POMOCY - jak korzystac z lodowki?

41. Data: 2010-02-22 08:16:20

Temat: Re: POMOCY - jak korzystac z lodowki?
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
>
>    Do nadziewania wystarczy dowolna maszynka do mięsa i lejek taki z
> rówkiem wzdłuż, ponieważ ten rowek odprowadza powietrze z jelita. Nastepnie
> wyrób nakłuwa się igłą w miejscu bąbla gazowego i wałkuje się na stole
> rękoma, Wychodzi powietrze podczas tego wałkowania, a nadzienie układa się
> równo na całej długosci bez tworzenia się guzów podczas wędzenia.
>    Do maszynki Zelmera lejek jest w zestawie:

http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki-do-mie
lenia/maszynka-do-mielenia-986/
> warto zamówić też moduł mielący nr5 (opcja) - ten zmiele bez wysiłku słoninę
> ze skórą pokrojoną w paski np. 5cm x 2cm x 2cm. Lejek jest dostosowany do
> modułu nr 8. Można znaleźć cieńszy metalowy - do jelit owczych - własne
> kabanosy w zasiegu ręki.

Czy ja nie po Polsku napisałem jakie wady ma maszynka. Jak odżywiasz się na
przemian naleśnikami i wodzianką to temat zrobienia kiełbasy jest jest dla
Ciebie taką samą abstrakcją jak lot na Marsa. Używam o kilka klas lepszej
elektrycznej maszynki niż ta przez Ciebie pokazana. Zelmer jest świetny na
prezent dla nowożeńców. Postawią go na górnej półce w szafie i zapomną. Do
jednorazowego przerobienia 15 kilo mięsa się nie nadaje. Ma za małą wydajność,
jest głośny i ma za mały przelot. Ze 150 kilo kiełbas różnych zrobiłem w tym
roku a ty mnie częstujesz zabawką. Albo sprzedajesz teksty żebym sobie coś
wałkował i szpileczką przekuwał. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.
Jeszcze nie jestem emerytem. Nie mam czasu na pierdoły. Nadzianie 15 kilo
kiełbasy ma mi zająć nie więcej niż pół godziny a nie trzy dni. Tylko nie
wyszukuj mi żadnych urządzeń w Internecie. Lepiej od Ciebie wiem co mi jest
potrzebne.

42. Data: 2010-02-22 08:20:23

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:
Nie mam działki i wędzę. Zmuszony przez życie
> musiałem zrobić wędzarnię którą można używać w pomieszczeniu zamkniętym.
> Udało się. Urządzenie jest wielkości typowej szafki kuchennej. Ma
> niskotemperaturowy (to bardzo ważne) generator dymu. Pracuje na tanich
> zrębkach wędzarniczych. Jest w pełni zautomatyzowane i nie stwarza
> zagrożenia pożarowego.

Daj jakiś namiar na to cudo. Mam co prawda wędzarnię, ale nie mam do niej
zaufania, bo to prymitywna budowla i wcale nie mam pewności, że to, co tam
się uwędzi, będzie nieszkodliwe.
J.

43. Data: 2010-02-22 08:30:21

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiełbasy ma mi zająć nie więcej niż pół godziny a nie trzy dni. Tylko nie
> wyszukuj mi żadnych urządzeń w Internecie. Lepiej od Ciebie wiem co mi

Hm, mam maszynke 32 i nadziewarkę kolanową, kilka lejków do różnego
kalibru jelit. Nie interesuja mnie wyroby zachodnie robiące to samo co
nasze, ale kosztujące co najmniej dziesięć razy wiecej. Nie rajcuje mnie to.
A piszę nie tylko dla ciebie, a dla tych którzy nie mają 10 tysięcy na
zakup, a mają marzenia...
Kogutek to nie Internet tylko jeden z nicków. Możliwe, że kidnaper,
pedofil i zwykły hochsztapler. Wolnoć Tomku w swoim domku. A za ataki na
mojego kompa możesz zachorować, jak większość moich wrogów, z powodu karmy.

44. Data: 2010-02-22 08:32:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

http://wedzarenka.pl/wedzarnie-elektryczne-bradley-4
.php

45. Data: 2010-02-22 08:47:05

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojego kompa możesz zachorować, jak większość moich wrogów, z powodu karmy.

Możesz mnie pocałować w miejsce którym wydalam to co zjem. I nie strasz bo się
zesrasz.

46. Data: 2010-02-22 09:11:21

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaufania, bo to prymitywna budowla i wcale nie mam pewności, że to, co tam
Poszukaj na stronie wędliny domowe. Musisz szukać w kopiach bo nie pasowała mi
atmosfera ćwoków klasy prawuska i się wypisałem. Dobrze kombinujesz że
prymitywna wędzarnia może dawać szkodliwe produkty. Przy wędzeniu potrzebna jest
standaryzacja procesu. Muszą być odpowiednie temperatury, odpowiednia gęstość
dymu, kontrolowana wymiana dymu. Tego się nie da zrobić w beczce. Jakimś
rozwiązaniem jest generator dymu jaki sprzedaje Borniak. Namiary znajdziesz na
tej samej stronie. Według mnie generator borniaka, bo tak go tam nazywaja, ma
poważną wadę. Zbyt wysoką temperaturę w jakiej powstaje dym. Ale da się to
poprawić. Tam jest akceptowany bo jak ktoś wędził w beczce i przesiadł się na
elektryczny generator dymu to tak jak by pana Boga za nogi złapał. Bradleya ani
gotowej wędzarni Borniaka nie polecam. Bradley jest drogi w zakupie i jeszcze
droższy w eksploatacji. Wędzarnia Borniaka ma kilka wad które według mnie nie
pozwolą na uczciwe uzyskanie dopuszczenia do sprzedaży jako urządzenia do
przetwarzania żywności.

47. Data: 2010-02-22 10:01:04

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
lenia/maszynka-do-mielenia-986/

> Możesz mnie pocałować w miejsce którym wydalam to co zjem. I nie strasz bo

Ooooooo! I pedał na dodatek.

48. Data: 2010-02-22 11:43:51

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
Spadaj do wodzianki i naleśników półgłówku.

49. Data: 2010-02-23 08:38:08

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:

> Poszukaj na stronie wędliny domowe.

Dzięki, poradzę sobie.
J.

50. Data: 2010-02-25 11:32:59

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> "Zbylut" <Z...@N...zzz> wrote in message

> warzyw

> To były parownice.

Opłaca się ekonomicznie stosować coś dodatkowego, skoro jabłka leżą już w
tej przechowalni? Szczególnie parownice, wymagające kosztownych nakładów
energetycznych? Odkąd sięgam pamięcią banany dojrzewają spożywczo w
pomieszczeniu z jabłkami ze względu na jabłkowy etylen.

Litości zaklinam
Himera to Panslavista
Mięso
POMOCY !!!