Panie goraco prosze o pomoc

1. Data: 2003-11-04 09:03:48

Temat: Panie goraco prosze o pomoc
Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcialem zrobic zonie pyzy z tartych ziemniakow ( takie kulki okragle)
Prosze powiedzcie jak to sie robi , do obiadu zostalo niewiele czasu

z gory dziekuje

Andrzej

1. Data: 2003-11-04 09:09:34

Temat: Re: Panie goraco prosze o pomoc
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek <a...@T...onet.pl> napisał(a):

> Witam
> Chcialem zrobic zonie pyzy z tartych ziemniakow ( takie kulki okragle)
> Prosze powiedzcie jak to sie robi , do obiadu zostalo niewiele czasu

Idź na Bazar Różyckiego i kup, bo lepszych nie zrobisz.
;-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-04 09:21:13

Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idź na Bazar Różyckiego i kup, bo lepszych nie zrobisz.
> ;-)

Bardzo śmieszne :(

Andrzej

1. Data: 2003-11-04 09:22:25

Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozdr. Jerzy

aha, idz do lekarza zeby Ci określił płec :))

pytalem Pań

Andrzej

1. Data: 2003-11-04 09:27:15

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jędrek" <a...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
> Chcialem zrobic zonie pyzy z tartych ziemniakow ( takie kulki
okragle)
> Prosze powiedzcie jak to sie robi , do obiadu zostalo niewiele czasu

Ja, co prawda, nie Pani, ale myślę, że mogę pomóc.
Jako, że tarte ziemniaki ciemnieją i pyzy wyglądają mocno "tak sobie",
robię "ciasto" m/w takie jak na kluski śląskie.
Ziemniaki gotujesz - tyle co na obiad (lekko osolone). Ostudzone
zmielić. Do ziemniaków dodajesz 1/4 objętości ziemniaków, mąki
ziemniaczanej (jest taki fajny trick do odmierzania - ziemniaki w
naczyniu uklepujesz na płasko dzielisz nożem na krzyż - jedną część
wydłubujesz i w to miejsce wsypujesz mąkę). Wyrobiasz ręką tak, żeby
cała mąką "zniknęła". Z tego formujesz kulki i gotujesz ~7-8 min od
wypłynięcia.
Można spokojnie zrobić nadziewane mięsem czy kapustą z grzybami - nie
mają tendencji do rozpadania się, a ponadto wyglądają jak trzeba (są
białe, a nie szare).

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-11-04 09:35:18

Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Można spokojnie zrobić nadziewane mięsem czy kapustą z grzybami - nie
> mają tendencji do rozpadania się, a ponadto wyglądają jak trzeba (są

Bardzo Ci dziekuje za odzew ale chcialbym jednak zrobic z ziemniakow
tartych.

Andrzej

1. Data: 2003-11-04 09:46:08

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jędrek <a...@T...onet.pl> napisał(a):

> aha, idz do lekarza zeby Ci określił płec :))

???
72 sekundy
Tyle czasu potrzebowałeś aby na to wpaść!
To się określa mianem inteligencji schodkowej.
:-)

> pytalem Pań

Zauważ, że ja na Twoje pytanie nie udzieliłem odpowiedzi.
Panie nadal mają pole do popisu.
Dałem Ci tylko dobrą rade.
Możesz być pewien, że więcej tego dla Ciebie nie uczynię.
Ciekawe jak potraktujesz tego drugiego.
;-))))))))))))))))))
pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-11-04 09:51:33

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chcialem zrobic zonie pyzy z tartych ziemniakow ( takie kulki okragle)
> Prosze powiedzcie jak to sie robi , do obiadu zostalo niewiele czasu

Bierzesz kg ziemniakow, polowe gotujesz, rozgniatasz, pozostala polowe
trzesz na tarce z malymi oczkami, dobrze odciskasz, zlewasz sok do miseczki
i niech sobie postoi.
W miedzyczasie laczysz surowe ziemniaki z gotowanymi, dodajesz jajko, 3-4
lyzki maki pszennej, szczypte soli oraz skrobie, ktora osiadla na dnie
miseczki.
Zagniatasz ciasto, formujesz kluski i do garnka z osolona, wrzaca woda. Po
wyplynieciu daj im sie pogotowac.
Polej przesmazona cebulka i smacznego.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2003-11-04 09:53:58

Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Dałem Ci tylko dobrą rade.
> Możesz być pewien, że więcej tego dla Ciebie nie uczynię.

wiesz jest takie stare przyslowie o dobrych radach , poszukaj napewno Ci sie
przyda :))

co do inteligencji to nie bede polemizowal, ale napewno sie nad soba
zastanowie.

A chcialem tylko przepis na pyzy :(

Andrzej

1. Data: 2003-11-04 09:55:26

Od: "Jędrek" <a...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miseczki.
> Zagniatasz ciasto, formujesz kluski i do garnka z osolona, wrzaca woda. Po

Bardzo Ci serdecznie dziekuje, nie wszyscy jednak sa z Warszawy :))

Milego dnia :))
Andrzej

Re: ryba + piekarnik
nóż szefa kuchni