Strona główna Grupy pl.rec.dom Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu

Data: 2008-09-23 16:16:33
Temat: Re: Ogrzewanie gazem, piec dwufunkcyjny - komfort a niskie zużycie gazu
Od: "Ghost" <g...@e...pl>

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gbavq6$jdl$1@news.onet.pl...

> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
> Dzięki za wszystkie informacje.
> Chętnie bym sobie poczytał ale nijak nie mogę doszukać się opisu
> podpartego choć odrobiną teorii a nie tylko zawierającego wskazówki jak
> używać zdaniem autora.

Jakiej znow teorii? Na tym nie zrobisz doktoratu, to naprawde jest
trywialne. Powinno byc w instrukcji kotla i/lub termostatu.

> Co termostatu pokojowego / głowic to może napisałem trochę zagmatwanie.
> Opisując to inaczej - termostat pokojowy zastępuje głowice na grzejnikach
> w pomieszczeniu w którym jest zainstalowany.

Dokladnie.

> Sens stosowania termostatu pokojowego sprawadza się tylko i wyłącznie do
> zabezpiecznia pieca aby nie dochodziło do sytuacji w której zamykają się
> wszystkie głowice a piec grzeje przez baypass albo wyłączają go
> zabezpieczenia.

Nie, termostat pozwala uzyskac jednoczesnie komfort i oszczednosc.

> Jeżeli z termostatem pokojowym mam pomieszczenie ciągle niedogrzane to
> mogę albo przenieść tam termostat, albo ponieść temeraturę na termostacie
> pokojowym (wtedy przegrzewam pomieszczenie z termostatem),

Nie rozumiem, jesli w pomieszczeniu masz termostat to jak go chcesz
przeniesc do tegoz pomieszcenia - on juz tam jest.

> albo zainstalować większy grzejnik w tym niedogrzewanym pomieszczeniu.

Mozliwe.