Pdzielniki ciepła

1. Data: 2003-10-21 17:06:12

Temat: Pdzielniki ciepła
Od: "G." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna sposoby na zmniejszenie wskazań podzielnika?

Wilgotne szmatki, wentylatorki, folie aluminiowe? Co jest najlepsze?

G.

1. Data: 2003-10-21 17:47:06

Temat: Re: Pdzielniki ciepła
Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G." <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś zna sposoby na zmniejszenie wskazań podzielnika?
>
> Wilgotne szmatki, wentylatorki, folie aluminiowe? Co jest najlepsze?
>
> G.

Feee, nieładnie,!

A najlepsze jest nie zadawać głupich pytań.

Najlepiej to odkręć cały grzejnik i schowaj do lodówki.

Rysiek

1. Data: 2003-10-21 18:06:43

Od: "G." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpada - mieszkanie jest szczytowe. Będzie bardzo zimno. A nie mam zamiaru
być oszukany.

W poprzednim mieszkaniu (Vittera) wszystko było OK. Tyle ile opadło z
podzielników wyle zapłaciliśmy. I dobrze.

Kupiliśmy jednak mieszkanie - i co się okazało, że firma liczy w sposób
następujący:

1. 50% - odczyt z liczników
2. 50% - metraż
3. 5 złotych za odczytanie z każdego z podzielników

Okna na klatce nie domykaja się. Wieje jak nie wiem co.

W efekcie niedopłata - bo pomnożono sobie przez jakiś współczynnik, którego
pochodzenia i wartości nie można zidentyfikować.

Sytuacja inna - u kolegi - ta sama firma co ja:

Zima 2001/2002 - grzał na fula, nie oszczędzał (i nigdy nie oszczędza) po co
ma chorować czy marznąć za kilkadziesiąt złotych. Efekt końcowy: 300 złotych
nadpłaty.

Zima 2002/2003 - wyjechał za granicę. Opiekowałem się mieszkaniem. Grzejniki
przykręcone na minimum - temperatura wewnątrz - pilnowałem, żeby nie spadła
poniżej 10 stopni i nie była wyższa niż 15 stopni. Utrzymywała się z regułu
około 12 stopni. Efekt końcowy: 1 500 PLN niedopłaty.

Wszystko praktycznie na rozliczeniu było takie samo: tylko tajemniczy
współczynnik się zmienił (dlaczego?). Dlaczego więc "ONI" mogą nie mówić
skąd się bierze współczynnik a a ja mam "IM" mówić, że okręcałem sobie folią
aluminiową podzielnik?

G.

1. Data: 2003-10-21 19:39:37

Od: "Rysiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> współczynnik się zmienił (dlaczego?). Dlaczego więc "ONI" mogą nie mówić
> skąd się bierze współczynnik a a ja mam "IM" mówić, że okręcałem sobie

Do czasu, na naszym osiedlu wymieniono podz. "wyparkowe" na elektroniczne -
cyfrowe! i jak kto chce to może sobie okręcać do woli!

Biednemu zawsze wiatr w oczy.
--
Rysiek

1. Data: 2003-10-21 20:30:35

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G." <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś zna sposoby na zmniejszenie wskazań podzielnika?
>
> Wilgotne szmatki, wentylatorki, folie aluminiowe? Co jest najlepsze?

No tez jestem ciekawa .
Tata ma ten sam problem.W okresie grzewczym zakreca kaloryfery ile sie da,bo
oszczedza.Marznie a i tak ma niedoplate co roku ok 200-300zl.
Nie wiem jak oni to licza.
Wiem ze pomimo iz kaloryfery sa zakrecona to np w lato liczniki nabijaja
cieplo z otoczenia-co juz jest chore.Poza tym ponoc nie licza tylko tego co
kto zuzyl,ale dostajac fa na okreslona sume ktos musi ja cala zaplacic,wiec
doliczaja wszystkim rowno.Porabane.
Szkoda mi rodzicow,bo mieli pecha trafic do pochrzanionej spoldzielni.
Ja nie mam licznikow na szczecie ,grzeje na full i zawsze mam nadplate.

magda

1. Data: 2003-10-22 08:43:42

Od: "G." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak.

Ale czy takie urzadzenie elektroniczne jest urządzeniem pomiarowym? Bo
podzielniki "wyparkowe" nie są zaklasyfikowane do urzadzen pomiarowych - nie
mozna wiec miedzy innymi naliczyc sobie bledu wskazania.

Patrz rowniez poniższy post Mrowki.

G.

1. Data: 2003-10-22 09:31:55

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Oct 2003 22:30:35 +0200 I had a dream that Mrowka <m...@o...pl> wrote:
>Wiem ze pomimo iz kaloryfery sa zakrecona to np w lato liczniki nabijaja
>cieplo z otoczenia-co juz jest chore.Poza tym ponoc nie licza tylko tego co

Nie licznik, a podzielnik!
I w lecie każdemu ubywa tyle samo.

Myśleć, myśleć...

1. Data: 2003-10-23 07:54:26

Od: "Mirek Majka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czy takie urzadzenie elektroniczne jest urządzeniem pomiarowym?

Zaden podzielnik nie jest urzadzeniem pomiarowym - podzielniki nie podlegają
legalizacji.

> podzielniki "wyparkowe" nie są zaklasyfikowane do urzadzen pomiarowych -
nie
> mozna wiec miedzy innymi naliczyc sobie bledu wskazania.

Rozliczenie następuje nie tylko na podstawie wskazań podzielnika, lecz
również na podstawie ogólnego zużycia ciepła dla danego budynku. Każdy
budynek jest opomiarowany na węźle ciepłomierzem. Jego wskazanie jest
wiążące i to co on naliczy jest dopiero dzielone pomiędzy lokatorów w
stosunku, który ustalą podzielniki kosztów.

Jednostki, które są naliczone przez podzielniki tworzą podstawę dla obliczeń
udziału lokatora w kosztach ogólnych. Ta opłata jest powiększana o
współczynniki ubytków ciepła w innych miejscach ogólnodostępnych. Jednak te
współczynniki są różne dla każdej spółdzielni i to ona je ustala.

1. Data: 2003-10-23 08:31:16

Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

> I w lecie każdemu ubywa tyle samo.

Znaczy, w mieszkaniu polnocnym i poludniowym,
z zaluzjami i bez? Hmmmmmmm.

Dominika

1. Data: 2003-10-23 09:13:11

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Oct 2003 10:31:16 +0200 I had a dream that Dominika Widawska
<d...@m...szczecin.pl> wrote:
>Znaczy, w mieszkaniu polnocnym i poludniowym,
>z zaluzjami i bez? Hmmmmmmm.

Weź i zmierz różnice wskazań podzielnika między różnymi mieszkaniami
po upalnym lecie. Nie zauważysz różnic wielkości milimetra słupa cieczy.
Po zimie różnice są rzędu kilku centymetrów - widzisz proporcję?

A podzielniki są bardzo dobre dla myślących inaczej, którzy, jak im jest
za ciepło, to zamiast przykręcić kaloryfer, otwierają okno. Mają potem
kilkaset złotych niedopłaty. Co ciakawe, co roku - niektórzy są bardzo
niereformowalni :)

Wynajmę
Pochłaniacze wilgotności
wybór zmywarki pod zlewozmywak