Palenie w kominku, a pęknięcia na suficie

1. Data: 2003-02-24 09:00:52

Temat: Palenie w kominku, a pęknięcia na suficie
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

W pokoju, w którym jest kominek i pali się w nim codziennie, zauważyłem
pęknięcia na suficie wzdłuż belek stropowych (strop Teriva). Sufit jest
otynkowany, wygipsowany i pomalowany decoralem akrylowym. Pęknięć na gładzi
gipsowej jest coraz więcej - tylko w tym pokoju "kominkowym". Dlaczego tak się
dzieje i jak temu zaradzić ? Jak naprawić popękany sufit ? Czy ktoś z was ma
podobne spostrzeżenia ? Poza tym po 3 miesiącach palenia w kominku w nowym
domu, świeżo pomalowany sufit i ściany straciły biel i są zżółknięte,
szcególnie widać to w rogach pokoju. Przeraża mnie to, że palenie w kominku
będzie pociagało za sobą konieczność częstego malowania pokoju. Proszę o rady.

Krzysztof J.

1. Data: 2003-02-24 09:34:24

Temat: Re: Palenie w kominku, a pęknięcia na suficie
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jaki masz kominek - otwarty czy z wkładem i zamknięty ?

1. Data: 2003-02-24 09:40:06

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A jaki masz kominek - otwarty czy z wkładem i zamknięty ?

Sytuacja dotyczy kominka zamkniętego z wkładem żeliwnym o mocy max. 15 kW.

Krzysztof J.

1. Data: 2003-02-24 14:03:11

Od: "Mirek" <m...@w...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mi tez popekal teriva i to w drugim
roku mieszkania. Kojarze to z kominkiem,
bo od obecnej zimy posiadam i uzytkuje.
Mirek

1. Data: 2003-02-24 14:14:26

Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> dzieje i jak temu zaradzić ? Jak naprawić popękany sufit ? Czy ktoś z was
=========================
U mnie jeszcze śmieszniej .
W pokoju , gdzie jest kominek też duży 12 kW zamknięty
żadnych śladów , ale sufit z płyt gipsowych . Natomiast
za ścianą w innym pokoju dokładnie na wysokości komina
jest widoczne pęknięcie . Tam strop Teriva i tynk tylko
gipsowy .Prawdopodobnie to pęknięcie jest spowodowane
rozszerzalnością cieplną stropu Teriva od gorącego komina
Zyję z tym już sześć lat i nie powiększa się .Po malowaniu pokoju
w lecie szczelina zginęła , ale w zimie pojawiła się ponownie .
Pewnie w tym typie ma tak być .

Zbyszek

Jak powiesić lustro?
remont parkietu