[długie] Kolacja w La Scali [WRC] - relacja

1. Data: 2003-06-29 07:28:31

Temat: [długie] Kolacja w La Scali [WRC] - relacja
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pamiętacie, pytałam o menu w La Scali, gdyż dzięki jednemu z moich
uczniów wygrałam kolację właśnie tam. No i w końcu wczoraj poszliśmy.

Wrażenia estetyczno - kulinarne fantastyczne!

Po przejrzeniu karty zakręciło nam się w głowach od rózności, tudzież
cen za nie (a mielismy do dyspozycji 250 zł). Poprosilismy o pomoc
przesympatycznego młodego kelnera.
Nie jesteśmy, ze względów finansowych rzecz jasna, bywalcami tej
klasy lokali, więc na początku czuliśmy się trochę nieswojo.

Kelner zaproponował nam po lampce białego wytrawnego winka na
początek, przyniósł masełko czosnkowe i ciabattę - najpierwszej
świeżości, rozpływała się w ustach po prostu.

Jako pierwsze danie wybraliśmy zupę z owoców morza - z osmiorniczkami
(pycha, ostatnio jadłam w 1983 kupione w Rolniczym Domu Towarowym w
Wołowie i to nie żart). całość z dodatkiem pomidorów, czosnku, gorąca
i pozywna, bardzo smaczna. Na środku siedział sobie hmm skorupiak
jakiś, rak chyba, jeśli nie, to zasugerujcie mi nazwe tego stworzenia.

Do zupki przyniesiono nam wodę z cytryną w talerzykach, a kelner
uprzejmie zasugerował, że "można pomagać sobie paluszkami".

Daniem głównym były medaliony cielęce w jedwabistym sosie szałwiowym,
pięknie przyrumienione, trzy wielkie przybrane bazylią. Do tego
makaron idealnie al dente posypany pietruszką, podany w osobnym
talerzyku, oraz brokuły z wody, gotowane z warzywami i ziołami na
pewno, bo widziałam gałązkę tymianku.

Wypiliśmy jeszzce po dwie lampki wina. Całość wyniosła 270 zet,
musieliśmy więc dopłacic troszkę, no i oczywiście zostawiliśmy
napiwek.

Moje spostrzeżenia:

1. Bardzo dobrze, ze kelnerzy wyczuwają, kto nie bywa w takich
lokalach i sugerują to i owo.

2. Bardzo źle, że wielu ludzi nie potrafi poprawnie posługiwać się
nożem i widelcem (z obserwacji sąsiednich stolików).

3. Bylismy jedynymi porządnie ubranymi osobami w tym lokalu, to znaczy
mąż w koszuli pod krawatem, a ja w kostiumie. Przychodzenie do takich
lokali w polo i spodenkach uważam za szczyt chamstwa i nowobogackiego,
nonszalanckiego snobizmu .

Zapomniałam dodac słówko na temat wystroju wnętrza - bardzo stylowe z
początku wieku, muzyka w tle swingująca - no sama przyjemność tam
siedzieć.

To tyle, jakby ktoś miał kilka stówek do wydania - szczerze polecam

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-29 11:24:55

Temat: Re: [długie] Kolacja w La Scali [WRC] - relacja
Od: "Betty" <n...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bdm4er$2bb$1@absinth.dialog.net.pl...
> Jak pamiętacie, pytałam o menu w La Scali, gdyż dzięki jednemu z moich
> uczniów wygrałam kolację właśnie tam. No i w końcu wczoraj poszliśmy.

no i czemu miał służyć twój długi post?? a swoją drogą musieliście wyglądać
komicznie, małżonek w garniturku z niemodnym krawatem, i ty w kostiumiku...
:))). Co do nowobogackich w polo, to cóż, skoro ich stać na stołowanie się w
takim lokalu, mają prawo czuć się swobodnie i do głowy im nie przyszło, że
ktoś zamiast patrzeć w swój talerz, rozgląda się na boki i krytykuje.
Mieliście szczęście że kelner was wyczuł i służył pomocą, dopiero byłby
ubaw dla nowobogackich, gdyby woda z cytrynką była spożyta.
Dobre, przynajmniej rozbawił mnie twoj post.........:D:D

1. Data: 2003-06-29 11:30:30

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Betty" <n...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> no i czemu miał służyć twój długi post?? a swoją drogą musieliście
wyglądać
> komicznie, małżonek w garniturku z niemodnym krawatem, i ty w
kostiumiku...

Art, help! Jeszcze parę kretynów przyjdzie na grupę i przestanę pisać!

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-29 11:32:39

Od: "BaM" <b...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Betty" <n...@n...op.pl> napisał w wiadomości

Az mnie zatchnelo gdy przeczytalam te wysoce niesympatczna i nie na miejscu
odpowiedz!
Jak masz slac takie posty to sie nie odzywaj lepiej.
To jest sympatyczna grupa stworzona po to by sie dzielic wrazeniami
kulinarnymi i estetycznymi i po to byl ten post.
Mnie sie podobala ta relacja, choc bywam w restauracjach czesto tam akurat
nie mialam sposobnosci i dzieki Ci Cherokee za rekomendacje.

Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2003-06-29 11:39:45

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Betty" <n...@n...op.pl> napisał w wiadomości
> no i czemu miał służyć twój długi post??

Ponieważ osobom prostym trzeba jak krowie na rowie, cytuję wyciag z
faq:

Bedziemy rozmawiac jak sobie mozna zrobic cos ciekawego do jedzenia i
picia, co jest godne polecenia a co nie, gdzie mozna zjesc dobrze
(restauracje, bary, fast foody, itp.), gdzie lepiej nie wchodzic zeby
nie skonczyc na toksykologii

cherokee

wkurzona i żądająca "posprzątania" na grupie

1. Data: 2003-06-29 11:41:27

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BaM" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> Mnie sie podobala ta relacja, choc bywam w restauracjach czesto tam
akurat
> nie mialam sposobnosci i dzieki Ci Cherokee za rekomendacje.

Dziękuję, aż mi lepiej.
Mnie też zatkało, szczerze mówiąc.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-06-29 11:46:38

Od: "Tracy" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Użytkownik "Betty" <n...@n...op.pl> napisał w wiadomości
>
> Az mnie zatchnelo gdy przeczytalam te wysoce niesympatczna i nie na
A dlaczego niesympatyczną i nie na miejscu?
To jest wypowiedź Betty i ona tak postrzega świat.
Kiedyś w jednym lokalu siedziało takie przedstawicielstwo polskiego
biznesmeństwa. Facio cały czas robił zdjęcia laluni z którą był, obok nich
siedział bachor, który rozbebeszał naste z kolei jajko z niespodzianką i
darł mordę. Lokal "należał" do nich. No cóż Kinderstube można otrzymać, ale
nie kupić ją jednorazowo za pieniądze.
A że relacja cherokee jest miejscami śmieszna, to inna sprawa.
Tracy

1. Data: 2003-06-29 11:49:45

Od: "Tracy" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bdmj5t$m1a$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
> picia, co jest godne polecenia a co nie, gdzie mozna zjesc dobrze
> (restauracje, bary, fast foody, itp.), gdzie lepiej nie wchodzic zeby
Ale swoje uwagi o otoczeniu nie należą do oceny żarła.

> cherokee
>
> wkurzona i żądająca "posprzątania" na grupie
tak się rodził faszyzm.

Tracy
żądająca demokracji i kultury dyskusji

1. Data: 2003-06-29 11:52:07

Od: "KRC" <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd"

> wkurzona i żądająca "posprzątania" na grupie

Posprzataj najpierw sobie w glowce.

1. Data: 2003-06-29 12:03:27

Od: "BaM" <b...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tracy" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Tracy
> żądająca demokracji i kultury dyskusji

Czy kultura dyskusji to wedlug ciebie obrazanie ludzi mowiac im ze sa
smieszni?
Bo moim zdaniem nie.

Barbara

CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Filiżanka - ile to jest?
CFV1: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Szal przetwarzania.. pomocy! Jak zrobic syrop?
banalnie prosta, a przepyszna salatka-polecam