Re: Opowiesc o Adamie i Ewie.

From: vonBraun <interfere@o~wywal~2.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Opowiesc o Adamie i Ewie.
Date: Wed, 29 Mar 2006 20:08:14 +0200

Władysław Tarnawski wrote
news://news.tpi.pl:119/e0dqla$11q$1@inews.gazeta.pl

> Masz całkowicie rację, te treści sa pokazywane
> podświadomie przez wielu.
Świadomie i jawnie się o tym pisze i bada, lecz najczęściej
z interpretacją odwolującą się do doboru krewniaczego. /por.
zapodawana wcześniej książeczka - nawiasem niektórych mimo
wszystko wciąż ona wkurza bo obaliła parę mitów -tworząc
nowe - hehe/ Ale może dzięki takiej interpretacji, dało się
to szeroko rozkolportować bo było bardziej "strawne". Ta
wiedza "poszła w świat" w ciągu ostatnich kilku lat. W
efekcie opór przed tym co piszesz będzie dziś mniejszy, lub
też możesz przynajmniej liczyć na większe zrozumienie a nie
na natychmiastowy "odrzut przeszczepu". Mam też wrażenie, że
każde kolejne pokolenie podchodzi do seksu i problemów z nim
związanych coraz mniej mitycznie, budując coraz mniejsze
barykady pomiędzy własną wrażliwością a sferą intymną.
Jednak problem z wprowadzeniem Twojej Utopii wynikać może
nie z ludzkiej nieświadomości, lecz przyczyn obiektywnych
tkwiących w systemie społecznym.

Systemie w którym zawsze:

1.Dostępna ilość zasobów będzie mniejsza niż ludzkie
potrzeby

2.Wychowanie dzieci wymagać będzie znacznego zaangażowania
tych zasobów

W tej sytuacji, skoncentrowana na wychowywaniu dzieci
kobieta zapewnić sobie musi pomoc, zaś manipulowanie
dostępem do własnych zasobów seksualnych wydaje się
skutecznym sposobem na uzyskanie pomocy partnera, który
często ma zupełnie inne cele - np. rozsiewanie swoich genów
gdzie indziej.

To rynek i "wolna konkurencja", zaś próby zastępowania
gospodarki rynkowej inną gospodarką, w tym dowolną utopią
mają następstwa dobrze nam znane.

> Dlaczego?
>
> A kiedyś oskarżano mnie o hermetyczność poglądów, o ich
> zamkniętość. Miał to byc rzekomo zamknięty system a więc
> "z definicji" sprzeczny w sobie

Nic nie kumam, jeśli jakiś system poglądów daje się
"zamknąć" to chyba nie może być jednocześnie "wewnętrznie
sprzeczny" inaczej byłby się "nie domknął"?

Mnie raczej interesują te zjawiska, których twoja teoria nie
tłumaczy (bo coś tłumaczy na pewno-np da się ją zastosować w
stosunku do Twojego życia - co nie znaczy, że "musowo" jest
zawsze słuszna). Dlatego zwracam uwagę np na to:

"Nie tylko kobieta ma narzędzia aby kontrolować mężczyznę,
ale i mężczyzna ma całą gamę metod aby kontrolować kobietę."

bo gdy piszesz:

"Cała koncepcja stoi na tym, że nieświadoma Ewa handlując
seksem stała się prostytutką a - według mnie - takie
podejście do seksu prowadzi do niechęci do współżycia i do
tego, który współżyć z Ewą chce, czyli do Adama."

Można równie dobrze spytać:

A dlaczego cała teoria nie stoi na tym, że mężczyzna dzięki
np.: wrodzonej postawie przywiązania do władzy i dominacji
próbuje uczynić ze swojej kobiety niewolnicę przed czym
broni się ona stosując różnego rodzaju manipulacje i bierną
agresję?

Albo: Dlaczego cała koncepcja nie stoi na tym, że mężczyzna
chce maksymalizować pulę genów , którą pozostawi po sobie w
populacji zaś kobieta stara się go utrzymać na wyłączność
manipulując seksem aby nie dzielić się jego zasobami z inną?

Koncepcję "nieczystej" i cierpiącej z tego powodu kobiety,
jako żródło wszelkiej patologii próbuję zastąpić
przykładową koncepcją "mężczyzny psychopaty" (równie
niepełną)/słabo mi to trochę wychodzi- może jakieś "cięte na
mężczyzn" panie zrobiłyby to lepiej- jakby co/ i pytam:

"Zastanawiam więc się jaką teorię psychologiczną mogłaby
stworzyć taka "wyzwolona niewolnica" w oparciu o swoje
jednostkowe doświadczenie i jak w niej byłyby rozłożone
akcenty."

Jednak podejrzewam, że aby usłyszeć odpowiedź na to pytanie
trzeba by poczekać na jakiś kobiecy odpowiednik "LeoTara" ;-)))

> [...] I nie dotyczy to tylko psychologów.:)
A wiesz odnoszę wrażenie, że niektórym rozmówcom, fakt że
jestem psychologiem jakoś dziwnie utrudnia zrozumienie tego
co piszę ;-((((

Ale jak "masz coś" do psychologów to napisz mi -
przynajmniej tyle skorzystam.

pozdrawiam
vonBraun