Re: Pallet opinie

Data: 2013-10-30 12:57:16
Temat: Re: Pallet opinie
Od: k...@g...com

> To drętwo. Raz, że okropnie drogo. W porównaniu z ceną miału węglowego to prawie
dwa razy drożej.

> Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.
>

> J.

Zgadzam się że pellet jest za drogi. Powinien być tańszy od miału. Chociażby dlatego
że nakłady finansowe żeby produkować pellet są o wiele niższe przy kosztach
wydobywania węglą. A surowcem do jego produkcji są odpady. Gdyby nie cena byłby
dobrym paliwem bo ma same zalety w stosunku do węgla. Ma i zalety pomimo że drogi.
Jest z 3 razy tańszy od peletu sprzedawanego jako wkład do kocich kuwet. Z
powodzeniem używamy od kilku lat do tego celu pelletu. Nie spotkałem się ze
zmechanizowanymi piecami co na brykiet. Brykiet z parametrami i ceną mniej więcej
odpowiada ekogroszkowi. Oczywiście brykiet z drewna bo jest jeszcze brykiet z węgla
brunatnego. Ci co go produkują chyba sypią do niego pył diamentowy bo cena w stosunku
do parametrów jest absurdalna.