PROSBA

1. Data: 2004-04-04 18:23:03

Temat: PROSBA
Od: EwA <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczow, jak zwykle wpadam na grupe raz na pol roku
i do tego po prosbie:)
Czy ktos moglby mnie wspomoc przepisem na ciasto chalwowo-bezowe? Jakos
nie udaje mi sie wygooglowac.Jadlam takie ostatnio i loooookropnie mi
smakowalo.
Wymyslilam, ze na Swieta zrobie.
Pozdrawiam
EwA

1. Data: 2004-04-04 19:46:00

Temat: Re: PROSBA
Od: "Brzozinka" <s...@u...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EwA wrote:
> Czy ktos moglby mnie wspomoc przepisem na ciasto chalwowo->bezowe?

Moze to było to? :-)
pozdrawiam
Dagmara
Biszkopt

6 jajek
180 g mąki
150 g cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa z chałwy

300 g chałwy waniliowej
1 masło
cukier waniliowy
4 łyzki cukru pudru
4 żółtka
1 szklanka mleka

Masa czekoladowa

3 jajka
1 szklanka cukru
1 łyzeczka kakao
1 tabliczka czekolady
1 masło

300 g bezów

Upiec biszkopt. Po wystudzeniu przekroić na pół i przełożyć: masa
czekoladowa-bezy-masa z chałwy.
Masa z chałwy - żółtka utrzeć z cukrem, mleko zagotować z cukrem waniliowym.
Do gotującego się mleka wlać żółtka, zagotowac i wystudzić. Masło utrzeć na
pulchną masę, dodać pokruszoną chałwę i ugotowany budyń.
Masa czekoladowa - jajka ubić na parze z cukrem, dodac kakao i pół
czekolady. Drugą połowę czekolady pokruszyć. Masło utrzeć, dodać masę
jajeczno-kakaową i pokruszoną czekoladę.

1. Data: 2004-04-04 20:22:26

Od: EwA <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzozinka wrote:

> Moze to było to? :-)
> pozdrawiam
> Dagmara
Dzieki Dagmaro, gdybys jeszcze mogla mnie poinformowac jakiej wielkosci
forma do tych skladnikow pasuje, to bylabym Ci wdzieczna okropnie;)
Ciasta z reguly nie wychodza mi najlepiej, wiec w szczegolach wole sie
zdac na doswiadczone sily.
Pozdrawiam
EwA

1. Data: 2004-04-05 13:39:08

Od: "Brzozinka" <s...@u...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EwA wrote:
>jakiej wielkosci forma do tych skladnikow pasuje

ja robie na ogól biszkopt z 4 jajek, wtedy do tortownicy 24 cm albo z 6
jajek, wtedy do tortownicy 26 cm. Do mniejszego ciasta daję mniej bezów ale
masy zostawiam w tej samej ilosci.
Mam nadzieję,że pomogłam bo ciasto jest narawde pyszne jeżeli ktos lubi
chałwę i bezy :-)

Dagmara

1. Data: 2004-04-05 20:35:46

Od: EwA <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

EwA wrote:

> Dzieki Dagmaro, gdybys jeszcze mogla mnie poinformowac jakiej wielkosci
> forma do tych skladnikow pasuje

Czy ktos mi pomoze wzgledem tej blachy? Swieta sie zblizaja, ja sie
pochopnie zobowiazalam upiec tego chalwowca. Kompromitacja mnie czeka
bez Waszej pomocy:-((
Pozdrawiam
EwA

1. Data: 2004-04-05 20:41:20

Od: EwA <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brzozinka wrote:

> [...]
> masy zostawiam w tej samej ilosci.
> Mam nadzieję,że pomogłam bo ciasto jest narawde pyszne jeżeli ktos lubi

Dagmaro dziekuje Ci. Gapa jestem. Dopiero teraz znalazlam Twoja
odpowiedz.
Wesolych Swiat zycze wszystkim i udanych wypiekow:))
EwA

faszerowany drób
serka mascarpone
---różnica---