Re: Pampersy grożą niepłodnością chłopców!

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.soc.dzieci,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Pampersy grożą niepłodnością chłopców!
Date: Fri, 6 Oct 2000 13:42:35 -0500

"Daria Szymanska" <d...@c...se> wrote in message
news:B603C695.9BF%daria@chello.se...

> a co powiesz na fakt , ze w szpitalach (porodowkach)uzywa sie pampersow a
> nie pieluch tetrowych?to znaczy ze oni juz od samego poczatku swiadomie
> narazaja nasze dzieci (chlopcow)na bezplodnosc?!

Nie mam pojęcia jaka jest motywacja takiego postępowania...
najprawdopodobniej znów WYGODA i uniknięcie potrzeby CZĘSTEGO ZMIENIANIA.
Zauważ, że to badanie niemieckie o którym pisałem od początku jest
rzeczą nową, korelację dopiero co wykryto i to jakby dopiero teraz
"zaświtało" w głowach że własnie pieluchy mogą się przyczyniać do
tej niepłodności poprzez zwiększenie temperatury.
A co do porodówki, to pobyt dzień czy dwa na porodówce napewno żadnemu
dziecku nie zaszkodziłby nawet gdyby sprawa z pampersami okazała się prawda.
Natomiast należy uważać na to jak często zmienia się papmpersy w domu aby
pupa się nie przegrzewała dziecku bo notoryczne przegrzewanie tych jąder
przez długie miesiące czy np. dwa lata chodzenia w pieluchach może mieć
już znaczący wpływ - znacznie większy niż dzień czy dwa dni na porodówce.

> nie uzywam "drogich" pieluch (pampersow) z powodu ze nie musze ich czesto
> zmienic tylko dlatego ze nie musze ich prac i prasowac...

Rózne sa motywacje ludzi - ja spotkałem się z równie silną motywacją
ze strony rzadszej konieczności zmiany jak i braku potrzeby prania.
Jak wszystko, pieluchy takie mają wady i zalety - oprócz tych zalet
mają one wady takie jak duży koszt, ich nieekologiczność i ostatnio
ta obawa o przegrzewanie pupy i w efekcie bycie przyczyną niepłodności.

A prasowanie pieluch w celu sterylizacji ich jest już totalną paranoją,
niedorzecznością i archaizmem. Trzymanie dziecka w sterylnym kloszu nic
mu nie pomoże a nawet zaszkodzi na dłuższą metę - to niedźwiedzia przysługa.