Re: Ogrzewanie podlogowe Devi w lazience

Data: 2003-09-11 09:48:10
Temat: Re: Ogrzewanie podlogowe Devi w lazience
Od: "Natalia" <b...@i...pl>

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:bjpfs0$52g$1@atlantis.news.tpi.pl...

> A jak długo grzejesz? istotna jest tez moc maty:
>
> wezmy dla przykładu: moc maty Devi na 1 m2 - 150W
> 93m2 x 150 W daje moc ok 14 kW Grzejąc 4 godziny dziennie przez miesiąc
> zuzyjesz 4x14x30=1680 kWh. 1 KWh wraz z dosylem kosztuje ok 35 groszy. W
> sumie wiec zaplacisz prawie 600 zl.Majac prad dwutaryfowy, grzejac tylko w
> tanszej taryfie nie wiecej niz 3,5 godziny na dobe jestes w stanie zejsc
do
> 300 zl za samą matę - a gdzie pozostałe urządzenia?
> Oczywiscie przy zalozeniu że masz 93 m^2 maty - podejrzewam ze masz mniej
> [...]

Jak już pisałam wcześniej, nie mam maty, tylko kable grzejne i prąd
dwutaryfowy. Kable położone są wszędzie z wyjątkiem miejsca poda wanną i pod
brodzikiem (więc niech będzie 91 m2). Jest to jedyne ogrzewanie w moim domu,
grzeję non stop gdy jest zimno, ogrzewanie włącza się automatycznie. Też
lubię, jak mi jest ciepło, chyba nawet bardziej niż przeciętny człowiek,
więc nie przykręcałam ogrzewania całą zimę. Suma którą podałam obejmuje cały
sezon grzewczy i nie jest hipotetyczna, tylko faktyczna.

Natalia