Ogrodowe giganty

21. Data: 2003-10-21 16:36:02

Temat: Re: Ogrodowe giganty
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message
news:bn3djj$3n5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Tyle tego macie, a ja nic :((
> Podeslijcie cos, bo wyglada mi to na ciekawa roslne :)
> (tym bardziej, jezeli nie wiecie co z tym zrobic)

Teraz to mówisz? Ale nic to - na pewno się znowu wysieje w całym ogrodzie:-(

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2003-10-21 18:03:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> hehe
> caly czas sie skarzysz
> ze masz malo miejsca w ogrodzie
> dlatego interesuja Ciebie najbardziej szlachetne bambusy
> a chcesz roslinke
> ktora jest podobniez gorsza od perzu
> ?
> hehe
> moge podeslac Tobie
> a ponadto topinambur
> i inne takie
> :)))))
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Ty się nie śmiej z Bpjei. Bierz przykład ze mnie
i życz jemu, by dożył sędziwego wieku
i doczekał się godnego siebie następcy, który
zadba przez kolejne dziesięciolecia o dzieło,
jakie obecnie tworzy.

Na marginesie dodam, że topinambury, bambusy
i inne trawsko mają już swoje miejsce na Ziemi.
Ponoć zowią je - " kakaubergi nad serduchem":-))

Pozdrawia subtelnie boletus

23. Data: 2003-10-22 07:56:14

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Ailanty (bożodrzew) w moim ogrodzie na jednorocznych pędach mają liście
> (złożone ) dł 100 - 120 cm razem z ogonkiem.
> Katalpy ( młode ) na jadnorocznych pędach mają blaszki o dł. ok. 40 cm a
> szerokości ok. 30 cm, a razem z ogonkiem ponad 60 cm dł.
> Raczniki mojej mamy - ech nawet nie próbuje mierzyć ...;)
>
> Kto to przebije ???

Budleja i perukowiec podolski wys 4,70 - 5,00 m każde.

Majka

24. Data: 2003-10-22 10:23:19

Temat: Odp: Ogrodowe giganty
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn5dc0$g9n$...@n...news.tpi.pl...

> Użytkownik "Jack" <w...@W...onet.pl> napisał w
wiadomości

> Budleja i perukowiec podolski wys 4,70 - 5,00 m każde.

Majka, u Ciebie taaaaaka budleja rośnie?
--
Pozdrawiam, Kaśka

25. Data: 2003-10-22 10:44:16

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Budleja i perukowiec podolski wys 4,70 - 5,00 m każde.

A ja nyślałam, że to moja jest duża:-)

Pozdrawiam
Marta

26. Data: 2003-10-22 10:57:52

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn5dc0$g9n$...@n...news.tpi.pl...
> Budleja i perukowiec podolski wys 4,70 - 5,00 m każde.

Nie strasz mnie! posadzilem budleję w tym roku, ale z założeniem 150-180cm;
nawet 2m niech ma! Jednak nie chcę 5m badyli!! :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Te 5m muszą się jakos utrzymywać. Jaką to ma grubość badyla przy podstawie??
J.

27. Data: 2003-10-22 12:12:33

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał >
> Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> > napisał

> Majka, u Ciebie taaaaaka budleja rośnie?

Taka rośnie już od kilku lat. Sama ją kiedyś sadziłam z małego patyka od
sąsiada. Własciwie można powiedzieć, że to drzewo. Pień od ziemi do ~0,9 m
gruby, potem dopiero się rozgałęzia, tak, że uczciwie przyznaję, że wiosną tnę
ją dopiero od ok. 1-1,4 m, więc na starcie już wygrywa wysokością. Nigdy nie
przemarzła, nawet ostatniej zimy i pięknie kwitnie, jedynie są problemy z
wycinaniem przekwitłych kwiatostanów, by pobudzać ją do dalszego kwitnięcia.
Widać miejsce jej przypasowało ;-)
Komuś pokazywałam zdjęcie z kwitnącą budleją, no i Wiesia chyba ją widziała na
żywo, ale bez kwiatów.

Majka

28. Data: 2003-10-22 12:13:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
150-180cm;
> nawet 2m niech ma! Jednak nie chcę 5m badyli!! :-(

Posadź koło świerka. 2,5 metra:-)

Pozdrawiam, Basia.

29. Data: 2003-10-22 12:16:36

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał

> [...]
> PS
> Te 5m muszą się jakos utrzymywać. Jaką to ma grubość badyla przy podstawie??

Nie straszę, nie każdemu i wszędzie taka porośnie ;-). U Ciebie surowszy
klimat, to i przemarzać będzie, a ja swojej nigdy niczym nie okrywałam.
Średnica u podstawy - nie wiem. Może 10 - 11 cm. Będę dzisiaj na działce, to
zmierzę.

Majka

30. Data: 2003-10-22 12:25:48

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał

> Nie straszę, nie każdemu i wszędzie taka poroœnie ;-). U Ciebie surowszy
> klimat, to i przemarzać będzie, a ja swojej nigdy niczym nie okrywałam.
> Œrednica u podstawy - nie wiem. Może 10 - 11 cm. Będę dzisiaj na działce, to
> zmierzę.
>
> Majka

W dobrym miejscu może tak rosnąc - widziałem w Czechach budlejowe drzewo 4 m
wys. i 5 m srednicy - mnóstwo kwiatów ale małych - nie było na niej śladów
cięcia.

Pozdrawiam
Jack

Zimno...