Re: Patelnie ze stali węglowej a zdrowie

From: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Patelnie ze stali węglowej a zdrowie
Date: Fri, 29 Dec 2006 20:00:21 +0100

Użytkownik "Robin" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
news:1167375272.867581.281450@k21g2000cwa.googlegrou
ps.com...
Witam serdecznie

Jestem nowym użytkownikiem i chciałbym z tej okazji powitać
wszystkich forumowiczów. Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii w
kwestii użytkowania w kuchni patelni ze stali węglowych. Jestem od
jakiegoś czasu fanem kuchni azjatyckiej i posiadaczem oryginalnego
chińskiego woka. Jak wiadomo, każdemu kto się tym troszkę
interesował, taką patelnię trzeba przed użyciem specjalnie
przygotować, potocznie mówiąc "przepalić". Dzięki temu zabiegowi
powierzchnia patelni zyskuje właściwości "nieprzywierania" . Dzieje
się to za sprawą wypalonego tłuszczu który ponoć zamienia się z
biegiem czasu w czysty węgiel. I tutaj mam pewne wątpliwości, czy
smażenie w tak przygotowanej patelni jest zdrowe? Wiadomo przecież
nie od dziś że spalony olej do szczególnie zdrowych nie należy. Czy
to działa tak że w momencie kiedy ta warstewka zbudowana jest już z
węgla staje się neutralna? Nie natrafiłem jeszcze nigdzie na to
zagadnienie, a bardzo mnie to interesuje. Robin

Ponad miliard chińczyków nie może się mylić!
Proszę. otwórz stronę internetową:
http://ahleungpictorials.bravehost.com/
i pobierz plik o adresie:

http://www.4shared.com/file/6471915/bf950d3f/LeungPi
ctorials.html

który ma nazwę:
LeungPictorials.chm i dość duży rozmiar 44 MB.

Jest to plik Help systemu Windows zawierający ilustrowaną chińską książkę
kucharską.
Ostatnią pozycją książki jest recepta na "docieranie" nowego woka, w celu
wytworzenia wspomnianej przez Ciebie warstwy węglowej. Używany jest w tej
technologii świeżo wytopiony wieprzowy smalec i szczypiorek.
Najlepsze życzenia noworoczne!
Tadeusz