Re: Osy na dzialce

From: "boletus" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Osy na dzialce
Date: Thu, 10 Jul 2003 22:23:27 +0200

> Boletus, a mozesz sie pochwalic co na tej swojej dzialce/ogrodzie hodujesz
?

> :-)
>
> JD

Zacznę od tego,że zupełnie nie znam się na ogrodnictwie.
Słowem, jestem ciemny jak tabaka w rogu.Zresztą sami
widzicie,nigdy nie piszę o roślinach,ich uprawie,ochronie,
plonach itd.Ogródek mam dopiero drugi sezon.Roślinki
są więc małe i zmuszone radzić sobie samodzielnie.
W zeszłym roku wybudowałem maleńką szklarenkę 2x3m
drewnianej konstrukcji,w której na trzech stołach uprawiam
poziomki,bazylię,melony,szczypiorek i rozmnażam z nasion
parę gatunków kwiatków.
Na razie w ogrodzie rosną jedynie drzewa i krzewy.Bylin
rabatowych jeszcze nie ma.
Drzewa: stara grusza i jabłoń wiekowa,orzech włoski
(kupione wraz z działką).
Posadzone przeze mnie to:Robinia hispida 2 szt.,Caragana,złotokap,
tulipanowiec,dwie śliwy,dwie jabłonki,morela,brzoskwinia,
trzy grusze,kilkanaście kasztanowców,kilka klonów polnych,
klon purpurowy,dwa jesiony,lipa,jarzębina,kilka dębów,
buk (szczepiony),miłorząb,czereśnia,wiąz (forma parasolowata),
buk purpurowy,cztery magnolie.
Krzewy: berberys purpurowy(kilkanaście sztuk),30 leszczyn
w czterech odmianach,dereń,3 cisy,3 jałowce kolumnowe,
róże dzikie-różne gatunki-kilkanaście,azalie 5 odmian,kilka
irg,pięciorniki dwa,kilka róż szlachetnych i trzy pienne,
głóg.
Pieris 4szt.,Kalmia 2szt.,może coś jeszcze,ale nie pamiętam.
Pnącza: kiwi,dzikie wino,bluszcz pospolity,winorośl 2 odmiany
i tyleż samo sztuk,wysokie pnącze-nie znam nazwy-idzie
po tej starej jabłoni,wiciokrzew 2 odmiany,glicynia 3 odmiany,
cytryniec 2 szt.,wiciokrzew zimozielony,róże pnące,
sporo Clematis'ów,milin.Całe stado dyń,tykw,słoneczników,
a także po spotkaniu u Bogusława posadziłem
nie wiedzieć czemu kilkanaście pomidorów.
Być może nie wymieniłem wszystkich roślinek,ale pamięć
bywa zawodna.
Mam jeszcze trawniki,które koszę kosą ręczną lub kosiarką
spalinową.

Pozdrawia florystycznie boletus