Okap

1. Data: 2005-07-27 10:09:20

Temat: Okap
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jak to jest z okapami kuchennymi u Was? Uzywa ktos tego? My mamy w
domu okap kuchenny Fabera, z pochlaniczem i witarkiem, ale nie jest on
podlaczony do zadnego otworu wentylacyjnego. Doswiadczenie minionych
lat wskazuje, ze ja tego cholerstwa w ogole nie uzywam. Bo mi sie
zdaje malo skutecznym, a co wazniejsze szum wiatraka mnie denerwuje.
No i teraz, przy okazji urzadzania nowego domu sie zastanawiam czy w
ogole okap nad kuchenka montowac. Skoro i tak go nie bede
wykorzystywal? Bardzo diznajnerska i modernistyczna pani dizajner
twierdzila, ze na pewno warto, bo cos tam wpada, itd. Ale gdy ja
zapytalem czy w ogole gotuje, to sie okazalo, ze robi to gosposia
;--).

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

2. Data: 2005-07-27 10:22:46

Temat: Re: Okap
Od: "plitkin" <NIK_JAK_W_NAGLOWKU-"OD"@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam okap i pomaga z cala pewnoscia.
Ale warunek: okap podlaczony do wentylacji.

3. Data: 2005-07-27 10:35:54

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>
napisal w wiadomosci news:ammee1913dkhb9cmsts27j7f25hh92g829@4ax.com...
> No i teraz, przy okazji urzadzania nowego domu sie zastanawiam czy w
> ogole okap nad kuchenka montowac.

U mnie jest okap Amica i w ogóle go nie uzywam - uwazam, ze jest malo
skuteczny i glosny, choc raczej "z górnej pólki" cenowej. Odkad maz kupil mi
nowe garnki a'la Zepter, w których gotuje wylacznie pod przykryciem, nie mam
problemu, bo okap nie jest mi potrzebny - nie ma zapachu gotowanego obiadu w
domu, co jest istotne na 26m2.
Jesli smaze frytki itp zwyczajnie otwieram okna i po klopocie.

pozdr

cherokee

4. Data: 2005-07-27 10:38:44

Od: " Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

plitkin <N...@i...pl> napisał(a):

> Ja mam okap i pomaga z cala pewnoscia.
> Ale warunek: okap podlaczony do wentylacji.

A warunek, by okap /wyciąg/ z wentylatorem/wiatraczkiem/ podłączć do komina
wentylacji grawitacyjnej to całkiem indywidualny /nie współdzielony/ szyb
wentylacyjny.Inaczej jedynie wentylacja grawitacyjna, czyli komin sam
wyciągnie.
Jeden szyb na jednego użytkownika to rozwiązanie całkiem nowiuśkie, w
budynkach wielorodzinnych nienajnowszych - niespotykane.
Ludzie kupują co im sie podoba, montują, potem cały smród ze spalinami
wtłaczają do sąsiada i jeszcze sie niemądrze dziwią jak kominiarz na corocznej
inspekcji miast życzyć im wszystkiego dobrego - każe toto zdemontować.

A tak na marginesie to zarobiwszy parę guzów od okapu wywaliłam to cholerstwo
i nawet jakos tak jaśniej i przestronniej się zrobiło w mojej mini kuchence.

5. Data: 2005-07-27 10:44:14

Od: Konrad Kosmowski <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> domu okap kuchenny Fabera, z pochlaniczem i witarkiem, ale nie jest on
> podlaczony do zadnego otworu wentylacyjnego.

To jakby nie spełnia swojej podstawowej funkcji...

> [...]
> wiatraka mnie denerwuje. No i teraz, przy okazji urzadzania nowego
> domu sie zastanawiam czy w ogole okap nad kuchenka montowac.

No jak nie chcesz aby zapachy leciały na cały dom to okap się przydaje.

> [...]
> modernistyczna pani dizajner twierdzila, ze na pewno warto, bo cos tam
> wpada, itd. Ale gdy ja zapytalem czy w ogole gotuje, to sie okazalo,

Chyba chodziło jej bardziej o aspekt użytkowy.

--
+ .-. .
Pozdrawiam, . * ) )

6. Data: 2005-07-27 10:52:29

Od: "jacenty" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko własny indywidualny wyciąg kominowy. A w blokach to raczej niemożliwe.
Pozostaje wyciąg z pochłaniaczem, co to się go nigdzie nie podłącza tylko do
prądu;)), Ja mam takowy lecz częściej uzywam otwartego okna i metody
przeciągu. Ciszej i szybciej.
Pzdr Jacenty

7. Data: 2005-07-27 11:22:43

Od: "zbrojnik" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam okap kuchenny z podlaczeniem do wentylacji kominowej w bloku. Wszyscy
u mnie w klatce tak maja ;) Na zadanie kominiarzy a w koncu pismo z ADM-u o
odlaczenie okapu od kratki wentylacyjnej poradzilem sobie z tym problemem
kupujac kratke wentylacyjna bez otworu na rure okapu a rure okapu umiescilem
jakies 5 cm od kratki - w ten sposób nikt sie do mnie nie ma prawa doczepic
hehehe (pomysl podsunal mi pewien pan z ADM-u ) co do "smrodu" od sasiadów
nigdy u nas czegos takiego nie bylo, no chyba ,ze ktos smazyl rybe ale to
wtedy czuc na klatce schodowej a nie w mieszkaniach. Ja tam nie wyobrazam
sobie kuchni bez okapu i to okapu z "rura" a nie jakies tam z pochlaniaczem
:)

8. Data: 2005-07-27 12:13:12

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> [...]
>twierdzila, ze na pewno warto, bo cos tam wpada, itd. Ale gdy ja
>zapytalem czy w ogole gotuje, to sie okazalo, ze robi to gosposia

Ja uzywam, jednak mniej w domu czuc gotowaniem. I szafki dookola mniej
sie brudza i kleja. Moj tez nie podlaczony do otworu, ale z
pochlaniaczem weglowym.

Kot

--
Włochy i Paryż - przewodniki turystyczne do wyboru. Tylko z lipcowym numerem
miesięcznika Auto+.

9. Data: 2005-07-27 12:52:36

Od: " Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacenty <s...@w...pl> napisał(a):

> Tylko własny indywidualny wyciąg kominowy. A w blokach to raczej niemożliwe.

Teraz już możliwe, nowe stndardy w budownictwie.

> częściej uzywam otwartego okna i metody
> przeciągu. Ciszej i szybciej.

I taniej :)

10. Data: 2005-07-27 20:02:45

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@g...pl>, t...@g...pl (Kot)
wrote:

> Ja uzywam, jednak mniej w domu czuc gotowaniem. I szafki dookola mniej
> sie brudza i kleja. Moj tez nie podlaczony do otworu, ale z
> pochlaniaczem weglowym.
>
> Kot

U mnie tak samo. Tani okap Amica z filtrem węglowym, nie podłączony do
systemu wentylacyjnego. Mniej czuć gotowaniem, szafki się mniej brudzą.
Włączam go też zawsze, gdy kraję cebulę.

Władysław

Sos do smazonej ryby
Re: ciasto drożdżowe
FRYTY