Re: Papierosy beznikotynowe

Data: 2003-01-20 01:00:43
Temat: Re: Papierosy beznikotynowe
Od: emes <e...@s...wiatr.w.oczy.i.noz.w.plecy>

On Sat, 18 Jan 2003 21:30:39 +0100, TRH wrote:

> Czy wiadomo już cos na temat takiego wynalazku?? Słyszałem że już gdzieś w
> stanach jakieś laboratorium wymyśliło takie coś.
> AFAIR papierosy uzależniają w większym stopniu psychicznie niż fizycznie
> więc coś takiego było by dobrym sposobem na porzucenie tego śmierdzącego
> nałogu ;-).

na porzucenie? raczej na utrwalenie go.
nikotyna nie uzależnia tak mocno. głód mija po kilku dniach. i sama
nikotyna nie jest taka szkodliwa. najbardziej trują substancje smoliste.
a papierosy beznikotynowe zapewne też je zawierają.

masz rację, że papierosy mocno uzależniają psychicznie. ale obawiam się,
że chemia jest tu mało istotna. większy wpływ ma sam rytuał, przyjemność
czerpana z zaciągania się dymem, czy wreszcie - bardzo silny - odruch
ssania. nie żartuję - wszak wszyscy jesteśmy ssakami :)

--
emes (na) hyperreal.info -|- jabber: e...@j...org