ich na słodko , więc będzie to przepis na "ostre" placki.

Weź z 10 dorodnych ziemniaczków , umyj , obierz i zetrzyj na tarce... Teraz
moja mała modyfikacja : włóż masę ziemniaczaną na czystą ściereczkę i lekko
wyciśnij sok - masa będzie wtedy bardziej zwarta , nie trzeba dodawać duzo
mąki - placki nie będą wtedy "gumowe".Do masy dodaj 2 obrane i starte
cebule, 1 jajo , łyżeczkę soli i dużo pieprzu.Najlepiej tyle żeby masa
troszeczkę poczerniała .Na koniec daj od 2 do 4 łyżek mąki pszennej - tak
aby masa nie była zbyt gęsta . ( ile dasz tej mąki zależy jak mocno
odcisnąleś sok od startych ziemniaków ) Można też dodać trochę majeranku -
jak kto lubi.....Dobrze wymieszaj.
Teraz smażymy......
Rozgrzej patelnię i wlej sporo oleju . Na tłuszcz nakładaj placki - trzeba
je trochę rozprowadzić ( jeżeli będziesz robił je pierwszy raz, na początku
mogą być małe problemy)Unikaj dużego płomienia - nie spiesz się , nie warto
! Placki wtedy będą równomiernie rumiane i chrupiące.....

Można zrobić do tego jeszcze jakiś sos ( grzybowy chociażby )i
suróweczkę....

Powodzenia. Życzę smacznego !
Bartek.

1. Data: 2000-03-09 09:15:50

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wersja dla leniwych: wrzucamy ziemniaki do elektrycznej maszynki do
miesa z drobnym sitkiem.

1. Data: 2000-03-09 10:59:58

Od: "Ela Szczerska" <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja wersja:
Wyjmuję ziemniaki i cebulę, obieram je i kroję na duże kawałki.
Otwieram lodówkę i wyciągam co mi wpadnie w oko (do wyboru):
- kawałek kiełbasy
- mięso z obiadu
- pieczarki
- świeża papryka
- żółty ser (obowiązkowo)
- suszone grzyby
kroję na duże kawałki i mielę to wszystko w maszynce do mięsa.
Dodaję jajko, mąkę i przyprawy (różne), ostatnio smakuje mi przyprawa
grecka.
Smażę placki na rozgrzanym oleju, na niezbyt ostrym ogniu.
Wychodzą chrupiące i za każdym razem są inne!
Polewam je sosem jogurtowo-warzywnym.

Smacznego
Ela

PS. A że lubię eksperymentować, ostatnio dałam łyżkę białego wina - nawet
smakowało!

1. Data: 2000-03-09 11:01:11

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ulka wrote:

> Wersja dla leniwych: wrzucamy ziemniaki do elektrycznej maszynki do
> miesa z drobnym sitkiem.

wersja dla biedniejszych leniwych: mielimy to zwykłą maszynką do mięsa.
nie musi być drobne sitko.
IMO delikatny wyczuwalny grys (gres?) ziemniaczany dodaje plackom uroku

A z innej beczki - czy zauważyliście, jakie w tym roku są koszmarne
ziemniaki?
a może tylko u mnie nad morzem?
smakują obrzydliwie , czarne w środku, 70% odpadów
Wczoraj robiłem placki ziemniaczane, myśląc naiwnie, że do tego się
nadają, ale zmieniłem zdanie.

Eric - jak chcesz zrobić wrażenie na kobiecie, poczekaj na młode
ziemniaki i wtedy zrób z nich placki

sadyl

1. Data: 2000-03-09 11:50:39

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A z innej beczki - czy zauważyliście, jakie w tym roku są koszmarne
> ziemniaki?
> a może tylko u mnie nad morzem?
> smakują obrzydliwie , czarne w środku, 70% odpadów

Nie tylko u ciebie, u mnie tez(w-wa), ostatnio dopiero udalo mi sie
kupic "produkt polski" w workach po 5 kg i te sa naprawde smaczne i
nic (poza skorka) nie odchodzi.

1. Data: 2000-03-09 17:21:59

Od: "GraZnieW" <g...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe mniam mniam:-)))

do przepisow na placki dodam jeszcze jeden szczegol :
utarta mase ziemniaczana zalac polowa szklanki przegotowanego,
goracego mleka...przeczytalam to w starej ksiazce
kucharskiej, wypraktykowalam, JeRRy powiedzial :
- uhm...jakies inne te placki kochanie...pyszne... - :-)))

Poczatkujaca na grupie
- GraZnieW-
g...@s...com.pl
UIN - 33680120

1. Data: 2000-03-10 01:56:21

Temat: Odp: PLACKI ZIEMNIACZANE
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anka <a...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:q2zx4.2501$S...@n...tpnet.pl...
> [...]
> jakimś sosem chyba grzybowym, ale nie jestem zwolenniczką jej kuchni więc

Mam sie utopic czy powiesic po takim stwierdzeniu ? :))))))))))))
Sos grzybowy tez Knorra czy moze Winiary?
Sorry za zlosliwosc ale mam genetyczna nienawisc do wiekoszsci gotowcow.

Przemyslaw Koziarski

ksiazka
dla tych co na diecie
BEZY