Re: Odpowiedzialność za cudze dzieci

Data: 2005-07-02 22:33:40
Temat: Re: Odpowiedzialność za cudze dzieci
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl>

Użytkownik "Dorota" ...

> No oczywiście. Ja nie mówię, że to ma sens. Zastanawiam się tylko czy
> jakieś
> przepisy to określają. To znaczy czy pozwalają przewodnikowi lub
> nauczycielowi
> na podanie leku. Zrozumiałam, że w Twoim pierwszym pytaniu o to właśnie
> chodzi.
> O prawo, nie o praktyczne rozwiązanie problemu na szlaku.

Imo, o to.
Nie ma przepisu na podawanie leków. Nie ma też zakazu, podobnie jak nie ma
zakazu, żeby przewodnik pobawił się w chirurga miękkiego i wyciął wyrostek
:)).
Jak poda lub wytnie, to na własną odpowiedzialność. I ryzyko.

> W przedszkolu też wydaje mi się, że ten zakaz podawania leków jest
> momentami
> absurdalny. Jakiś czas temu dziecko dostało gorączki 40 stopni z
> drgawkami,
> rodzice sie spieszyli ale utknęli w korku, pogotowie tez nie moglo
> dojechać i w
> końcu po godzinie przybiegła pediatra z przychodni. Dziecku nic nie
> podano, bo
> nie wolno.

Co za idiotyzm. Nie szło skontaktować się z rodzicami i zapytać, co dają na
zbicie gorączki?

Pytałaś chyba, jak jest w szkole? To samo. Chorych do pielęgniarki, pod
eskortą do domu, lub lekarz - w zależności od sytuacji. Żadnego dawania
farmaceutyków na własną rękę.

--
EwaSzy (już już już prawie nieobecna :)))
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.