Re: Panieneczka

From: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Panieneczka
Date: 30 Apr 2008 15:16:53 +0200

LL:

> No właśnie to nie tak - może ja z tego wszystkiego niedokładnie się
> rozpisałam: ona nie widuje się z nimi codziennie. Widuje się
> nieregularnie. Też nie jestem pewna czy konkretnie tych dwóch ma na nią
> taki wpływ, czy może po prostu "taki wiek" (ja tak miałam), zakochała
> się a świat jest podły czy coś w tym stylu. Natomiast ze wszystkiego co
> się ostatnio dzieje najbardziej nie niepokoi tych dwóch.

znaczy imo dziecko, ktore ma jasne wytyczne w glowie to takich 2 nawet nie
zaprosi do grona swoich znajomych. Moze cos sie stalo, ze nagle oni stali sie
jej "kolegami". 15 latek mniej wiecej juz wie co dobre a co zle, i umie sobie
wybrac znjomych jesli ma jasne drogi w glowie. Mnie/moja corke/moje
towarzystwo jakos narkotykowoluzerksie srodowisko nie ciagnelo i nie
imponowalo. Imo cos sie musialo stac ze jej teraz "odbilo" (moze to te
rydzykowe nauczycielki jej dopiekaja i dziewczyna odreagowuje wlasnie tam
gdzie rydzyk by sie spalil). To takie moje luzne pomysly. Sama swojego dziecka
nie poznajesz. Moze Ci koledzy tojuz jakis efekt. Ja tak nie mialam ("taki
wiek") i moja corka (so far) tez nie. Moze by w tym kierunku drazyc, jasno je
mowiac ze oni to do niej nie pasuja, bo ona jest za dobra i porzadna na takie
elementy.

> Ale jaki argument mam podać? "nie wolno ci wychodzić z domu, bo masz
> dwóch znajomych którzy mi się nie podobają" - brzmi troszke makabrycznie
> jak dla mnie...

dla mnie absolutnie nie makabrycznie. Trzeba jasno powiedziec czemu sie Tobei
nie podobaja, i spytac czy jej sie podobaja i czemu? czy imponuje jej
zachowanie jakie oni prezentuja? czy nagle jej dotychczaswoi koledzy, idee,
wzorce sa nic nie warte? ze matwisz sie o nia, bo jest inna niz byla- gorsza,
czyli juz sa namacalne dowody na jej zmiane. Ze narkotyki i towarzystwo
narkotykowe nie jest najlepsze i co jej w tym imponuje. Mi to sie widzi, ze
dziewczyna cos chce oderagowac. Niekiedy brak akceptacji w jakiejs grupie
doprowadza do odbica w strone "outcast".

> Ależ oczywiście. Tylko że ja wolę ich poznać przez dziecko a nie z
> trzeciej ręki. Do tego dążę zresztą.

to chyba juz ich troche znasz, boisz sie (nie chcesz) ich do domu wpuszczac....
jak nie w domu, to idz z nimi "na miasto" :)

> Słucham?

ale co? ze Ty bys mniej wiedziala, i mniej jej powiedziala niz corka? to chyba
blad, ze rodzic mniej wie na ten temat niz dziecko.

> W temacie antykoncepcji raczej nie sądzę. A - nie zrozum źle - jej
> wiedza wynika z rozmów ze mną a nie ze stosowania ;)

czyli czym niby Cie by miala zaskoczyc? (poza tym to nie tylko antykoncepcja
to cala masa chorob przenoszonych droga plciowa, i nieplciowa ;) dzieci sa po
prostu nieuswiadomione, i nie znaja zagrozen. To nie tylko niechciana ciaza.
Nie wiem jak w Polsce ale ostatnio w Usa oglosili, ze co 4 amerykanksa
nastolatka cierpi na choroby weneryczne. czyli brak wiedzy. imo.)

Coby

> Wygospodaruję, tylko muszę najpierw resztę spacyfikować. Znaczy pozbyć
> się ;)

:))

(..)

> No niewesołe z lekka.

"nie rydzykuj, zabezpiecz sie" ...moze to te rydzykopodobne nauczycielki
spowodowaly "odbicie" corki w druga strone...
i.