« poprzedni wątek | następny wątek » |
21. Data: 2010-05-26 20:36:35
Temat: Re: PROSBA O RADEJ-23 pisze:
> Oswiec mnie swoja wiedza akademicka, w tym zakresie.
Czego jeszcze nie wiesz, a chcialbys uzupelnic?
> Sprawa dot. dwuletniego dziecka. Czy Twoim zdaniem dzieci w takim
> wieku juz plynnie mowia?
> Szczegolnie, polskie dziecko w angielskim przedszkolu?
> Wyobraz sobie ze oddaja Cie do domu dziennych zabaw w Chinach, gdzie
> wszyscy mowia po chinsku.
A skad wziales taki przyklad? Bo Pansla nic o takich szczegolach nie
pisal. Ja nie wyczytalam z jego postu, jakiej narodowosci jest ojciec.
BTW - nasza wymiana dotyczyla wielojezycznosci dzieci i ich
mozliwosci/sprawnosci w zakresie nauki mowienia.
I to Ty na pocz. napisales: "Moim zdaniem nie trzeba sie przejmowac."
> PS. jak sie nie niczego waznego do powiedzenia to zwraca sie uwage na
> "literowke".
Ja zwracam zawsze.
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
22. Data: 2010-05-26 21:01:02
Temat: Re: PROSBA O RADEOn 26 Maj, 22:36, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
> J-23 pisze:
>
> > Oswiec mnie swoja wiedza akademicka, w tym zakresie.
>
> Czego jeszcze nie wiesz, a chcialbys uzupelnic?
>
> > Sprawa dot. dwuletniego dziecka. Czy Twoim zdaniem dzieci w takim
> > wieku juz plynnie mowia?
> > Szczegolnie, polskie dziecko w angielskim przedszkolu?
> > Wyobraz sobie ze oddaja Cie do domu dziennych zabaw w Chinach, gdzie
> > wszyscy mowia po chinsku.
>
> A skad wziales taki przyklad? Bo Pansla nic o takich szczegolach nie
> pisal. Ja nie wyczytalam z jego postu, jakiej narodowosci jest ojciec.
> BTW - nasza wymiana dotyczyla wielojezycznosci dzieci i ich
> mozliwosci/sprawnosci w zakresie nauki mowienia.
> I to Ty na pocz. napisales: "Moim zdaniem nie trzeba sie przejmowac."
>
> > PS. jak sie nie niczego waznego do powiedzenia to zwraca sie uwage na
> > "literowke".
>
> Ja zwracam zawsze.
> I.
> Ja zwracam zawsze.
ja tez, szegolnie kiedy mam do czynienia z tepa baba
------------
Cytat z fragmentu postu sraviego, co to jest na gorze. Mozna latwo
sprawdzic
" Chłopak ukończył w lutym dwa lata". Mozna latwo sprawdzic
Proponuje czytac ze zrozumieniem zawartosci ideowej i merytorycznej,
oraz z dobra wola zrozumienia intencji autora, zawartej w jego
wypowiedzi.
Wazne jest odpowiadanie na temat zwiazany z glownym watkiem postu,
a nie na wyrwane z kontekstu wypowiedzi.
J-23 itede...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
23. Data: 2010-05-26 21:33:38
Temat: Re: PROSBA O RADEJ-23 pisze:
> On 26 Maj, 22:36, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
>> J-23 pisze:
>>
>>> Oswiec mnie swoja wiedza akademicka, w tym zakresie.
>> Czego jeszcze nie wiesz, a chcialbys uzupelnic?
>>
>>> Sprawa dot. dwuletniego dziecka. Czy Twoim zdaniem dzieci w takim
>>> wieku juz plynnie mowia?
>>> Szczegolnie, polskie dziecko w angielskim przedszkolu?
>>> Wyobraz sobie ze oddaja Cie do domu dziennych zabaw w Chinach, gdzie
>>> wszyscy mowia po chinsku.
>> A skad wziales taki przyklad? Bo Pansla nic o takich szczegolach nie
>> pisal. Ja nie wyczytalam z jego postu, jakiej narodowosci jest ojciec.
>> BTW - nasza wymiana dotyczyla wielojezycznosci dzieci i ich
>> mozliwosci/sprawnosci w zakresie nauki mowienia.
>> I to Ty na pocz. napisales: "Moim zdaniem nie trzeba sie przejmowac."
>>
>>> PS. jak sie nie niczego waznego do powiedzenia to zwraca sie uwage na
>>> "literowke".
>> Ja zwracam zawsze.
>> I.
>
>> Ja zwracam zawsze.
> ja tez, szegolnie kiedy mam do czynienia z tepa baba
A po czym wnosisz, ze masz wlasnie z taka do czynienia?
> ------------
> Cytat z fragmentu postu sraviego, co to jest na gorze. Mozna latwo
> sprawdzic
> " Chłopak ukończył w lutym dwa lata". Mozna latwo sprawdzic
Ale co "mozna latwo sprawdzic"? Ze mial 2 latka. No, mozna. I co z tego?
Czy to cos mowi o narodowosci jego ojca?
> Proponuje czytac ze zrozumieniem zawartosci ideowej i merytorycznej,
"Ideowej"? A jakaz to "idea" ty byla zawarta?
> oraz z dobra wola zrozumienia intencji autora, zawartej w jego
> wypowiedzi.
> Wazne jest odpowiadanie na temat zwiazany z glownym watkiem postu,
> a nie na wyrwane z kontekstu wypowiedzi.
Dokladnie. Post Pansla byl tak naprawde wylaniem jego zalu, co do faktu,
ze malec cierpi w przedszkolu i teskni za tata. Nie bylo nawet prosby o
rade, choc temat to wlasnie sugeruje. Nie ma tu tez mowy o tym, w jaki
sposob dziecko porozumiewa sie z otoczeniem i na jaki jezyk reaguje,
jesli chodzi o polecenia. I to Ty zaczales dzielic sie swoimi
przemysleniami "z doswiadczenia, i z obserwacji" co do nauki jezyka
przez dziecko w 2-jezycznej rodzinie. Blednymi, na co zareagowalam.
I to Ty napisales w odpowiedzi do Pansla: "Moim zdaniem nie trzeba sie
przejmowac." Wiec o co Ci chodzi? I w czym upatrujesz "glownego watku
postu"?
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
24. Data: 2010-05-26 21:50:16
Temat: Re: PROSBA O RADEMarchewka wrote:
Skrócę wasze cierpienia. Dzieciak jest rozwiniety nad wiek, mówi płynnie po
polsku i angielsku stosownie do jego wieku, Sprawa dotyczy jakby choroby
sierocej w wyniku olbrzymiej tęsknoty za ojcem - takiej jak mojej za moim
ostatnim dzieckiem. Moje dzieci, w mojej rodzinie chowane wszystkie mówiły
najpierw tata a dopiero później mama, to samo wnuki. I zawsze to była
nadzwyczaj mocno więź z ojcem, przewyższająca tę z matkami.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
25. Data: 2010-05-26 21:57:35
Temat: Re: PROSBA O RADEOn 26 Maj, 23:33, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
> J-23 pisze:
>
>
>
> > On 26 Maj, 22:36, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
> >> J-23 pisze:
>
> >>> Oswiec mnie swoja wiedza akademicka, w tym zakresie.
> >> Czego jeszcze nie wiesz, a chcialbys uzupelnic?
>
> >>> Sprawa dot. dwuletniego dziecka. Czy Twoim zdaniem dzieci w takim
> >>> wieku juz plynnie mowia?
> >>> Szczegolnie, polskie dziecko w angielskim przedszkolu?
> >>> Wyobraz sobie ze oddaja Cie do domu dziennych zabaw w Chinach, gdzie
> >>> wszyscy mowia po chinsku.
> >> A skad wziales taki przyklad? Bo Pansla nic o takich szczegolach nie
> >> pisal. Ja nie wyczytalam z jego postu, jakiej narodowosci jest ojciec.
> >> BTW - nasza wymiana dotyczyla wielojezycznosci dzieci i ich
> >> mozliwosci/sprawnosci w zakresie nauki mowienia.
> >> I to Ty na pocz. napisales: "Moim zdaniem nie trzeba sie przejmowac."
>
> >>> PS. jak sie nie niczego waznego do powiedzenia to zwraca sie uwage na
> >>> "literowke".
> >> Ja zwracam zawsze.
> >> I.
>
> >> Ja zwracam zawsze.
> > ja tez, szegolnie kiedy mam do czynienia z tepa baba
>
> A po czym wnosisz, ze masz wlasnie z taka do czynienia?
>
> > ------------
> > Cytat z fragmentu postu sraviego, co to jest na gorze. Mozna latwo
> > sprawdzic
> > " Chłopak ukończył w lutym dwa lata". Mozna latwo sprawdzic
>
> Ale co "mozna latwo sprawdzic"? Ze mial 2 latka. No, mozna. I co z tego?
> Czy to cos mowi o narodowosci jego ojca?
>
> > Proponuje czytac ze zrozumieniem zawartosci ideowej i merytorycznej,
>
> "Ideowej"? A jakaz to "idea" ty byla zawarta?
>
> > oraz z dobra wola zrozumienia intencji autora, zawartej w jego
> > wypowiedzi.
> > Wazne jest odpowiadanie na temat zwiazany z glownym watkiem postu,
> > a nie na wyrwane z kontekstu wypowiedzi.
>
> Dokladnie. Post Pansla byl tak naprawde wylaniem jego zalu, co do faktu,
> ze malec cierpi w przedszkolu i teskni za tata. Nie bylo nawet prosby o
> rade, choc temat to wlasnie sugeruje. Nie ma tu tez mowy o tym, w jaki
> sposob dziecko porozumiewa sie z otoczeniem i na jaki jezyk reaguje,
> jesli chodzi o polecenia. I to Ty zaczales dzielic sie swoimi
> przemysleniami "z doswiadczenia, i z obserwacji" co do nauki jezyka
> przez dziecko w 2-jezycznej rodzinie. Blednymi, na co zareagowalam.
> I to Ty napisales w odpowiedzi do Pansla: "Moim zdaniem nie trzeba sie
> przejmowac." Wiec o co Ci chodzi? I w czym upatrujesz "glownego watku
> postu"?
> I.
ojezu skad sie zerwalas?
dwa posty dalej srawi na pytanie izy odpowiada
pytanie (to ja)
a to iza:
> Bawi się tylko sam w tym przedszkolu i nie reaguje nawet na
> spontaniczne zaczepki innych malców?
> iza
odpowiedz (tysz ja)
srawi:
>Tego nie wiem, to w Londynie. Nie ma zaczepek.
J-23 itede...
PS. rzeczona idea, to idea fix absolutu, w odniesieniu do racionalizmu
empirii
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
26. Data: 2010-05-26 22:01:42
Temat: Re: PROSBA O RADEPanslavista pisze:
> Marchewka wrote:
>
> Skrócę wasze cierpienia. Dzieciak jest rozwiniety nad wiek, mówi płynnie po
> polsku i angielsku stosownie do jego wieku, Sprawa dotyczy jakby choroby
> sierocej w wyniku olbrzymiej tęsknoty za ojcem
Czyli dobrze Cie zrozumialam.
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
27. Data: 2010-05-26 22:05:52
Temat: Re: PROSBA O RADEJ-23 pisze:
> ojezu skad sie zerwalas?
Z jakiegos innego miejsca, niz Ty, jak widac.
> dwa posty dalej srawi na pytanie izy odpowiada
>
> pytanie (to ja)
> a to iza:
>> Bawi się tylko sam w tym przedszkolu i nie reaguje nawet na
>> spontaniczne zaczepki innych malców?
No, pisal juz o tym w pierwszym poscie. Ze dziecko czuje sie osamotnione
i teskni za ojcem.
Po co wiec zaczales bzdurzyc o nauce jezykow i o tym, ze dzieci
wielojezyczne "na ogol wolniej sie rowijaja" i "zachowuja sie troche tak
jak dzieci autystyczne"?
> PS. rzeczona idea, to idea fix absolutu, w odniesieniu do racionalizmu
> empirii
W czyms takim odnalazles "absolut"? Gratuluje wyobrazni.
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
28. Data: 2010-05-26 22:19:03
Temat: Re: PROSBA O RADEOn 27 Maj, 00:05, Marchewka <s...@g...pl> wrote:
> J-23 pisze:
>
> > ojezu skad sie zerwalas?
>
> Z jakiegos innego miejsca, niz Ty, jak widac.
>
> > dwa posty dalej srawi na pytanie izy odpowiada
>
> > pytanie (to ja)
> > a to iza:
> >> Bawi się tylko sam w tym przedszkolu i nie reaguje nawet na
> >> spontaniczne zaczepki innych malców?
>
> No, pisal juz o tym w pierwszym poscie. Ze dziecko czuje sie osamotnione
> i teskni za ojcem.
> Po co wiec zaczales bzdurzyc o nauce jezykow i o tym, ze dzieci
> wielojezyczne "na ogol wolniej sie rowijaja" i "zachowuja sie troche tak
> jak dzieci autystyczne"?
>
> > PS. rzeczona idea, to idea fix absolutu, w odniesieniu do racionalizmu
> > empirii
>
> W czyms takim odnalazles "absolut"? Gratuluje wyobrazni.
> I.
na cholere mu pomoc, o ktora prosil, skoro sam zdefiniowal problem?
srawi zawsze zadaje pytanie z teza.
chcialem poruszyc sprawe przyczyn zachowania dziecka.
a nie skutkow, o ktorych wspomina srawi
swoja droga spotkalas kiedys dwuletnie dziecko plynnie mowiace po
polsku i po angielsku?
z mojej strony EOT w tm temacie nic ciekawego nie da sie powiedziec
a rozmowa z toba przypomina boksowanie piezyny
J-23 itede...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
29. Data: 2010-05-26 22:35:44
Temat: Re: PROSBA O RADEJ-23 pisze:
> chcialem poruszyc sprawe przyczyn zachowania dziecka.
Domyslam sie. Postawiles teze, ze to ze wzgl. na nauke mowy w
wielojezycznej rodzinie, piszac kompletne bzdury, ktore zacytowalam
wczesniej, ze dzieci wielojezyczne "na ogol wolniej sie rowijaja" i
"zachowuja sie troche tak jak dzieci autystyczne". Jedynie o to mi
chodzilo - o te Twoje, pochodzace "z doswiadczenia, i z obserwacji",
kompletnie nie majace zadnego poparcia, w czystej postaci brednie.
> a nie skutkow, o ktorych wspomina srawi
> swoja droga spotkalas kiedys dwuletnie dziecko plynnie mowiace po
> polsku i po angielsku?
A co to ma do rzeczy? Do tej tesknoty za ojcem, o ktorej pisal Pansla?
Poznalam kiedys dziewczynke (ok. 3-letnia OIDP), ktora bedac na etapie
nauki porozumiewania sie w wielojezycznej rodzinie, potrafila
powiedziec: "Bring me ten but, s'il vous plaît", kompletnie nie zdajac
sobie sprawy z faktu, ze w 1 prostym zdaniu uzyla 3 jezykow.
> z mojej strony EOT w tm temacie nic ciekawego nie da sie powiedziec
> a rozmowa z toba przypomina boksowanie piezyny
Miales zapewne na mysli pieRZyne?
I.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
30. Data: 2010-05-26 23:18:55
Temat: Re: PROSBA O RADEMarchewka wrote:
> Panslavista pisze:
>> Marchewka wrote:
>>
>> Skrócę wasze cierpienia. Dzieciak jest rozwiniety nad wiek, mówi
>> płynnie po
>> polsku i angielsku stosownie do jego wieku, Sprawa dotyczy jakby choroby
>> sierocej w wyniku olbrzymiej tęsknoty za ojcem
>
> Czyli dobrze Cie zrozumialam.
> I.
Jesteś kobietą - masz trochę doświadczenia z dziećmi a szpiegun nie.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |