Owoce w chorobie

1. Data: 2002-10-12 19:55:57

Temat: Owoce w chorobie
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Wybaczcie, ze tak cicho pisze ale mam zapaleni oskrzeli czy coa podobnego.
Glosu z siebie nie moge wydobyc. Czy przy takiej dolegliwosci wolno jesc
owoce cytrusowe? Czy lepiej unikac kwasniejszych owocow, bo podrazniaja
gardlo?
Odpowiedzcie szybko, bo inaczej chromole witaminy i zjem cos slodkiego.

Irek kochany

1. Data: 2002-10-12 20:24:53

Temat: Re: Owoce w chorobie
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> schrieb im Newsbeitrag
> Irek Zablocki wrote:
>

> jak cię drażnią, nie jedz, jak nie, wcinaj spokojnie. Cytrusy nie mają
> więcej witamin od innych owoców, tak, że każ sobie przytaszczyć mango czy
> śliwki, a i jabłko się zje.
>
> Ja (mam nadzieję) dokaszluję moje zapalenie oskrzeli i wracam na łono (też
> natury). Ty też wracaj.
>
> Waldek

Dzieki. Wlasnie dlatego sie boje, ze moze byc gorzej, bo powinienem spozywac
cos powlekajacego. Np. caly czas cmoktam tabletki z jakims moczarem
irlandzkim zamiast sie napic irlandzkiej. Mam tez z Polski syrop
malinowo-prawoslazowy i musze przyznac, to przynosi ulge. Lepiej tez sie
czuje poza domem na swiezym powietrzu. Mam jablka i sliwki, wiec ide
zszamac, moze do tej pory jakis felczer sie zglosi, zeby byla tez druga,
niezalezna opinia.

Irek kochany

1. Data: 2002-10-12 20:42:31

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-12 20:54:18

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" wrote:

> [...]
> kwasniejszych owocow, bo podrazniaja gardlo?
> Odpowiedzcie szybko, bo inaczej chromole witaminy i zjem cos

na zapalenie oskrzeli cytrusy Ci nie zaszkodza, bo maja one niewiele
wspólnego z ukladem pkarmowym.
Ale skoro nie mozesz z siebei glosu wydobyc to mozesz tez miec zapalenie
gardla, krtani albo cos ze strunami glosowymi, i w tym wypadku odradzilabym
cytruski :)

Zdrowiej szybko :)

--

Lia

O wszystkim decyduje srodowisko. Dlatego anioly fruwajace w niebie maja
piekne skrzydla, natomiast anioly chodzace po ziemi maja piekne nogi.

1. Data: 2002-10-12 21:41:42

Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci
> [...]
> gardlo?
> Odpowiedzcie szybko, bo inaczej chromole witaminy i zjem cos slodkiego.

Mysle, ze faktycznie poczekaj z tymi cytrusami, bo pewnie kaszlesz i moga
dodatkowo podrazniac. A na pocieche moze kisiel z jablkami i rodzynkami?

pozdrawiam i zycze zdrowia:)

Atena

1. Data: 2002-10-12 22:57:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>czuje poza domem na swiezym powietrzu. Mam jablka i sliwki, wiec ide
>zszamac, moze do tej pory jakis felczer sie zglosi, zeby byla tez druga,

Na wstretny kaszel:
czysta zywa gliceryna z czystym zywym miodem - proporcje: wiecej
miodu, mniej gliceryny, choc czasem, jak sie musze oddelegowac na
noc na kanape (ostatni raz chyba ze 4 lata temu) to proporcje sie
zmienieja na korzysc gliceryny. wsadzic lyche specjalu do geby,
starac sie nie polykac od razu a dac temu splynac samemu do
gardla powoli. skutkuje. Gliceryny uzywam spozywczej.

zdrowiej i wracaj nam tu, razem z Waldkiem, bo tylko churgotanie
kaszlace slychac

Trys, maliniak zarasta
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-12 23:44:23

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

Irek - po pierwsze to czosnek, najlepiej zmiazdzony, [plozony w jednym miejscu w
formie kepki na chlebie, przykryty maslem, na to
druga polkromka, pierwszy kes ma byc z czosnkiem, reszta chlebka zagryzasz.
Niezaleznie od tej wstepnej kuracji potrzebna Ci jest naprawde diagnoza lekarska.
Poza tym:
Nie zaszkodzi, a pomoze:
goraca, mocna, dobrze poslodzona [podwojnie w stosunku do tego, jak normalnie
slodzisz] herbata z grubm plastrem cytryny,
obowiazkowo ze skorka - bo w niej wlasnie znajduja sie fitoncydy - takie uzdrawiajace
ustrojstwa :-)
Przydalaby sie do tego aspirynka samorozpuszczalna Bayera - na noc podwojna [i od
razu przygotuj sobie bawelniane ciuchy na zmiane,
bo spocisz sie okrutnie. Jutro obowiazkowe lezenie plackiem!!!! bowiem pocenie to
ogromny, wbrew pozorom, wysylek dla organizmu.
No i aspirynka 3xdziennie popijana herbata wg przypisu jak wyzej.
Przydaloby sie tez nacieranie szczytow pluc z przodu i z tylu olejkiem kamforowym -
co powinno byc dodatkowo przykryte wata i folia,
a na to powinna przyjsc ciasna [bardzo ciasna, coby sie toto pod spodem nie ruszalo]
bawelniana podkoszulka.
Poza tym na kaloryferach trzeba powiesic mokre reczniki i zmieniac je, chyba ze masz
jakies urzadzenie do nawilzania powietrza.
No, to by bylo na tyle, jesli chodzi o pierwsze rady.
Napisz, z czego ew. skorzystales.
:-) Barbara

1. Data: 2002-10-12 23:51:06

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk>
> [...]
> starac sie nie polykac od razu a dac temu splynac samemu do
> gardla powoli. skutkuje. Gliceryny uzywam spozywczej.

Krysiu, pierwszy raz o tym slysze, a troche latek mam :(
Powiedz mi, gdzie mozna w Polsce nabyc gliceryne spozywcza?????
Jako zywo nigdzie nie widzialam i... nie slyszalam o mozliwosci nabycia.
Wiem, ze moja sp. ciotka zdobywala takowa, ale cioci od wielu lat juz nie ma...
CZekam zatem na podpowiedz
Serdecznosci same :-)
:-) Barbara

1. Data: 2002-10-13 06:52:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Wiem, ze moja sp. ciotka zdobywala takowa, ale cioci od wielu lat juz nie ma...

zaczelam to stosowac z jakies 10 lat temu...z prostej przyczyny -
w sklepie sa pastylki na kaszel pt "glycerine and honey" i mi
zabraklo..... mialam w szafce gliceryne oraz miod....wymierzylam
sobie proporcje - gliceryna jest bez konkretnego smaku, choc cos
tam ma, miod ja skutecznie dosc zabija smakowo...przebija tylko
posmaczek, od ktorego sie nie wstrzasam...

gliceryne kupilam w supermarkecie, w dziale dekoracji ciast -
dodaje sie tego do lukru tutejszego - kropla wody + wywrotka
cukru-pudru (nie przepadama za tym, ale w odsmazonym keksie w
lukrze - mniam!). chodzi o to, zeby lukier nei stanal deba i nie
polamal amatorom ciasta zebow...moj maz od lat robi swiateczny
keksik, no i jak robil ten lukier za 1 razem to troche mu sie
chlupnelo gliceryny, lukier wyszedl swietnie gumiasty w obrobce,
okropnie go bylo duzo i...

na dekoracje cista mamy, jeszcze po jego Babci, mini-orkiestre
Mikolajow...plus jeden siedzacy na fotelu bujanym, do tego mam
chyba ze trzy w roznych pozach gimnastyczno-koziolkowych...oraz
saarenke i ptaszka pt robin...maz wykonal ensemble, wstawil do
spizarni...ide Ci-ja rano ogladac a tu....tragedia (dla
Mikolajow), wszyscy sie utopili w lukrze,,,a to kawalek traby
wystawalo,. a to rog jelonka, a to kawalek nogi...

i w ten sposob prosty odeszlam od chorob a doszlam do ciast.

wracajac zatem - nie wiem, czy gliceryne luzem mozna jesc z
midoem, jakos ja i moja rodszina zyje, pomaga na pewno, bo dziala
jak smar na to biedne umeczone gardlo...

moze jest wsrod nas jakis fachowiec medyczny...

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-13 08:28:18

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Atucha" <u...@p...com> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> dodatkowo podrazniac. A na pocieche moze kisiel z jablkami i rodzynkami?

Dziekuje. No to sie moja kawalerka ucieszy, bo oni uwielbiaja kisiel. Dziwne
ale nie kaszle. Tylko czasami odkaszluje, zwykle po czosnku lub cebuli albo
tym soku z malin.

Irek kochany

creme brule
makaron do lazzani
prosze, niech mnie ktos oświeci jaki błąd popełniłam...
weki z pomidorów i papryki
kotlet po belwedersku