Re: Odp: potrawy z marchewki

Data: 2000-12-12 14:37:03
Temat: Re: Odp: potrawy z marchewki
Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk>

On Tue, 12 Dec 2000 14:04:22 +0100, "Agnes" <a...@k...pl>
wrote:

>W Kanadzie zajadalam sie kiedys carrot cake - ciasto bardzo smaczne i
>oryginalne, ale u nas w kraju jakos niestety nieznane. Moze ktos zza
>oceanu podrzucilby jakis przepis?

carrot cake tp jedno z moich ulubionych ciast! Keidys, chyba z
nudow, a moze bylam za chuda ;-))) dokonalam eksperymentow i
badan naukowych majacych na celu znalezienie najlepszgo ciasta
marchwiowego w Newcastle i okolicach..

a przepis tez istnieje:

450 g cukru
250 mnl oleju roslinnego
4 jaja
225 g marchwi startej drobno
225 g maki,
1 1/2 lyzeczki sody
1 1/2 lyzeczki proszku
1 lyzeczka czegos, co tu sie nazywa allspice i jest troche taka
mieszanka typowych piernikowatych przypraw (cynamon, galka,
szczypta imbiru)
1 zyzeczka cynamonu (proponuje stworzyc mieszanke z takich
piernikowatych przypraw, ba moze nawet dodac owa!)

W naczyniu typu miska dokladnie wymieszac i ukrecic cukier, olej,
jaja i marchew. (ok 2 minut sie z tym meczyc..)

Przesiac suche skladniki, wymieszac i stopniowo dodawac. Przed
kazdym dodaniem DORZE wymieszac.

Piekarnik - 190 stopni C.

Dwie foremki okragle - 23 cm, nasmarowac, posypac troche maka.
Rozdzielic mieszanke na obie foremki, piec ok 35 minut. Po
upieczeniu, wyjac o ochlodzic na drucianej podstawce/

Teraz tzebaby przygotowac nadziwke, ktora zarazem jest tez i
wierzchem

225g cukru pudru
225 g twarozku (typu homogenizowany, moze fromage fraiche? Tu sie
uzywa "cream cheese", ktory jest pelnotlustym homogenizowanym
twarozkiem, w zwiazku z czym jest bardzo gesty i trzeba sie z nim
mocno napracowac, by go utrzec. W przeciwienstwie do takiego
kwarku, ktory jest chudy i rozsmarowuje sie bardzo latwo)

dobra.. gdzie ja bylam?

a-ha. ten twarozek - znaczy lepije jak tlusciejszy ale zupelnie
gladki.

2 lyzeczki esencji waniliowej
50 g masla, miekkiego
175 g orzechow wloskich. posiekanych

Wszystko razem porzadnie utrzec (proch orzechow!!!)

W tym czasie ciasto juz pewnie zupelnie ostyglo (jak nie, to
prosze pozmywac po pieczeniu!!). Przelozyc krazki ciasta serkiem,
na wierzch i boki tez rzucic serkowa mieszanke, posypac
orzechami. Jesc.

UWAGA - ja dodaje orzechow do samego ciasta

UWAGA DRUGA - lepszy serek jest, jesli doda sie startej skorki
cytrynowej - moze byc z calej cytryny, mozna mniej jak kogo
odrzuca na widok cytryn... mozna tez siknac soku z cytryny, bo
mieszanka moze byc niebozebnie slodka, jak serek jest doslodzony.

W sumie ciasto z tych, co sie udaja (nawet mnie!!)

Smacznego!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!